Andreas Bjørnbekk @Gamer Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Klimaendringer og nye ressursmekanismer er blant nyvinningene i Civilization VIs siste utvidelse.ANMELDELSE: Civilization VI: Gathering Storm Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 "Masse nye ting ..." Jeg beklager, men hvem godkjente den tittelen? 1 Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Apropos strategi-anmeldelse: Planlegger Gamer.no å anmelde Hearts of Iron 4 Man the Guns? 1 Lenke til kommentar
Sesseth Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Hurra og takk for anmeldelse av et særs godt spill med nok en velkommen utvidelse. Er enig med det meste, men at AI-en drar ned stemninga har vært et problem siden spillet kom. 2 Lenke til kommentar
Arodem Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Apropos strategi-anmeldelse: Planlegger Gamer.no å anmelde Hearts of Iron 4 Man the Guns? Vi har ingen på det akkurat nå, så jeg tør ikke love noe verken den ene eller den andre veien. Men ønsket er notert. 2 Lenke til kommentar
Andreas Bjørnbekk @Gamer Skrevet 1. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2019 Apropos strategi-anmeldelse: Planlegger Gamer.no å anmelde Hearts of Iron 4 Man the Guns? Er på saken nå, men er mye nytt å bli kjent med, så kan ta noe tid 1 Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Apropos strategi-anmeldelse: Planlegger Gamer.no å anmelde Hearts of Iron 4 Man the Guns? Er på saken nå, men er mye nytt å bli kjent med, så kan ta noe tid Herlig! 1 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 AI'en har vel alltid (?) vært et problem i Civ spillene? Jeg har lenge håpet at dette skulle bli forbedret men vi må vel være realistiske å inse at dette ikke kommer til å skje med det første.. Synd at de utelukker noe som er så viktig. Lenke til kommentar
PolPot Skrevet 6. mars 2019 Del Skrevet 6. mars 2019 Global warming var med i Civ I..... ikke nytt. Lenke til kommentar
HaggbartSlark Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Jeg synes denne anmeldelsen brukte uforholdsmessig mye tid på "headline features". Det fortjener å nevnes at det elendige warmongering-systemet er byttet ut med et mye bedre system, at det er lagt til en helt ny era med techs/civics, og at de nye leaders introduserer tildels svært annerledes måter å spille på (særlig Maori og Mali). I tillegg til masse QoL-forbedringer (som hall of fame, build queue og jersey-system), mer stabil multiplayer og at de har klart å optimalisere spillet så det kjører både mer stabilt og fungerer på maskiner med dårligere specs enn før. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 Hvilken vanskelighetsgrad ble spillet testet på? Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 Hvilken vanskelighetsgrad ble spillet testet på? Siden når spiller det noen rolle hvilken vanskelighetsgrad en spillanmeldelse er basert på? Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 Siden når spiller det noen rolle hvilken vanskelighetsgrad en spillanmeldelse er basert på? Tja, burde vel ikke bety all verdens. Men AIen får store buffs ved høyere vanskelighetsgrader. Blir et helt annet spill, mer agressivt. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 AI'en har vel alltid (?) vært et problem i Civ spillene? Jeg har lenge håpet at dette skulle bli forbedret men vi må vel være realistiske å inse at dette ikke kommer til å skje med det første.. Synd at de utelukker noe som er så viktig. Jeg synes AI ble et større problem da byer kunne forsvare seg selv, og kun en enhet kan oppholde seg i hver "tile". Da sliter AIen med å gruppere enhetene sine på noen fornuftig måte og blir bortimot ubrukelig i krig, med mindre en lar den "jukse" voldsomt. Lenke til kommentar
Sanchez_ Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 Tja, burde vel ikke bety all verdens. Men AIen får store buffs ved høyere vanskelighetsgrader. Blir et helt annet spill, mer agressivt. Ja, men ikke sammenlignet med slik AI-en var før utvidelsen, det er problemet. Den vanskeligste vanskelighetsgraden (Deity) er fortsatt altfor lett å slå, og folk hadde store forhåpninger om at denne utvidelsen skulle gjøre selve AI-en sterkere for de tøffere vanskelighetsgradene. Det skjedde ikke. AI-en får veldig gode buffs jo vanskeligere de blir (som å starte med flere enheter, og få boosts til science og culture), men problemet er at den fortsatt er dum som et brød, og derfor blir utrolig lett å ta igjen for folk som har sånn passe kunnskap om spillet. Lenke til kommentar
fnwilborn Skrevet 11. april 2019 Del Skrevet 11. april 2019 Laget en mini-guide på hvordan man slår på den nye (ikke 100% ferdige) kart-editoren i Civ6. https://spillhistorie.no/2019/04/11/slik-slar-du-pa-muligheten-til-a-lage-egne-kart-i-civilization-vi/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå