3irik Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Jeg er egentlig fornøyd med elbilen min, men jeg skulle ønske jeg kunne få tak i en elbil med 100km praktisk batterirekkevidde og hydrogentank som kan utvide rekkevidde til ~700km. Lenke til kommentar
Soles Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Fornøyd med min RS5 2012 V8 Liker å vise fingeren til Tesla eiere. 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Fornøyd med min RS5 2012 V8 Liker å vise fingeren til Tesla eiere. Og vi ler når vi ser den i bakspeilet:) 3 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Liker å vise fingeren til Tesla eiere. Liker du å vise fingeren til andre i trafikken? Er du et lite barn? 2 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Og Tesla-eierne biter på 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Som BMW-fanboy, så kan jeg like gjerne få Audi-eiere til å "bite på" Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Og flere begynner å velge diesel og hybrid igjenn fremfor elektrisk. Hvordan klarer du å komme fram til den konklusjonen? Tegn en kurve over salget av elbiler i Norge de siste to årene pr. måned så er den trenden ganske så klart stigende. Kraftig. For et par år siden lå vi og vaket rundt 20% elbiler, nå er vi på 40% i dårlige måneder. 5 Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Det er derfor flere land, som Danmark, fjerner insentivene, og USA nå fjerner skattefordelene på elbiler, fordi de ønsker å følge etter nisselandet ? Hvilke incentiver har blitt fjernet i USA? Jeg kjenner ikke til noen ihvertfall. Danmark er et håpløst land bilavgiftsmessig sett. 180% avgift på importpris sier vel det meste, det samme gjør salgslistene som domineres av kjipe småbiler som Kia Picanto 1.0. 2 Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Det er nå så, men M3 var 11. mest solgte bil i US i 2018 med 139 730 solgte. Til sammenligning så solgte den 50 % mer enn første europeiske (VAG produkt) på listen.https://cleantechnica.com/2019/01/03/tesla-model-3-11-best-selling-car-in-usa-in-2018/ https://www.google.com/amp/s/amp.businessinsider.com/best-selling-cars-and-trucks-in-america-in-2018-2018-8 https://www.caranddriver.com/news/g25558401/best-selling-cars-suv-trucks-2018/ https://focus2move.com/usa-best-selling-cars/ Hvilken liste skal en liksom tro på. Tesla er LANGT nede på flere lister! Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Og vi ler når vi ser den i bakspeilet:) Ler godt når eg ser Tesla X eiere gå inn i bilen på regndager Snakk om å kjøpe katta i sekken. Ellers må eg innrømme at det er artig å kjøre bilene, men er så lite fornøyd med interiøret at at å legge ut så mye penger penger pga god aks er uaktuelt. Men snuser no på model 3 så håper å få prøvekjørt den snart. 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Ler godt når eg ser Tesla X eiere gå inn i bilen på regndager Snakk om å kjøpe katta i sekken. Hva er galt med integrert paraply? 4 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 (endret) Hvilke incentiver har blitt fjernet i USA? Jeg kjenner ikke til noen ihvertfall. USA har skattefordeler, såkalte "tax credits" på elektriske biler som gjelder opptil 200 000 solgte biler. Tesla og GM nådde den grensen i 2018, og Trump-administrasjon har uttalt at de ønsker å fjerne skattefordelene helt. https://www.valuewalk.com/2019/03/tesla-ev-prices-u-s-tax-credit/ Endret 3. mars 2019 av 0laf Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Ikke si at du er en sånn høyrevinger som ikke «tror på» at mennesker ikke er grunnen til den globale oppvarmingen vi opplever?! Ikkje si du er typen som tror at ved å kjøre rundt i Teslaen sin redder du miljø miljø? Og en av klovnene som tror at om Norge stenger produksjonen sin går forbruket ned. Oppvarmingen hadde kommet uansett, og vi har ikkje skapt den, kan ikkje reversere den, men forhåpentligvis redusere den ved å ta bedre vare på moderjord. Det som er viktig er ikkje hvem som stenger kranen først, men hvem som klarer å bli selvforsynt basert på fornybar energi. Det er der konkurransen burde vært Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Hva er galt med integrert paraply? Selges som ekstrautstyr i norden? Bakluken blir vel heller ikkje brukt da eg antar vannet renner inn her? Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 USA har skattefordeler, såkalte "tax credits" på elektriske biler som gjelder opptil 200 000 solgte biler. Tesla og GM nådde den grensen i 2018, og Trump-administrasjon har uttalt at de ønsker å fjerne skattefordelene helt. https://www.valuewalk.com/2019/03/tesla-ev-prices-u-s-tax-credit/ Det er flere forslag som sirkulerer. Noen har foreslått å fjerne grensen på 200k, og beholde programmet til en gitt dato i fremtiden. Ingenting ser ut til å skje snarlig. Men det er ikke slik at Tesla og GM har mistet det føderale insentivet. Det ble trappet ned fra $7500 til $3750 1. januar, og så blir det trappet ned til $1875 1. juli, for så å fjernes helt fra 1. januar 2020. 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Selges som ekstrautstyr i norden?Neida. Standard i hele verden, i form av falkedørene. Når det regner pleier jeg å åpne falkedøren på førersiden fra touchskjermen, slik at jeg kan smette ut av førerdøren og stå under falkedøren mens jeg tar på meg jakken og finner frem ryggsekk, om den er med. Bakluken blir vel heller ikkje brukt da eg antar vannet renner inn her?Nei, det renner ikke inn vann noe sted. 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Ikkje si du er typen som tror at ved å kjøre rundt i Teslaen sin redder du miljø miljø? Og en av klovnene som tror at om Norge stenger produksjonen sin går forbruket ned. Oppvarmingen hadde kommet uansett, og vi har ikkje skapt den, kan ikkje reversere den, men forhåpentligvis redusere den ved å ta bedre vare på moderjord. Det som er viktig er ikkje hvem som stenger kranen først, men hvem som klarer å bli selvforsynt basert på fornybar energi. Det er der konkurransen burde vært Nei, har ikke påstått at jeg redder verden. Men jeg prøver i alle fall å gjøre min del. Jeg har behov for bil. Derfor blir min neste bil en elbil. Hva er galt med dette? Faktumet at jeg sier at folk burde vurdere elbil pga miljøet? 3 Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Neida. Standard i hele verden, i form av falkedørene. Når det regner pleier jeg å åpne falkedøren på førersiden fra touchskjermen, slik at jeg kan smette ut av førerdøren og stå under falkedøren mens jeg tar på meg jakken og finner frem ryggsekk, om den er med.Nei, det renner ikke inn vann noe sted. Må vente en stund før du kan gå inn igjen da ;-) Har sett noen videoer fra sinte eiere om vann som renner inn. Kan så klart være fake news? Lenke til kommentar
Villfaren Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Nei, har ikke påstått at jeg redder verden. Men jeg prøver i alle fall å gjøre min del. Jeg har behov for bil. Derfor blir min neste bil en elbil. Hva er galt med dette? Faktumet at jeg sier at folk burde vurdere elbil pga miljøet? Regner såklart med at du har kjørt elbil siden den første kom, og at du idag bruker en leaf eller lignende til jobben? Ingenting galt med det, har også elbil, og snuser på model 3. Liker bare folk som er på sin høye hest pga de har kjøpt seg tesla,og har steget opp på sin høye miljøhest. Derfor eg regner med at siden du skriker så høyt at du dermed har kjørt elbil siden leafen kom Lenke til kommentar
MrMarbles Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Det er derfor flere land, som Danmark, fjerner insentivene, og USA nå fjerner skattefordelene på elbiler, fordi de ønsker å følge etter nisselandet ? USA fjernet ikke skattefordelene. De gir skatte-insentiver på antall solgte biler for hver enkelt bilprodusent. Tror taket slår inn på 200.000 solgte el-biler i USA det året taket nås. Så fases insentivene gradvis ut etter dette. Det har vært slik lenge. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå