steinjarle Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Over fire av ti biler var nullutslippsbiler.Dette var de mest solgte bilene i februar Lenke til kommentar
Populært innlegg bshagen Skrevet 1. mars 2019 Populært innlegg Del Skrevet 1. mars 2019 (endret) Tipper de som har ropt at «Tesla er konkurs innen 2 måneder» de siste 5 årene føler seg passe dumme akkurat nå Endret 1. mars 2019 av bshagen 13 Lenke til kommentar
CFD Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Ved at dem senker prisene og dermed marginene? Aksjekursen ble sendt ned 10%. En må stille spørsmål om hvor mye "sustained demand" det er etter Model 3. Har selv aksjer i selskapet ,men det er mulig å være skeptisk til at dem lanserte denne så fort. Er tydeligvis for å øke etterspørsel slik at dem kan holde samme produksjonstakt. 3 Lenke til kommentar
Carl Anton Stenling Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Teslas mål er: "To accelerate the advent of sustainable transport by bringing compelling mass market electric cars to market as soon as possible." Målet er altså ikke å tjene mest mulig penger for aksjonærene i det korte løpet. 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 (endret) Ved at dem senker prisene og dermed marginene? Aksjekursen ble sendt ned 10%. En må stille spørsmål om hvor mye "sustained demand" det er etter Model 3. Har selv aksjer i selskapet ,men det er mulig å være skeptisk til at dem lanserte denne så fort. Er tydeligvis for å øke etterspørsel slik at dem kan holde samme produksjonstakt.Vel, eller *øke* produksjonstakten. Noe de holder på med. Det har aldri vært noen hemmelighet at Tesla ville måtte introdusere innstegsmodellene for å ha nok etterspørsel til å levere nærmere 500k Model 3 per år. Endret 1. mars 2019 av Espen Hugaas Andersen 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Ved at dem senker prisene og dermed marginene? Aksjekursen ble sendt ned 10%. En må stille spørsmål om hvor mye "sustained demand" det er etter Model 3. Har selv aksjer i selskapet ,men det er mulig å være skeptisk til at dem lanserte denne så fort. Er tydeligvis for å øke etterspørsel slik at dem kan holde samme produksjonstakt. Er det «så fort» nå? Alle her inne klager jo på at SR-modellen *aldri* kommer og at Musk derfor er en som ljuger. Tydelig at man ikke kan tilfredsstille alle 3 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Dersom man kan leve av salgstall kun i Norge, så er det vel gledelige nyheter.0.069% av verdens befolkning er neppe nok til å holde elbilsalget i gang i lengden. 5 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Det er bare å gi opp, alle ser at nullutslippsbiler *må* ta over for fossile biler på lang sikt. Ikke noe å sutre over, bare å bestille seg en elbil først som sist 4 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 (endret) Det er bare å gi opp, alle ser at nullutslippsbiler *må* ta over for fossile biler på lang sikt. Ikke noe å sutre over, bare å bestille seg en elbil først som sist Hadde det bare eksistert "nullutslippsbiler", så hadde jeg kjøpt på dagen, "marginalt-bedre-biler" derimot redder hverken meg eller miljøet. Endret 1. mars 2019 av 0laf 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Hadde det bare eksistert "nullutslippsbiler", så hadde jeg kjøpt på dagen, "marginalt-bedre-biler" derimot redder hverken meg eller miljøet. Men det er bedre å være med på fremgang, enn å sitte å vente i evigheter. Om alle tenker som du gjør, så ... er vi der vi er nå. Dessverre. Så det er på tide å snu, enten det er marginalt eller mye - alt er bedre en ingenting 4 Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Det er bare å gi opp, alle ser at nullutslippsbiler *må* ta over for fossile biler på lang sikt. Ikke noe å sutre over, bare å bestille seg en elbil først som sist For noe tull. Jeg gleder meg til det at det blir flere el biler her i kina/korea hvor utslippene er et problem for helsen. Har aldri vaert plaget av det i Norge! Batteribiler har mange ulemper i akkurat norge. Alt fra lange distanser til kulden som omfatter stoerste delene av året. Å så produserer Norge olje men importerer el. Ja norge burde vaere sist til å skaffe elbiler men av noen grunn har normenne valgt å betale for å vaere testepiloter for verdens bilprodusenter. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Nå må vi ikke blande NOx og CO2 når det kommer til klimaforandringene da. Men du har helt rett i lokalmiljøet så er elbilen viktigere der befolkningen er som tettest - naturlig nok. Likefullt så er elbilen svært viktig for å redusere CO2-utslippene globaltNår det kommer til hele "Norge og olje"-greia som du prater om, så er dette en forandring som må gjøres over stemmeseddelen. Og den sitter langt inn for folk flest, så der kommer vi ikke til å se forandring før olje ikke er bærekraftig lenger. Dessverre 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 For noe tull. Jeg gleder meg til det at det blir flere el biler her i kina/korea hvor utslippene er et problem for helsen. Har aldri vaert plaget av det i Norge! Batteribiler har mange ulemper i akkurat norge. Alt fra lange distanser til kulden som omfatter stoerste delene av året. Å så produserer Norge olje men importerer el. Ja norge burde vaere sist til å skaffe elbiler men av noen grunn har normenne valgt å betale for å vaere testepiloter for verdens bilprodusenter. Norge har overskudd av strøm som eksporteres. Fartsgrensene er relativt lave, som betyr ganske god rekkevidde. Så det er ting som taler for elbiler i Norge. Men hovedårsaken er at vi er ganske rike og har råd til elbiler. Elbiler er fortsatt dyrere enn fossilbiler. 3 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 .. samt gratis/billigere bomringer, billigere på mila osv osv 1 Lenke til kommentar
