Gå til innhold

Dette var de mest solgte bilene i februar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei? Hæh? Jeg snakker om miljøet. Om du ser igjennom dieseltåka for engangsskyld, og du uansett er på utkikk etter en ny bil i dag, og det *tilfeldigvis* finnes en elbil som passer dine behov og budsjett - så kjøper du da for faen meg en elbil?

Ikke si at du er en sånn høyrevinger som ikke «tror på» at mennesker ikke er grunnen til den globale oppvarmingen vi opplever?!

En ny diesel er ikke spesielt miljøskadelig. Faktisk ganske miljøvennlig.

Mennesker har PÅVIRKET global oppvarming. Men global oppvarming ville skjedd uansett. Jorden gpr gjennom konstante sykluser og vi har hatt flere kulde og varme perioder.

Lenke til kommentar

Hvordan klarer du å komme fram til den konklusjonen? Tegn en kurve over salget av elbiler i Norge de siste to årene pr. måned så er den trenden ganske så klart stigende. Kraftig. For et par år siden lå vi og vaket rundt 20% elbiler, nå er vi på 40% i dårlige måneder.

Jeg har ikke kommet til den konklusjonen..

Dette er allerede skrevet artikler om.. Så les deg opp litt du.

Lenke til kommentar

En ny diesel er ikke spesielt miljøskadelig. Faktisk ganske miljøvennlig.

Mennesker har PÅVIRKET global oppvarming. Men global oppvarming ville skjedd uansett. Jorden gpr gjennom konstante sykluser og vi har hatt flere kulde og varme perioder.

Kilder på dette er du snill? 

Lenke til kommentar

Kilder er der plenty av.

Men gidder ikke å gi deg noen.

La meg stille deg et spørsmål:

Hvordan vet de at det har vært sykluser med temperatursvingninger før?

Og du tenker på NOx, ikke CO2. Diesel slipper fortsatt ut CO2, og det var til og med en skandale rundt dette der et visst tysk-bilmerke ble tatt for med buksa nede så det sang etter

Er aktiv i klima-trådene, og har lest en hel haug av peer-reviewed papers ang. dette temaet - særlig når det kommer til Radiative Forcing, og linker ofte til stoff ang. dette også. NASA, NOAA, Cicero, UiO, MIT osv osv, men ikke på noe som helst tidspunkt har noen vist til data over det du nå nettopp la ned argumentasjon for. Ingen. Null. Så om du ikke greier å hoste opp noe seriøs forskning som kan støtte oppunder dette, så antar jeg at argumentet du kom med var et tomt et, og jeg kommer til å fortsette å sette min lit til f.eks NASA og NOAA når det kommer til dette temaet

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

La meg stille deg et spørsmål:

Hvordan vet de at det har vært sykluser med temperatursvingninger før?

Og du tenker på NOx, ikke CO2. Diesel slipper fortsatt ut CO2, og det var til og med en skandale rundt dette der et visst tysk-bilmerke ble tatt for med buksa nede så det sang etter

Er aktiv i klima-trådene, og har lest en hel haug av peer-reviewed papers ang. dette temaet - særlig når det kommer til Radiative Forcing, og linker ofte til stoff ang. dette også. NASA, NOAA, Cicero, UiO, MIT osv osv, men ikke på noe som helst tidspunkt har noen vist til data over det du nå nettopp la ned argumentasjon for. Ingen. Null. Så om du ikke greier å hoste opp noe seriøs forskning som kan støtte oppunder dette, så antar jeg at argumentet du kom med var et tomt et, og jeg kommer til å fortsette å sette min lit til f.eks NASA og NOAA når det kommer til dette temaet

Hvordan de vet det? Du forstår ikke at det finnes arkeoligiske utgravinger, forskjellige mønster å samma pokker hva nå alt de kan bruke for å se dette altså? Flott.. Dette lærte jeg allerede om når jeg var liten og selv JEG forstår dette. Det er lett å bevise at jorden har vært gjennom mange slike sykluser.

Tenker på både NOx og Co2..

Du mener "skandalen" som nesten samtlige bilmerker var involvert i som er pga EU sine krav som forlanger mer enn teknoligien var klar for ja.. Det er pga politikk de fleste bilmerker måtte jukse. Ganske logisk..

Du mener altså at alle bevis på at jorden går gjennom konstante sykluser er tull? Tror du skal ta deg en tur på skolebenken igjenn..? Du vet da vel at der har vært en istid og før der igjenn varmetid? Havet lå mange meter høyere enn idag før istiden. Noe som er bevist. Det er også funnet bevis på at sydpolen var full av skog før istiden.. Som sagt.. Mennesket har BIDRATT på global oppvarming (dvs den øker raskere enn normalt) men global oppvarming og issmelting er en naturlig prosess som ville skjedd uavhengig av menneskets eksistens.

Endret av iPhoneXs
Lenke til kommentar

Du mener altså at alle bevis på at jorden går gjennom konstante sykluser er tull? 

Forskjellene ligger i hvor kjapt disse syklusene har kommet og gått. Vi har aldri sett at forandringene har foregått like kjapt som de gjør nå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det er NATURLIG at temperaturen ØKER når CO2 konsentrasjonen ØKER. Det er der vi må KUTTE på CO2-utslippene. Ser du logikken? Ser du at CO2-regnskapet ikke "går opp", og at glasset renner over? Ikke mye, men litt og litt - og det begynner vi å se resultater av i form av økte temperaturer

Hvordan de vet det? Du forstår ikke at det finnes arkeoligiske utgravinger, forskjellige mønster å samma pokker hva nå alt de kan bruke for å se dette altså? Flott.. Dette lærte jeg allerede om når jeg var liten og selv JEG forstår dette. Det er lett å bevise at jorden har vært gjennom mange slike sykluser.

CO2. Det er CO2 de bruker når legger historiske data til grunn. Og i menneskes eksistens så har vi ALDRI sett en slik økning i temperatur som det vi gjør nå, og ikke i den Malakovich-syklusen vi er i, og det passer med økning av CO2 som heller ALDRI har vært høyere enn ved dagens nivå så lenge vi har være på jorda. Vi snakker data som er til en million år tilbake, de samme dataene som du bruker når du sier "naturlig sykluser". Det er Klimaforskerne som har gitt deg disse dataene, de samme folka som sier at CO2 er synderen i dag som det var før 

Du mener "skandalen" som nesten samtlige bilmerker var involvert i som er pga EU sine krav som forlanger mer enn teknoligien var klar for ja.. Det er pga politikk de fleste bilmerker måtte jukse. Ganske logisk..

Det du sier her gjør det jo bare verre  :mellow:

Tror du skal ta deg en tur på skolebenken igjenn..

Da tror jeg du får ringe NASA å si at "har dere ikke visst at dette var naturlig før NÅ" og samtidig be de gå tilbake på skolebenken igjen

Lenke til kommentar

Som sagt.. Vi har bidratt.. Sa ikke noe på det.

Men fortsatt er global oppvarming og nedkjøling en naturlig syklus.

Hva skjer da, om vi akselerer den naturlige syklusen slik at denne går langt over hva som ellers har vært normalt? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...