Gå til innhold

Hp 945 ?

Anbefalte innlegg

Jeg overvejer at købe et digitakamera, men ved ikke hvilket.

Jeg har set på Hp 945 og Canon A80

Prisen skal ligge omkring 4000 dkr.

Er der andre muligheder når jeg gerne vil have noget zoom og muligheden for at tager sports billeder.

Størelsen betyder ikke så meget

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Canon A80 er kjent for å ha meget god bildekvalitet som kan sammenlignes med langt dyrere og større kamera. HP er ikke kjent for å lage kamera med spesielt god bildekvalitet (i forhold til de argeste konkurrentene) og ville derfor satset på Canon A80. Har så vidt prøvd det selv, og det føles meget bra å bruke.

Lenke til kommentar
Sjekk her http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp

afseth sjekk før du skriver tull.

HP 945 tar gode bilder, har sjøl forige modellen 850 og er kjempe fornøyd.

HP bruker linser fra fujifilm, og i følge tester så er jo det bra linser.

Stol ikke blindt på tester... og du sier at HP gir gode bilder... greit det, men har du testet det mot Canon?

Anyway...

Nå mener jeg uansett kamera i samme prisgruppe da selvfølgelig. HP 945 koster en god del mer enn A80 og har blant annet flere megapixler. Testene ser ikke bare på bildekvalitet heller, men også på hva kameraet kan gjøre.

Canon har rykte på seg for å lage bedre linser enn Fuji... det er en grunn til at f.eks Nikon lager linser til Fujis proffkamera mens Canon selv lager linser til sine egne proffkamera.

Har ikke sagt at HP lager dårlige kamera med dårlig bildekvalitet, men at det nok vil være en viss forskjell på kamera i samme prisklasse, med samme antall megapixler og zoom. Om en vanlig bruker ser forskjellen, er imidlertid tvilsomt. Men det er gjennomgående i flere store tester, at Canons kamera gir bedre bildekvalitet enn HPs kamera i samme prisklasse.

Jeg stoler heller ikke helt på Dpreview, da jeg etterhvert har lest mye rart derfra. De kan f.eks slakte kamera som får toppscore i alle andre tester og omvendt. Men nå har jeg egentlig sluttet å se på tester i det hele tatt, og tester ut kamera selv. Ettersom jeg jobber i fotobutikk, har jeg muligheten til å teste det som kommer av nye kamera (av de merker vi fører). Alt kommer ann på personlige preferanser, så om ett kamera får toppscore, betyr ikke det at DU liker kameraet, men at det appelerte til den som testet det. Så selv om jeg ikke liker HPs bildekvalitet kontra Canon, så kan det være at dine personlige preferanser gjør at du foretrekker HP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...