Timur Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 I går fikk jeg noe som jeg aldri har sett før. jeg fikk en melding om dette: Filer som kreves for at Windows skal kjøre skikkelig må kopieres til hurtigbufferet. Sett inn CD-ROM for Windows XP Professional nå. |Prøv på nytt| |Mer informasjon| |Avbryt| Jeg har tatt cd'en til Windows XP pro. i så jeg trykker |prøv på nytt|, men da kommer dette: CD-ROMen du angav er feil CD-ROM Sett inn CD-ROM for Windows XP Professional i CD-ROM-stasjonen. (Jeg har bare en cd med windows xp på så det må jo være den) Trykker jeg på |Mer informasjon| så kommer dette: Mulige årsaker til dette problemet: *Du har satt inn feil CD-ROM. (F.eks. em annen Windows-CD-ROM enn den som er innstalert) *CD-ROM-stasjonen på systemet virker ikke. Trykker jeg på |Avbryt| kommer dette: Windows vil kansje be deg om å sette inn en CD-ROM senere hvis du avbryter nå. Er du sikker på at du vil hoppe over den filen? |Ja| |Nei| Trykker jeg på |Ja| tar det bare 2 sec. før den samme meldingen er tilbake. Lenke til kommentar
Timur Skrevet 21. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2003 Filer som kreves for at Windows skal kjøre skikkelig må kopieres til hurtigbufferet. Edit: DLL-hurtigbufferet. Lenke til kommentar
rwu Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 *sjekk at cd'n ikke er fysisk skadet. *prøv å kopiere hele inneholdet fra cd'n til harddisk(for å sjekke om windows klarer å lese hele cd'n -slett etterpå) -hvis ikke dette går, prøver du plata i en annen cd-rom/maskin. *hvis du har endret/lagt til stasjonsbokstaver etter windows ble installert, må du velge "bla igjennom" til (X=cd-rom stasjon) "X:\i386" når du får spm. om dette. i dll-hurtigbufferen(C:\windows\system32\dllcache\) lagrer windows alle systemfiler(bibloteker, kontrollpanel-oppføringer m.m) som windows bruker/trenger ofte... tipper du har noen skadede systemfiler, eller systemfiler med feil versjonsnr. som windows vil rette på ved å spinne windows-cd'n... Lenke til kommentar
Timur Skrevet 24. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2003 Problemet var bare det at jeg hadde tatt på fil besskyttelse i Gruppe policy (start -> kjør -> gpedit.msc -> ok Hadde tydligvis ikke innstalert det tullet eller så har jeg sletta det fra windows mappa. p.s ville bare si det i tilfelle noen andre får samme problem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå