d3vil87 Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Har sett litt på diverse steinlim i forbindelse med naturstein som jeg vil kle en pipe med. Kan jeg egentlig bruke det eller bør jeg gå for god gammel mørtel? Var litt usikker da noe av steinlim typene er beregnet på liggende stein, og ikke stein som skal "henge" på en måte. Takker for alle råd! Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 (endret) Hjalp naboen og kle inn sidene på en skifertrapp tidlig sommer 2017, brukte steinlim. Mye av den natursteinen vi brukte har falt av, så han rev det ned igjen og brukte Hey'di Steinlim, Pro istedenfor den som kom på tuber. Skal sies at den første omgangen så brukte vi noe steinlim som var veldig billig i forhold til "merkevarer". Men det burde kanskje gjøres noen ekstra undersøkelser med tanke på at en pipe kan jo fort bli litt varm, hvordan div steinlim reager på noe slikt over tid har jeg lite peiling på. Endret 1. mars 2019 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Så vidt jeg vet så bruker vi stort sett bare vanlig mørtel og skiferen henger som støpt 20 år etter Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Så vidt jeg vet så bruker vi stort sett bare vanlig mørtel og skiferen henger som støpt 20 år etter det er fordi det er støpt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå