torest Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Helge Ingstad skal lappes sammen og flyte igjen - et lite stykke Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Øydegard kan ikke si om nødreparasjon dekkes av rammeavtalen. Smart, har de rammeavtaler på elektronikk, rengjøring, elektrisk, møbler, etc. kan de jo påstå at det ikke står i rammeavtaler at havari ikke er medregnet i rammeavtalen siden det ikke er spesifisert, behøver ikke bli så dyrt da Lenke til kommentar
Joachim Osmundsen Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Skroget koster en brøkdel av alle komponenter, systemer og maskineri. Det er ikke sikkert det er mulig og erstatte mye det som gikk tapt, da det kanskje ikke lengre er i produksjon. Det blir som å berge en utgått bilmodell som har ligget 4 mnd på havets bunn. Det er helt urealistisk å tenke at Helge Ingstads kommer til å bli restaurert. Det skipet ville ikke blitt brukt på nytt om det bare lå en dag under vann. La oss klare oss med et mindre skip, og heller gå sammen med noen og kjøpe nye om 15-20 år. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 La oss klare oss med et mindre skip, og heller gå sammen med noen og kjøpe nye om 15-20 år. Problemet er at Nato forlanger at vi har en marine-flåte av en viss størrelse, men enig med deg at mindre effektive båter "MTB type ?" til et rent forsvar av Norge ville være mer optimalt og noen større skip til oppsyn med fiskerisoner. Lenke til kommentar
CXSUB4BA Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 (endret) Slettet av bruker Endret 2. mars 2019 av CXSUB4BA Lenke til kommentar
CXSUB4BA Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 (endret) Slettet av bruker.. Endret 2. mars 2019 av CXSUB4BA Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Skroget koster en brøkdel av alle komponenter, systemer og maskineri. Det er ikke sikkert det er mulig og erstatte mye det som gikk tapt, da det kanskje ikke lengre er i produksjon. Det blir som å berge en utgått bilmodell som har ligget 4 mnd på havets bunn. Det er helt urealistisk å tenke at Helge Ingstads kommer til å bli restaurert. Det skipet ville ikke blitt brukt på nytt om det bare lå en dag under vann. La oss klare oss med et mindre skip, og heller gå sammen med noen og kjøpe nye om 15-20 år. Saab er kommer med en skip som er ca halve vekten av dagens fregatter. Ser smekkert ut Personlig ville jeg heller hatt flere små skip en få store skip ja. https://saab.com/naval/submarines-and-surface-ships/surface-ships/nextgenerationcorvette/ Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Om skipet kommer til å seile igjen som et treningsfartøy el er vel mulig. Gassturbiner er nok ødelagt. Motorene og gear kan muligens reddes. Elektronikk er nok ødelagt. Allikevel må man forstå at Forsvaret har nok ting ombord de ikke ønsker at fritids dykkere skal Berge. Selv utstyr som blir brukt av soldater i førstegangstjeneste er det strenge regler for om det kommer bort. Vil tro at dette er hovedårsak til at båten skal tilbake til Håkonsvern. Rett og slett for at alt slikt utstyr skal identifiseres og ødelegges. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå