aklla Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Noen bekjente av meg har kjøpt seg abonnement med rabattert mobil da de på elkjøp hadde sagt at det ikke var mulig med abonnementet de hadde fra før. Hva som ikke var mulig og hvorfor aner jeg ikke, men de måtte vist kjøpe med abonnement. De selger mobilen uten abonnement også.. Abonnementet de fikk fra ICE koster jo en god del mer enn de har i dag, kan de angre på abonnementet og ikke mobilen? Altså, betale tilbake de kronene de fikk i rabatt mot at de angrer tegning av abonnementet? Lenke til kommentar
Brattus Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Er det ikke bedre å høre med butikken da det er de som bestemmer dette? Er i utgangspunktet ingen retur/angrerett på produkter kjøpt med abonnement Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2019 Er det ikke bedre å høre med butikken da det er de som bestemmer dette? Er i utgangspunktet ingen retur/angrerett på produkter kjøpt med abonnement Joda, men de er ikke oppe før på mandag. Vet det ikke er angrerett å produkter med abonnement, men det er jo ikke produktet det skal angres på, men abonnementet.. Produktet beholdes. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Ikke angrerett på abonnementet nei. Ofte får man kun X mobil dersom man kjøper med abonnement da de ikke selges separat. 1 Lenke til kommentar
spetter Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 (endret) Er nok mulig å bruke angrefristen her på mobilen og angre kjøpet. Men, tror ikke det er mulig å bruke angrefristen på mobil abon. som fulgte med dette. Trolig bindingstid på ab. Snakk med butikken. Endret 3. mars 2019 av spetter Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2019 Det står ganske klart å tydelig på både sidene deres og kviteringen at det ikke er angrefrist, returett eller lignende på mobiler kjøpt med abonnement.. 1 Lenke til kommentar
andr3as Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Antar de har kjøpt mobil med 12 måneders bindingstid på abonnement. Det står følgende på ICE sine hjemmesider. Ved oppsigelse av abonnement har ice rett til å fakturere kunden et bruddgebyr om kunden er innenfor bindingstid. Bruddgebyret skal tilsvare ices normaltap som en følge av at Avtalen sies opp før bindingstiden er ute. Så mulig det blir måneds avgift ganger 12. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2019 Antar de har kjøpt mobil med 12 måneders bindingstid på abonnement. Det står følgende på ICE sine hjemmesider. Ved oppsigelse av abonnement har ice rett til å fakturere kunden et bruddgebyr om kunden er innenfor bindingstid. Bruddgebyret skal tilsvare ices normaltap som en følge av at Avtalen sies opp før bindingstiden er ute. Så mulig det blir måneds avgift ganger 12. Står 1400 på ett eller annet sted, altså mer enn de skal ha ekstra betalt ift. det billigere abonnement de hadde, så det er ett tapsprosjekt.. 1 Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 De selger mobilen uten abonnement også.. Vanlig praksis er å selge mobil m/abonnement til redusert pris dvs. kun mobil koster mer totalt sett. Hva var det kjøperen ikke forstod når avtalen ble inngått med selger? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Det står ganske klart å tydelig på både sidene deres og kviteringen at det ikke er angrefrist, returett eller lignende på mobiler kjøpt med abonnement.. Den gjelder ikke mobiler. Har ikke noe å si om den er kjøpt med abb. eller ikke Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Hos Power kan man returnere telefon kjøpt uten abonnement, ikke hos Elkjøp.Når det er kjøpt med abonnement har man normalt ikke returrett/angrerett som nevnt tidligere hos noen av dem. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Man kan få returnert mobiler om de er forseglet, men det er mer på goodwill Lenke til kommentar
aklla Skrevet 5. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2019 Det ordnet seg med abonnementet. Vistnok mente butikken at SIM-ikke passet, noe som jo forøvrig stemte, man måtte trykke ut midten for å få nano-sim størrelse. Men butikken mente de da måtte ha nytt abonnementet.. SIM-kort kan man jo bare bestille om det man har ikke passer, idiotisk av elkjøp påstå at de måtte ha nytt abonnementet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå