Gå til innhold

Dette var de mest solgte bilene i februar


Anbefalte innlegg

Er så lave utslipp at det er ikke noe problem

Betaler uansett gladelig ekstra for å kjøre dieselbil så

Spiller ingen rolle om de slipper ut mindre enn før, når det er oss mennesker som lager reglene for hvor mye det vil koste. :) 

 

Forbudt å kjøre inn i byene, er jo en ulempe. Eller? :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er NATURLIG at temperaturen ØKER når CO2 konsentrasjonen ØKER. Det er der vi må KUTTE på CO2-utslippene. Ser du logikken? Ser du at CO2-regnskapet ikke "går opp", og at glasset renner over? Ikke mye, men litt og litt - og det begynner vi å se resultater av i form av økte temperaturer

 

 

CO2. Det er CO2 de bruker når legger historiske data til grunn. Og i menneskes eksistens så har vi ALDRI sett en slik økning i temperatur som det vi gjør nå, og ikke i den Malakovich-syklusen vi er i, og det passer med økning av CO2 som heller ALDRI har vært høyere enn ved dagens nivå så lenge vi har være på jorda. Vi snakker data som er til en million år tilbake, de samme dataene som du bruker når du sier "naturlig sykluser". Det er Klimaforskerne som har gitt deg disse dataene, de samme folka som sier at CO2 er synderen i dag som det var før

 

Det du sier her gjør det jo bare verre :mellow:

 

Da tror jeg du får ringe NASA å si at "har dere ikke visst at dette var naturlig før NÅ" og samtidig be de gå tilbake på skolebenken igjen

Har da aldri sagt noe på det vel! Poenget var at det fortsatt er en syklus jorden går gjennom. Aldri påstått vi mennesker ikle har fucket opp hele greia..

 

Ikke bare Co2 de bruker nei.

Og igjenn så missforstår du totalt hva jeg skrev fordi du ikke forsto..

 

Det jeg sier nå er sannheten.. Men fint du er for blind til å se det.

 

Jeg gjentar: Har ikke sagt det som skjer nå led den raskt stigende temperaturøkningen er naturlig. For som sagt har vi bidratt her.. Det jeg derimot sa var at sykluser er naturlig. Lør deg forskjellen?

Endret av iPhoneXs
Lenke til kommentar

Jo, det spiller en enorm rolle..

Kan fint kjøre inn i byene med en ny diesel.

Og det vil man kunne gjøre veldig lenge.

Nei. Når det man måler mot er 0 % CO2 avgasser i elbiler, så spiller det ingen rolle om dieselbilen din kun avgir 0,005% - når det er regjeringen som bestemmer hvor hardt man prissetter dette. 

 

Skal man tru at man følger de samme trendene som er inntil nå, så legger alle fossile biler seg på det dobbelte av hva en elbilist må betale. Dette gjelder alt. Alt fra parkering, til bomringer til ferjer og tunneller. Blir penger av det vet du. :) 

Lenke til kommentar

Nei. Når det man måler mot er 0 % CO2 avgasser i elbiler, så spiller det ingen rolle om dieselbilen din kun avgir 0,005% - når det er regjeringen som bestemmer hvor hardt man prissetter dette.

 

Skal man tru at man følger de samme trendene som er inntil nå, så legger alle fossile biler seg på det dobbelte av hva en elbilist må betale. Dette gjelder alt. Alt fra parkering, til bomringer til ferjer og tunneller. Blir penger av det vet du. :)

Det 0% målet når ikke en ELbil heller.. Du glemmer den har batteri osv som er en skitten og forurensene prosess å produsere. Og ja.. Ikke glem alt barnearbeidet for å utvinne råstoffer da såklart..

 

Betaler mer? Du vet vel de subsidiene du nevner her er MIDLERTIDIGE og er allerede på vei ut??

Så slutt med det latterlige argumentet der.. Ser hvorfor du kjører ELbil hvertfall.. Kun for å spare penger. Ville du fortsatt kjørt ELbil om du måtte betale det samme som alle andre? Tvilsomt...?

Lenke til kommentar

Det 0% målet når ikke en ELbil heller.. Du glemmer den har batteri osv som er en skitten og forurensene prosess å produsere. Og ja.. Ikke glem alt barnearbeidet for å utvinne råstoffer da såklart..

 

Betaler mer? Du vet vel de subsidiene du nevner her er MIDLERTIDIGE og er allerede på vei ut?

Så slutt med det latterlige argumentet der.. Ser hvorfor du kjører ELbil hvertfall.. Kun for å spare penger. Ville du fortsatt kjørt ELbil om du måtte betale det samme som alle andre? Tvilsomt...

1. Spiller ingen rolle når det er lokal forurensning man skal begrense. 

 

2. Har du lest hvordan det blir prisgitt der subsidiene forsvinner? Fremdeles halv pris av fossile motparter. 

 

3. Nei, elbilene var på langt nær bra nok når jeg kjørte min første elbil for 4 år siden. Enda godt subsidiene gjorde det lønnsomt å være beta-testere av dem. Hvis ikke hadde det aldri skjedd. 

Lenke til kommentar

1. Spiller ingen rolle når det er lokal forurensning man skal begrense.

 

2. Har du lest hvordan det blir prisgitt der subsidiene forsvinner? Fremdeles halv pris av fossile motparter.

 

3. Nei, elbilene var på langt nær bra nok når jeg kjørte min første elbil for 4 år siden. Enda godt subsidiene gjorde det lønnsomt å være beta-testere av dem. Hvis ikke hadde det aldri skjedd.

Spiller stor rolle når det er global forurensing som er målet å få ned.

 

Har blitt sagt hele tiden og alle vet at dere kan ikke leve på halv pris resten av livet om ting skal skje..

 

ELbil er ELENDIG rekkevidde og vil ha det i lang tid enda. Så der er ingen grunn til å velge elektrisk forran f.eks diesel med mindre man kjører kun kortere turer. Subsidiene er hjernedøde og burde aldri vært innført. Det blir bare ett lokketilbud før prisene skyter i været igjenn.

Endret av iPhoneXs
Lenke til kommentar

Spiller stor rolle når det er global forurensing som er målet å få ned.

 

Global forurensning går da ned, når fabrikker blir satt opp og blir bygget for å være CO2 nøytrale. Du prater om 10-20 års tid frem i tid. Noe du ser ut til å glemme. 

Lenke til kommentar

Det er rart for deg skjønner jeg... Forurenser mindre med min diesel enn å produsere batteriene dine så er fornøyd jeg

Om 10-20 år, så finner jeg det merkelig om fabrikanter ikke faller under de samme reglementene som resten av oss faller under. 

 

Ordet "miljøvennlig" tilsier at man faktisk gjør miljøet tilsvarende like bra, eller bedre etter man har vært der. 

Ingen dieselbiler gjør det, så på tide å slå opp et par ordbøker trur jeg. :) 

Lenke til kommentar

Om 10-20 år, så finner jeg det merkelig om fabrikanter ikke faller under de samme reglementene som resten av oss faller under.

 

Ordet "miljøvennlig" tilsier at man faktisk gjør miljøet tilsvarende like bra, eller bedre etter man har vært der.

Ingen dieselbiler gjør det, så på tide å slå opp et par ordbøker trur jeg. :)

Går nok endel mer enn bare 10-20år før det er på plass du? Tror du glemmer hvor i verden batterier osv faktisk blir produsert.

 

Ordet miljøvennlig idag har vide betydninger. Det eksisterer pr dags dato ingen bil som er miljøvennlig fra produksjon til salg til vrak.. Ikke i nærheten engang

Lenke til kommentar

Er vel du som glemmer vi prater 10-20år frem i tid og ikke 50-60.. Du tror vist batteriene blir produsert i dyre vestlige land også

Jepp, det er flere og flere fabrikanter som ønsker å fjerne Kinas "herredømme" på dette området, så de flytter fabrikker inn til Europa igjen. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...