AnonymDiskusjon Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Jeg er veldig redd for skrekkfilmer men vil liksom se på for det, kan det være farlig for helsen? Eller på andre måter gjøre meg til å være redd for ting i virkeligheten og aldri bli kvitt redselen? Eller kan jeg trene opp redselen for skumle skrekkfilmer så jeg ikke blir redd mer? Anonymous poster hash: 11e67...b6d Lenke til kommentar
Zork Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Det er neppe farlig for helsen med mindre du har noen spesielle hjerteproblemer/pusteproblemer eller noe sånt. Om du ikke liker skrekkfilmer så er det vel ikke så mye vits i å se dem, men om du likevel vil det, så er vel det beste tipset å se dem på høylys dag i et godt lyst rom, gjerne sammen med en gjeng venner/familie. Så kan en gradvis bevege seg mot dunklere kvelder og mindre mennesker rundt seg. Til slutt leier du et gammelt slott langt uti gokk, som er beryktet for å være hjemsøkt, tar med generator og fyrer opp de beste/verste skrekkfilmene alene hele natten på den mørkeste årstiden. Da vanker det diplom om du overlever til neste morgen. Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Jeg er veldig redd for skrekkfilmer men vil liksom se på for det, kan det være farlig for helsen? Eller på andre måter gjøre meg til å være redd for ting i virkeligheten og aldri bli kvitt redselen? Eller kan jeg trene opp redselen for skumle skrekkfilmer så jeg ikke blir redd mer? Anonymous poster hash: 11e67...b6d Det er ikke farlig for helsen, bortsett fra at du kanskje sover litt dårlig om du er redd Jeg er lettskremt selv, men elsker å kjenne på adrenalinet. Og det å se på skrekkfilm er jo en veldig trygg måte å tilnærme seg det skumle, det er jo ikke farlig å bli redd, og kanskje får du flere erfaringer med at det er helt greit å være redd. 1 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Det er ikke livsfarlig, men det kan skape ubehag i mange år fremover. Det handler om hvor sensibel du egentlig er. Hvis du vet med deg at du har problemer med sanseinntrykk, skulle jeg ha holdt meg unna. Noen ganger er det bare slik at "you can't unsee some shit". 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2019 Jeg har ikke dårlig hjerte eller pust så vidt jeg vet hvertfall Anonymous poster hash: 11e67...b6d Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Jeg har det aldeles godt her i livet uten å se på skrekkfilm! Bare å holde seg unna Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Er lite som er så kos som å bli skremt av en skrekkfilm ? jeg så IT da jeg var altfor ung. Det samme gjorde minstesøs, heheheh... hun ELSKER skrekk nå btw. Get em early 1 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Er lite som er så kos som å bli skremt av en skrekkfilm jeg så IT da jeg var altfor ung. Det samme gjorde minstesøs, heheheh... hun ELSKER skrekk nå btw. Get em early Jeg synes det koselig å se skrekk med kjæresten. Så kan jeg gjemme meg i armene hans. Og det er er noe befriende med å hyle løs, og kjenne at pumpa slår. Først hyler jeg, deretter ler jeg (av meg selv) 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Blir jeg skikkelig redd og skremt av en skrekkfilm så gråter jeg. Aner ikke hvorfor? Tror det er at jeg er så happy for at jeg fremdeles kan få det samme adrenalinkicket etter sååå mange år og sååå mange skrekkfilmer! 2 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Blir jeg skikkelig redd og skremt av en skrekkfilm så gråter jeg. Aner ikke hvorfor? Tror det er at jeg er så happy for at jeg fremdeles kan få det samme adrenalinkicket etter sååå mange år og sååå mange skrekkfilmer! Jeg også. Glad for at jeg fortsatt kan få adrenalinkick. Hehe, jeg ler mest fordi jeg synes jeg er så lettskremt. Jeg kan også reagere med å bli så redd at jeg brekker meg (skjer ofte med sånne ekle stemmer) eller få astmaanfall, faktisk. Men grått, det har jeg aldri Jeg er veldig emosjonell, og gråter ofte under filmer/serier når jeg har PMS, men ikke under skrekk. Jeg vil tørre å påstå at det finnes så mye god skrekk, at man bør virkelig se skrekk. Ofte sterke historier som ligger bak og det er så mange gode kvalitetsfilmer der ute. Og skrekk-komedie kan være et godt sted å starte/bli i. Gamle skrekkfilmer er heller ikke så skumle, men heller mer spennende! Dess mer "overdrevent", dess mindre skummelt er det, oftest. Jeg freaker mest ut med det fremstår mest "realistisk". Så er et annet godt tips til trådstarter å unngå å se skrekkfilmer som passer til lokalisjonen du er på. F.eks. unngå å se skrekk som omhandler noe grusomt som skjer noen på en hytte, når du selv er på hytta. Jeg er sjeldent alene i skogen eller på hytta på nattestid, så det å se skrekk som handler om det, synes jeg å foretrekke, enn ting som skjer hjemme. Men, det er jo smak og behag og man bør egentlig se mest på det man foretrekker Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Er lite som er så kos som å bli skremt av en skrekkfilm ? jeg så IT da jeg var altfor ung. Det samme gjorde minstesøs, heheheh... hun ELSKER skrekk nå btw. Get em early Vokst mye på litt over et år? Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Skrekk komedier er gull! Ler meg alltid halvt ihjel når jeg ser tucker and dale vs evil! Ja, kanskje TS burde prøve feks rosemarys baby, er skrekk, god skrekk i mine øyne, men også så gammelt at det blir mer fascinerende å se det enn skummelt. Samme med Romero sin gamle, gode zombie trio, originale dawn of the dead er sååå mye bedre enn remaken, man får se så mye mer til menneskene og bryr seg mer, også veldig fascinerende siden den er så gammel! 1 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Skrekk komedier er gull! Ler meg alltid halvt ihjel når jeg ser tucker and dale vs evil! Ja, kanskje TS burde prøve feks rosemarys baby, er skrekk, god skrekk i mine øyne, men også så gammelt at det blir mer fascinerende å se det enn skummelt. Samme med Romero sin gamle, gode zombie trio, originale dawn of the dead er sååå mye bedre enn remaken, man får se så mye mer til menneskene og bryr seg mer, også veldig fascinerende siden den er så gammel! Jeg har sansen for Død Snø og ZombieLand. De er mer morsomme enn skumle. Gamle italienske skrekkfilmer er sykt rare, og ikke litt skumle, er i noe i sin helt egen kategori og bør sjekkes ut^^ 1 Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Jeg har sansen for Død Snø og ZombieLand. De er mer morsomme enn skumle. Gamle italienske skrekkfilmer er sykt rare, og ikke litt skumle, er i noe i sin helt egen kategori og bør sjekkes ut^^ Hvis du liker zombieland kommer du sikkert til å like Shawn of the dead. 4 Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Jeg har sansen for Død Snø og ZombieLand. De er mer morsomme enn skumle. Gamle italienske skrekkfilmer er sykt rare, og ikke litt skumle, er i noe i sin helt egen kategori og bør sjekkes ut^^ Begge er fantastiske! Husker jeg var på kino å så på Død Snø 2 med noen kompiser, de brakk seg på siste scene. 4 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 (endret) Jeg har sansen for Død Snø og ZombieLand. De er mer morsomme enn skumle. Gamle italienske skrekkfilmer er sykt rare, og ikke litt skumle, er i noe i sin helt egen kategori og bør sjekkes ut^^ Jeg så død snø to ganger på kino når den kom ut for leeeenge siden! For en fantastisk god film! Hvis du liker zombieland kommer du sikkert til å like Shawn of the dead. Den er også hysterisk morsom. Elsker britisk humor da, som little britain (som har anthony stewart head med som borgermesteren, han spilte Giles i Buffy, hennes watcher/vokter! Buffy har mye humor i seg også nå som jeg tenker over det, anthony er fantastisk flink) Edit: Syns også american psycho er ganske morsom for å være ærlig. "Feed me a stray cat!", og når patrick gjør sin dans. Gets me every time. Edit2: Scenen jeg snakket om: Endret 2. mars 2019 av BuffyAnneSummers 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 (endret) Vokst mye på litt over et år? Hmmm kanskje jeg ikke var helt tydelig nok. Jeg så IT da jeg var under 10 år gammel ellerno, husker bare at jeg så den og at jeg ALDRI KLARTE Å GLEMME DEN. Høres fælt ut? Kanskje, men jeg ELSKER at jeg fikk oppleve det å være redd for å gå på dass som liten, jeg har flotte minner for livet (som når vi var en gjeng unger som så på en skrekkfilm og alle skulle løpe ned en trapp, alle rusha så jævlig at jeg faktisk ble dytta ellerno og falt ned trappa, all fine though! vi var mer fokusert på å løpe fra mørket!) og nå er det en del som skal til før jeg engang lager en grimase. Så jeg gjorde det samme med minstesøs. Jeg satte henne ikke ned for å se den, hun viste selv en interesse for mine filmer tidlig og elsket grøsserne og feks childs play filmene (bedre kjent som bare chucky). Det var faktisk hun som spurte om å få se på noe av det skumleste jeg visste om. Moren min hatet meg for det,klarte også å traumatisere henne med blair witch project når folk fortsatt var usikre på om det var ekte eller ei. Hun ble også mørkredd. Edit: Minstesøs digger dritten ut av hellraiser filmene og har sett dem ihjel. Jeg kunne ikke vært stoltere. Endret 2. mars 2019 av BuffyAnneSummers 1 Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 (endret) Hmmm kanskje jeg ikke var helt tydelig nok. Jeg så IT da jeg var under 10 år gammel ellerno, husker bare at jeg så den og at jeg ALDRI KLARTE Å GLEMME DEN. Høres fælt ut? Kanskje, men jeg ELSKER at jeg fikk oppleve det å være redd for å gå på dass som liten, jeg har flotte minner for livet (som når vi var en gjeng unger som så på en skrekkfilm og alle skulle løpe ned en trapp, alle rusha så jævlig at jeg faktisk ble dytta ellerno og falt ned trappa, all fine though! vi var mer fokusert på å løpe fra mørket!) og nå er det en del som skal til før jeg engang lager en grimase. Så jeg gjorde det samme med minstesøs. Jeg satte henne ikke ned for å se den, hun viste selv en interesse for mine filmer tidlig og elsket grøsserne og feks childs play filmene (bedre kjent som bare chucky). Det var faktisk hun som spurte om å få se på noe av det skumleste jeg visste om. Moren min hatet meg for det,klarte også å traumatisere henne med blair witch project når folk fortsatt var usikre på om det var ekte eller ei. Hun ble også mørkredd. Edit: Minstesøs digger dritten ut av hellraiser filmene og har sett dem ihjel. Jeg kunne ikke vært stoltere. Jeg tror ikke vi snakker om samme film, den jeg snakker om kom ut i 2017, fant ingen andre på søkeresultatet på imdb så var sikker på at det var den du snakket om. https://m.imdb.com/title/tt1396484/?ref=m_nv_sr_5 Edit: Var litt redd etter at jeg hadde sett den filmen for å si det sånn. De værste skrekkfilmene er jo de du kan relatere til. Endret 2. mars 2019 av Emsal Lenke til kommentar
Zork Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Vokst mye på litt over et år? 2017-versjonen av IT er altså ikke noe old-school-gjengen forholder seg til. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå