Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hun føler ikke samme

Anbefalte innlegg

Alle gode forhold tar utgangspunkt i sterk seksuell tiltrekking og store mengder sex i begynnelsen. Hvis dette ikke er til stede er det noe alvorlig feil. Hvis du gir noen den beste sexen de kan få kommer de ikke til å forlate deg. Kondom? Da står jeg heller over, man må lære seg å hoppe av i svingen.

Jeg ville ikke si at alle forhold som starter med sterk seksuell tiltreking og store mengder sex er god forhold. Faktisk vill jeg si at hvis det er hovedtrekket i forholdet så pleier en å få seg en større overaskelse lengre nede i veien.

Men ellers er jeg enig i at i forelskelsesperioden og videre bør en ha et sunt seksual liv og hvis en er mann så bør en ta også noe ansvar selv og bruke kondom (som nevnt, ingen antibiotika kur for barnebidrag og vronge exer).

Og på en sidenote, jeg har aldri skjønt apelen ved å hoppe av i svingen. For det første er det overhode ikke sikkert, du produserer og frigir sædceller før du kommer (har også personlig erfaring fra venner av meg om at det ikke er noe sikker metode).

I tilegg, hvorfor skal jeg stoppe og ta pullout når en heller kan jobbe mot at begge kommer samtidig. Hvis jentene som du er med syns det er best når du trekker deg ut og kommer, da så sier det vel sitt ;)

Men, alle har personlige preferanser og risiko vurdering, du liker tydligvis å gamble mer en meg.

Og sidenote 2. Hvis jenta/gutten bare er sammen med deg fordi hun/han tror du har den beste sexen så vill en lure på om der er bedre sex der ute på et tidspunkt. Eller når sexlivet dabber noe av etterhvert av forsjellige grunner. Eller som en jeg kjente som måtte kjøpe minste 3 nye vibratorer hvis han skulle være borte en uke for at kona skulle ha noe å leke med mens han var vekke. Han var mer eller mindre bekymret hvis han var borte forlenge. Har en felles platform ved siden av så minsker en den faktoren.

Eller, en kan jo være en hedonist og bli sammen med en annen hedonist, da blir en nokk ganske så lykkelig med såpass mye nytelse i livet.

Vi er alle forsjelig.

Endret av 7RQE101Q
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen ganger er det slik at hun holder meg for øynene hvis vi ser film og det kommer tits frem eller rumpe, fra en fin dame. En gang gikk vi i en annen kasse på butikken bare fordi det satt en ung jente bak denne kassen.

Tolker det som at hun kanskje har dårlig selvtillit eller usikker på seg selv. Men vet ikke om dette har noe å si opp i dette. Gjerne kontrollerende hvis man har dårlig selvtillit?

Anonymous poster hash: a3f80...419

Hva i alle dager?! Det er ikke normalt. Her snakker vi om sykelig sjalusi, som trolig har grobunn i ekstrem lav selvtillit.

Hun har trolig fått for seg at hun er så lite verdt at hun ikke skjønner hvorfor du er i sammen med henne i utgangspunktet, at det bare er et tidsspørsmål før du møter en finere jente som du forlater henne for, selv når det er snakk om jenter på film etter bak kassen på butikken.

Hun trenger åpenbart hjelp, for hun kan umulig ha det godt med seg selv. Du må samtidig tenke på deg selv også, du kan ikke la henne diktere livet ditt på denne måten, det er umulig å ha et godt samliv under slike forhold.

Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alle jenter har lav selvtillit og skjørt selvbilde, det er en grunn til at det er vi menn som alltid skal ta initiativ og tåle rejections. (Verdt å merke seg at ingen kvinne ønsker likestilling på dette punktet.)

Spør hvordan forholdet hennes er til faren. Tipper det ikke er bra, noe som pleier å forklare det meste av slik oppførsel.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si dette er svært uvanlig oppførsel hos veldig unge eller uerfarne mennesker og innleggene leder meg til å tro at de aktuelle er begge deler.

Derfor vil jeg også mene at det er lite smart å råde til å hoppe av i svingen.

Det er klart at mange av oss eldre gjør dette, men vi har ofte litt mer innsikt i hva risiko vi tar. Jeg vil derfor anbefale å bruke kondom.

