Gaea Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Begge er fantastiske! Husker jeg var på kino å så på Død Snø 2 med noen kompiser, de brakk seg på siste scene. Indeed. Død Snø og ZombieLand er et godt eksempel på både en skrekkkomedie, men også en type film hvor det skumle både er noe parodisert, og overdrevet. Og det å se noe overdrevne "monstre" og overdrevne handlinger det skumle ufarlig, på en måte. Jeg vil faktisk si at det er verre med psykologiske thrillere (selv om jeg personlig liker dette), og skrekkfilmer med karakterer og hendelser som likesågodt kunne vært ekte. Da prater jeg kanskje om sånne serievoldtektsmenn og manipulative stalkere osv. Noen filmer trådstarter bør holde seg unna (eller i alle fall ikke starte med); er Mama , Evil Dead (ED er en av de filmene jeg brakk meg til xD) og The Babadook. Jeg klarer fint å se dem, men jeg ville ikke begynt med de om man kan er veldig redd. Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 2017-versjonen av IT er altså ikke noe old-school-gjengen forholder seg til. Har kun sett 2017-versjonen, da det kun er den som ligger ute på Netflix. Synes absolutt at den var bra, men det hadde vært morsomt å se den andre versjonen. Men, jeg kan ikke huske at jeg synes den var særlig skummel. Bra ja, men skummel, nei, det klarer jeg ikke å huske. Mulig at den gamle versjonen var skumlere. Jeg tenker 2017-versjonen ikke kan karakteriserer som skummel, når til og med lettskremte meg ikke freaket ut. og jeg freaker ut av det meste innen skrekk, selv om det er gøy å bli skremt ^^ Lenke til kommentar
Zork Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Har kun sett 2017-versjonen, da det kun er den som ligger ute på Netflix. Synes absolutt at den var bra, men det hadde vært morsomt å se den andre versjonen. Men, jeg kan ikke huske at jeg synes den var særlig skummel. Bra ja, men skummel, nei, det klarer jeg ikke å huske. Mulig at den gamle versjonen var skumlere. Jeg tenker 2017-versjonen ikke kan karakteriserer som skummel, når til og med lettskremte meg ikke freaket ut. og jeg freaker ut av det meste innen skrekk, selv om det er gøy å bli skremt ^^ Den første versjonen var vel egentlig ikke en film, men en mini-serie om jeg husker korrekt. Fikk den i alle fall på video i den lokale video-sjappa Såpass lenge siden jeg så den at jeg ikke skal uttale meg om hvor skummel den måtte være i dag, men den holdt absolutt mål på 90-tallet. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 (endret) Jeg tror ikke vi snakker om samme film, den jeg snakker om kom ut i 2017, fant ingen andre på søkeresultatet på imdb så var sikker på at det var den du snakket om. https://m.imdb.com/title/tt1396484/?ref=m_nv_sr_5 Edit: Var litt redd etter at jeg hadde sett den filmen for å si det sånn. De værste skrekkfilmene er jo de du kan relatere til. Remaken er bra på sin måte, men det stemmer ja, vi snakker ikke om samme film. Jeg snakker om Tim Curry sin versjon av IT, den er så bra og creepy at det er urettferdig for alle som engang prøver å følge i hans fotspor for å være ærlig. Fremdeles så har jeg øyeblikk hvor jeg sitter på do, eller er i badekaret, også ser på sluket og føler meg jæææævla creeped out! Jeg anbefaler deg å bare se filmen for å være ærlig, men siden den er ekstremt lang og jeg personlig hater slutten så her har du hva jeg prøver å få frem: Tim Curry er helt fantastisk! Okay så another fun fact, unge Richie i IT fra 1990 spilles av Seth Green, også kjent som Oz fra Buffy! Endret 3. mars 2019 av BuffyAnneSummers 2 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Indeed. Død Snø og ZombieLand er et godt eksempel på både en skrekkkomedie, men også en type film hvor det skumle både er noe parodisert, og overdrevet. Og det å se noe overdrevne "monstre" og overdrevne handlinger det skumle ufarlig, på en måte. Jeg vil faktisk si at det er verre med psykologiske thrillere (selv om jeg personlig liker dette), og skrekkfilmer med karakterer og hendelser som likesågodt kunne vært ekte. Da prater jeg kanskje om sånne serievoldtektsmenn og manipulative stalkere osv. Noen filmer trådstarter bør holde seg unna (eller i alle fall ikke starte med); er Mama , Evil Dead (ED er en av de filmene jeg brakk meg til xD) og The Babadook. Jeg klarer fint å se dem, men jeg ville ikke begynt med de om man kan er veldig redd. Mama ble jeg direkte skuffet over. Jeg digger også short horror movies på youtube, og så den originale lenge før filmen kom, for hey, DEL TORO dude! Filmen levde dessverre ikke helt opp til forventningene mine. Han skal liksom være ett horrorikon på lik linje med romero og rob zombie, og da holder den filmen rett og slett ikke mål. Evil dead er nice, remaken er også creepy as shit. Minner VELDIG om eksorsisten, som om de tok sminken fra den filmen og bare gjorde det ENDA mer