Gå til innhold

Oppgradere gammel pc med nytt grafikkort?

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel Hp pc med et Joshua motherboard... Jeg har mot HP's anbefaling oppgradert minne til 16 GB og innstallert en SSD. Jeg bruker pc'n hovedsakelig til Photoshop og etter oppgraderingen fungerer den utmerket. Av og til så bruker jeg kamera til å ta video med og da er det litt mer probemer... I pc'n står det et Geoforce 630 Gtx grafikkort med 2 gb minne. Er det grafikkort som vil øke hastigheten på koding av video?

HP- P6-2275 EA

Intel Core I5

16 GB ram (max for hovedkort)

256 GB Samsung evo + 2 TB HD

NVIDEA Geoforce 630 GTX grafikk 2 GB

500W strømforsyning

PCI Express x16 (Gen2.0)

Spill er jeg ikke interessert i...

Trenger hjelp for dette har jeg ikke greie på...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en gammel Hp pc med et Joshua motherboard... Jeg har mot HP's anbefaling oppgradert minne til 16 GB og innstallert en SSD. Jeg bruker pc'n hovedsakelig til Photoshop og etter oppgraderingen fungerer den utmerket. Av og til så bruker jeg kamera til å ta video med og da er det litt mer probemer... I pc'n står det et Geoforce 630 Gtx grafikkort med 2 gb minne. Er det grafikkort som vil øke hastigheten på koding av video?

HP- P6-2275 EA

Intel Core I5

16 GB ram (max for hovedkort)

256 GB Samsung evo + 2 TB HD

NVIDEA Geoforce 630 GTX grafikk 2 GB

500W strømforsyning

PCI Express x16 (Gen2.0)

Spill er jeg ikke interessert i...

Trenger hjelp for dette har jeg ikke greie på...

Spørsmålet er om det går greit å oppgradere til et kraftigere skjermkort med tanke på strømforbruket.

Det skjermkortet du benytter deg av nå trekker ca 25Watt ( https://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gt-630/specifications ) mens et nyere og bedre skjermkort vil trolig trekke langt mere.

Avhengig av hvor gammel pcen er og kvaliteten på strømforsyningen er det vanskelig å si hva du har å gå på, selv med de oppgitte komponentene du har.

Personlig vil jeg tro at det er på tide med en ordentlig oppdatering ( Ny pc ) for å få til relativt god ytelse som du kan jobbe med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...