De fleste av oss "modne" er relativt oppegående og selvsikre mennesker når det kommet til dating og samliv, men det er ikke dermed sagt at vi alltid har vært det. De fleste av oss har lært av å prøve og feile og og blitt de vi er idag av de opplevelsene vi har hatt.

Forhåpentligvis vil denne jentungen også etterhvert lære at hun ikke er så spesiell som hun ønsker å være, hennes selvtillit vil øke og hun vil dermed få et mindre behov for å manipulere sin partner med slike barnslige taktikker som beskrives - men dette vil hun ikke lære på egenhånd. Hun må lære dette av en bestemt mann eller av å torpedere og ødelegge sine egne forhold inntil hun får nok selvinnsikt til å forstå hvor årsaken ligger.

Er du, ts, like usikker og ikke klarer å håndtere utbruddene hennes så blir dette fort "fuel for the fire" og forholdet vil kunne bli svært turbulent og kreve mye tid og energi. Som regel langt mer enn det er verdt og du vil kunne ende med å angre på å ha brukt så mye tid på en person som det skulle vise seg kun er opptatt av seg selv og sitt.

Menn og kvinner misbruker hverandre like mye, men på forskjellige vis.

Sjalusi og misunnelse er ikke positive følelser eller trekk. Til tross for hva enkelte skulle mene så er de ikke tegn på at en er glad i noen. Det er barnslige trekk og tegn på en usikker person som føler et behov for å eie en annen.

Dette er følelser vi må kontrollere for å unngå å ødelegge våre samlivspartnere.

Hvis kjæresten din ikke forstår dette, ikke prøver eller klarer å ta fatt i sine egne problemer så er det du som betaler prisen.

Husk derfor at det er massevis av potensielle kjærester der ute og de fleste er fungerende mennesker, så du trenger ikke å "settle for less".

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si dette er svært uvanlig oppførsel hos veldig unge eller uerfarne mennesker og innleggene leder meg til å tro at de aktuelle er begge deler.

Derfor vil jeg også mene at det er lite smart å råde til å hoppe av i svingen.

Det er klart at mange av oss eldre gjør dette, men vi har ofte litt mer innsikt i hva risiko vi tar. Jeg vil derfor anbefale å bruke kondom.

De fleste av oss "modne" er relativt oppegående og selvsikre mennesker når det kommet til dating og samliv, men det er ikke dermed sagt at vi alltid har vært det. De fleste av oss har lært av å prøve og feile og og blitt de vi er idag av de opplevelsene vi har hatt.

Forhåpentligvis vil denne jentungen også etterhvert lære at hun ikke er så spesiell som hun ønsker å være, hennes selvtillit vil øke og hun vil dermed få et mindre behov for å manipulere sin partner med slike barnslige taktikker som beskrives - men dette vil hun ikke lære på egenhånd. Hun må lære dette av en bestemt mann eller av å torpedere og ødelegge sine egne forhold inntil hun får nok selvinnsikt til å forstå hvor årsaken ligger.

Er du, ts, like usikker og ikke klarer å håndtere utbruddene hennes så blir dette fort "fuel for the fire" og forholdet vil kunne bli svært turbulent og kreve mye tid og energi. Som regel langt mer enn det er verdt og du vil kunne ende med å angre på å ha brukt så mye tid på en person som det skulle vise seg kun er opptatt av seg selv og sitt.

Menn og kvinner misbruker hverandre like mye, men på forskjellige vis.

Sjalusi og misunnelse er ikke positive følelser eller trekk. Til tross for hva enkelte skulle mene så er de ikke tegn på at en er glad i noen. Det er barnslige trekk og tegn på en usikker person som føler et behov for å eie en annen.

Dette er følelser vi må kontrollere for å unngå å ødelegge våre samlivspartnere.

Hvis kjæresten din ikke forstår dette, ikke prøver eller klarer å ta fatt i sine egne problemer så er det du som betaler prisen.

Husk derfor at det er massevis av potensielle kjærester der ute og de fleste er fungerende mennesker, så du trenger ikke å "settle for less".

Les dette igjen og enten end forholdet eller sett en sluttdato og hvis hennes oppførsel ikke har endret seg inne da så må du gjør det slutt. Altenativet er mye mye være for deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar alle.

Setter virkelig pris på det og hjelper meg å få litt perspektiv på ting.

Hun er ung og uerfaren, jeg er litt eldre og har erfaring.