grusomt. Elsk. The babadook er ett veldig godt eksempel på god moderne skrekk! De bruker jumpscares OG bygger opp spenning og du er aldri helt sikker på om dette er en oppbygning til en jumpscare or not. Jumpscares done right, det er sjeldent. Denne filmen er også veldig unik i at jeg syns den handler mer om en kvinne som prøver å håndtere livet som alenemor etter en tragisk ulykke, og som sakte men sikkert vinner over depresjonen sin. Flott film. 1 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Mama ble jeg direkte skuffet over. Jeg digger også short horror movies på youtube, og så den originale lenge før filmen kom, for hey, DEL TORO dude! Filmen levde dessverre ikke helt opp til forventningene mine. Han skal liksom være ett horrorikon på lik linje med romero og rob zombie, og da holder den filmen rett og slett ikke mål. Evil dead er nice, remaken er også creepy as shit. Minner VELDIG om eksorsisten, som om de tok sminken fra den filmen og bare gjorde det ENDA mer grusomt. Elsk. The babadook er ett veldig godt eksempel på god moderne skrekk! De bruker jumpscares OG bygger opp spenning og du er aldri helt sikker på om dette er en oppbygning til en jumpscare or not. Jumpscares done right, det er sjeldent. Denne filmen er også veldig unik i at jeg syns den handler mer om en kvinne som prøver å håndtere livet som alenemor etter en tragisk ulykke, og som sakte men sikkert vinner over depresjonen sin. Flott film. Hehe, jeg synes de kidsa var freaky og jeg skvatt veldig av dem, og det som kom ut av veggen på Mama, uten å spoile for mye. Er ingen god førstegangsfilm, i alle fall. Jeg hadde mareritt om denne i noen dager. Haha, eksorsisten så jeg 15 min av og hadde mareritt i flere uker etterpå. Så kan ikke si så mye om den, utenom at den også er dårlig førstegangsfilm for trådstarter Evil Dead, jeg tenker aller mest på den ene når hun ene får torneskrattet rett igjennom slufsa si og sier: i ATE YOUR SOUL! Det er da jeg brekker meg Jeg fikk samme følelse som når jeg faller og få trappen i korsryggen, den kvalmen der liksom. Da vet du at filmen er sinnsyk ^^ Babadook har svært god og sterk historie, men jeg ble sur på alle de som sa at den ikke var så ille, fordi jeg så den og var alene etterpå, og sleit med å sove 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 De som ikke syntes babadook var så ille forstår seg enten ikke på depresjon eller hvor hardt det er å være en alenemor etter noe så traumatisk i dagens samfunn hvor alle skal liksom være så suksessfulle og klare seg selv. Eksorsisten er en veldig flott film ja! Vært livredd og løpt forbi for mange trapper pga den filmen ? Kan hende en psykologisk thriller heller er det TS burde begynne med, som feks hide and seek med Di Niro, er skummelt men ikke sånn skal skremme deg ihjel skummel med jumpscares, den griper deg heller i sjelen. 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 En gang så jeg the exorcism of emily rose, gikk opp trappa og lyset i gangen gikk og jeg holdt på å dø på meg ? men jeg ELSKER det! 2 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Jeg er veldig redd for skrekkfilmer men vil liksom se på for det, kan det være farlig for helsen? Eller på andre måter gjøre meg til å være redd for ting i virkeligheten og aldri bli kvitt redselen? Eller kan jeg trene opp redselen for skumle skrekkfilmer så jeg ikke blir redd mer? Anonymous poster hash: 11e67...b6d Folk er forskjellige, noen har større innlevelsesevne enn andre, og noen er mer realistisk anlagt enn andre, som kan være mer kreativt anlagt, altså å la seg tro på noe som ikke er ekte, som ekte, for å få en mer "total" opplevelse av det man ser på. Noe som er viktig å alltid huske på, er at all film er laget. Det er skuespillere med kostymer, og spesialeffekter. Dét er noe å tenke på når du skal se slike filmer. Så hvis det er noe som skremmer deg, så husk at det bare er kostymer og spesialeffekter. Hvis jeg skal si noe som helst om det er skadelig, så er det jo at hvis du føler det er skremmende, og ikke klarer å helt slutte å tenke på det, så kaster det jo bort mye annen tid som du kunne brukt på noe konstruktivt og positivt, tid du kunne heller ledd og hatt det morsomt. Og hvis du får mareritt, så er jo ikke det noe heldig at du ikke får sove skikkelig. Så for folk med stor innlevelsesevne, kan det være en fordel å begrense å se på for mye skrekkfilm. Man må spørre seg om man virkelig får noe ut av det eller om det bare er bortkastet tullball. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Liker skrekk selv, og Clive Barker troner ganske høyt her. Liker spesielt godt de første tre Hellraiser-filmene og Candyman. Jeg liker hvor godt gjennomførte badguysene er i filmene og ikke minst bøkene hans er. Stephen King er også ganske bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå