Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bygge muskler

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har skummelt lite muskelmasse igjen mange steder og er redd for å skade meg selv hvis jeg bare kjøper vekter og kjører på. Jeg har vært veltrent mesteparten av livet mitt, men aldri vært der jeg er nå og er redd for å være ærlig.Jeg trenger noe som er trygt og forsiktig mot kroppen. 

Anonymous poster hash: 328fb...a53
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Øvelser med egen kroppsvekt er flott. Kaster ut noen forslag. Knebøy med én fot er flotters (tror det heter bulgarian split squat). Du setter den ene foten opp på en benk eller stol, den andre foten fram og så squatter du. Den tar litt annerledes i foten (låret) enn en vanlig knebøy. Er visst flere muskeltråder i sving også, har jeg hørt.

En "anti-pull-up" er også flott. Det er nesten som en pull-up, bare at du hopper opp og tar tak sånn at du starter i den posisjonen du ville vært om du tok en ekte pull up og var på toppen. Når du er der oppe, så senker du deg sakte ned. Den øvelsen tar godt i øvre delen av ryggen, i biceps'n og i vingemusklene.

Armhevinger på gulvet, på knærne, det er faktisk helt tipp topp det! Tungt nok i massevis. For en lite praktisk tufs vil det bli problematisk å ha knærne på et hardt gulv. Dette omgår du fint ved å tenke på at du heller skal ha det området over knærne i bakken. Så slipper du å få vondt i kneskåla.

Planke er snadder, men det er mye artigere å ta planke mer sånn dynamisk. Bytte på posisjonene ofte. Du kan ha håndflater først neddi gulvet, så albuene (snu deg til siden på albuene også, det går an!). Fint å få fyrt opp alt som er av magemuskler.

Hilsen en jojo-mosjonist som er helt fornøyd med tilværelsen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...