Hun har fortalt meg at en dude hun holdt på med før og hadde sex med, fortalte hun ting som hun ikke skulle gjøre i sengen, feks at puppene hennes var små og hun ikke skulle stønne. I tillegg manipulerte han hun til å fortsette å ha sex med han. Har hun fortalt meg.

I tillegg er hun en person som ikke klarer å være alene med seg selv mer enn noen timer om dagen før hun blir rastløs og må være med andre.

Tenker dette har litt og med det hun forteller og selvtilliten. Den er jo sikkert ødelagt. Men jeg føler jeg har prøvd å gi henne selvtillit disse månedene så godt jeg kan.

Men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre videre nå. Torpedere hun til hun får økt selvtillit? Få hun til å dra til psykolog?

Skal jeg gjøre eller tenke på noe med det hun sa, at hun ikke følte det samme og at hun ikke følte forelskelsesrusen? Skal jeg anta dette bare er tull/manipulering? Rett etterpå hun sa dette var liksom alt OK mellom oss, ifølge hun.

Vi har holdt på noen måneder og føler vi kunne vært sammen, men samtidig er det tydeligvis problemer som må ordnes opp i. Det plager meg.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal hun kontrollere/manipulere meg? Hva er poenget med å bruke usikkerhetskort og bekreftelse?

Noen ganger er det slik at hun holder meg for øynene hvis vi ser film og det kommer tits frem eller rumpe, fra en fin dame. En gang gikk vi i en annen kasse på butikken bare fordi det satt en ung jente bak denne kassen.

Tolker det som at hun kanskje har dårlig selvtillit eller usikker på seg selv. Men vet ikke om dette har noe å si opp i dette. Gjerne kontrollerende hvis man har dårlig selvtillit?

Hva vil ikke vare som en motgift?

Hun kan være både og. Går det utover livet ditt til de grader så begynner det å bli for dumt for å være helt ærlig. Verden er full av vakre damer og menn, hun kan ikke skjerme deg for dem for alltid. Det hun gjør er ikke sunt for deg, henne eller forholdet deres. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar alle.

Setter virkelig pris på det og hjelper meg å få litt perspektiv på ting.

Hun er ung og uerfaren, jeg er litt eldre og har erfaring.

Hun har fortalt meg at en dude hun holdt på med før og hadde sex med, fortalte hun ting som hun ikke skulle gjøre i sengen, feks at puppene hennes var små og hun ikke skulle stønne. I tillegg manipulerte han hun til å fortsette å ha sex med han. Har hun fortalt meg.

I tillegg er hun en person som ikke klarer å være alene med seg selv mer enn noen timer om dagen før hun blir rastløs og må være med andre.

Tenker dette har litt og med det hun forteller og selvtilliten. Den er jo sikkert ødelagt. Men jeg føler jeg har prøvd å gi henne selvtillit disse månedene så godt jeg kan.

Men jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre videre nå. Torpedere hun til hun får økt selvtillit? Få hun til å dra til psykolog?

Skal jeg gjøre eller tenke på noe med det hun sa, at hun ikke følte det samme og at hun ikke følte forelskelsesrusen? Skal jeg anta dette bare er tull/manipulering? Rett etterpå hun sa dette var liksom alt OK mellom oss, ifølge hun.

Vi har holdt på noen måneder og føler vi kunne vært sammen, men samtidig er det tydeligvis problemer som må ordnes opp i. Det plager meg.

Du kjenner situasjonen best, men du ser at den generele trenden i tråden er at dette ikke er sunt. Personlig ville jeg kansje ha holdt det gående en stund til, men fastsat en dato for når en kan forvente endring(er) i oppførsel. Du kan se på det som milepæler, blir de ikke nåd må du komme deg ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Men jeg føler jeg har prøvd å gi henne selvtillit disse månedene så godt jeg kan.

Hun er ikke en valp du må trene opp, eller et hobbyprosjekt du må mestre. Hennes problemer og følelsesliv er hennes eget ansvar. Du kan støtte henne i det hun selv velger å gjøre med problemene sine, men det er ingenting du kan gjøre uavhengig av henne for å "tvinge" henne til å endre seg.

Sett deg ned, se på hva du får ut av forholdet kontra hva du putter inn. Bestem deg så for om det er verdt det eller ikke, og handle deretter.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...