Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Land Cruiser eller Pajero/Pajero Sport?

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier. Hvilken av disse bør jeg gå for hvis jeg prioriterer kjørefølelse. Altså hvordan bilen er å kjøre på vei i høye hastigheter?

Jeg har hatt Pajero lang utgave, en 96-mod før og jeg måtte sitte å korrigere rattet hele tiden ved høye hastigheter (Høyere enn 70km/t) fordi den lot seg svinge veldig lett av sporete og dårlige veier selv på bar asvalt.

Budsjett er 100.000 kr så må bli en gammel bil som har noen km på telleren.

Endret av Adrax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pajero Sport begynner å bli en nokså gammel bil hertil lands. De sluttet vel salget i 2001? Uansett Pajero-versjon så er de stabile så sant hjulstilling er OK og du kjører med ordinære dekk. Straks du tøyser med bredere dekk evt mye grovere mønster, og gjerne har litt slitasje i foringer og slikt, så blir det straks mye sporing på slike biler.
Vil du ha LC så får du mye mindre bil for pengene pga godt rykte.
Pajero generasjon 3 (99-06) er har selvbærende karosseri og er betydelig mer stabil og ligner mer på en stor personbil i oppførsel, og tåler høyere hastigheter. Ingen problem å finne et greit eksemplar til 100.000,-
Vær obs på et par ting, så er Pajero gen3 et idiotsikkert valg:
Sjekk at den faktisk har gjennomført serviceprogram. Merkverdig mange tror slike biler kan neglisjeres, og det kan de i noen år, men når de når alderen at de er verdt rundt 100K så er det helt avgjørende at den ikke har blitt neglisjert.
Sjekk NØYE for rust ifm fyllerør og drivstofftank. Fyllerør bør byttes rundt hvert 6 år. Om det ikke er historikk på dette, styr unna bilen. Fyllerøret ruster virkelig hardt på disse bilene, og hull der er katostrofalt.
Sjekk ellers for rust i kanaler (som er dels skjult av plast) samt bakre hjulbuer. Motor og gir som funker bra er 3.2 dieselen, og både automat og manuell er gode greier.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...