alike Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Det er bare å gi opp, alle ser at nullutslippsbiler *må* ta over for fossile biler på lang sikt. Ikke noe å sutre over, bare å bestille seg en elbil først som sist Hadde det bare eksistert "nullutslippsbiler", så hadde jeg kjøpt på dagen, "marginalt-bedre-biler" derimot redder hverken meg eller miljøet. Det eksisterer ikke nullutslippsbiler, så da kjøper du heller fullutslupsbiler. Ikke logisk i det hele tatt ? 7 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 (endret) Dersom man kan leve av salgstall kun i Norge, så er det vel gledelige nyheter. 0.069% av verdens befolkning er neppe nok til å holde elbilsalget i gang i lengden. Men det gjelder ikke bare i Norge, I europa feks er elbil i sterk vekst. Hadde det bare eksistert "nullutslippsbiler", så hadde jeg kjøpt på dagen, "marginalt-bedre-biler" derimot redder hverken meg eller miljøet. De er ikke marginalt bedre, i tillegg gjør de langt mer enn å bare "redde miljøet". Her jeg er nå(sør-korea) får jeg daglig EMERGENCY meldinger på mobilen, det er ditt som kommer i fra Kina med vinden. Påtide å få bukt med slikt skit. Heldigvis er det svært poppis i Kina. Endret 2. mars 2019 av Omnia vincit amor Fletting. 5 Lenke til kommentar
drvcd Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Dersom man kan leve av salgstall kun i Norge, så er det vel gledelige nyheter. 0.069% av verdens befolkning er neppe nok til å holde elbilsalget i gang i lengden. Det er nå så, men M3 var 11. mest solgte bil i US i 2018 med 139 730 solgte. Til sammenligning så solgte den 50 % mer enn første europeiske (VAG produkt) på listen. https://cleantechnica.com/2019/01/03/tesla-model-3-11-best-selling-car-in-usa-in-2018/ 3 Lenke til kommentar
MsSupporter Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Tipper de som har ropt at «Tesla er konkurs innen 2 måneder» de siste 5 årene føler seg passe dumme akkurat nå Nei da, de tror fremdeles det. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Dersom man kan leve av salgstall kun i Norge, så er det vel gledelige nyheter. 0.069% av verdens befolkning er neppe nok til å holde elbilsalget i gang i lengden. Hvem har sagt at de skal leve av salg kun i Norge? 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Knutgrus Skrevet 2. mars 2019 Populært innlegg Del Skrevet 2. mars 2019 Dersom man kan leve av salgstall kun i Norge, så er det vel gledelige nyheter. 0.069% av verdens befolkning er neppe nok til å holde elbilsalget i gang i lengden. Det er mange som deler denne meningen. Vi er så få, så hvorfor bry oss? Hver eneste person er bare en bitteliten brøkdel av verden, om denne personen bor i Norge eller Uganda. Så hvorfor bry seg uansett hvor du bor? Det mange ikke ser er at det er ikke kun i Norge det er en omlegging. Tiltak blir gjort verden over, og i denne delen av den (Norge) har vi økonomien til å gjøre ganske drastiske tiltak. Når vi her på berget går foran som et godt eksempel, er det mange hoder som vendes hit for å se om de kan innføre lignende tiltak. Hadde det bare eksistert "nullutslippsbiler", så hadde jeg kjøpt på dagen, "marginalt-bedre-biler" derimot redder hverken meg eller miljøet. Her må man jo veie opp.... Produksjon av biler gir utslipp. Også produksjon av sykler. Og joggesko. Man skal jo selvfølgelig ikke skrape en 3 år gammel bil fordi den har større utslipp per kjørte kilometer enn en nyprodusert elbil. Skal man ha "nullutslipp" som du snakker om, kan man ikke kommentere artikler på tek.no engang. Blåser jo co2 ved hvert åndedrag... Mentaliteten du kjører er den mange har. Og som gjør at omvendingen går seinere enn den trenger. Koker ned til "Hvorfor gjøre noe som er litt bedre, når det bare er litt bedre?". Det er det som er tingen. Om alle samlet kan gjøre noe litt bedre, vil det gjøre en forskjell! Det går an å starte i det små. Kildesorter. Gå til bensinstasjonen istedenfor å ta bilen når du er litt fysen på en cola. Sykle til jobb en gang i uka. Marginalt-bedre-[uansetthva] er marginalt bedre. Hvorfor skal vi ikke prøve å nå marginalt bedre? Skal vi bare slå oss til ro med noe som er halv-greit? Ps: Jeg har ikke elbil. Jeg har en gammel dieselbil. Men jeg prøver så godt jeg kan. Jeg sykler til jobb hver dag, selv om det fort blir 35 km. Jeg prøver å ha et nøkternt forbruk. Bilen står seg godt i garasjen mellom de få gangene jeg er nødt til å frakte noe som er for stort til å få det med på sykkelen. 10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå