steinjarle Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Et sekssifret beløp for de heftigste variantene.Tesla senker prisene på Model S og X Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 P versjonene er jo gullkjøp nå! Glad jeg har fått god innbyttepris på min S hos Tesla, finn prisene dumpes vell fremover! Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Desperasjon. Er nok mer at Tesla med høyere volum har fått ned pris på batterier og produksjon. Målet til Tesla har alltid vært å få elbiler i billige segmenter, men de måtte jo først tjene nok til å få opp produksjonen nok til at de kunne selge biler billigere. 2 Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 (endret) At kobolt-prisene sank med 30% siste par måneder vil nok ha en viss innvirkning på deler av priskuttene vi ser, neppe hele. Edit: Ser at på årsbasis har prisene falt enda mer drastisk. Fra $95.000 til $29.000 pr tonn. Lithium-prisen synker også. https://e24.no/utenriks/raavarer/elbil-metallet-kobolt-raser-i-pris/24562930 Endret 1. mars 2019 av gammalerik 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 At kobolt-prisene sank med 30% siste par måneder vil nok ha en viss innvirkning på deler av priskuttene vi ser, neppe hele. Edit: Ser at på årsbasis har prisene falt enda mer drastisk. Fra $95.000 til $29.000 pr tonn. Lithium-prisen synker også. https://e24.no/utenriks/raavarer/elbil-metallet-kobolt-raser-i-pris/24562930 Det er interessant for etter det jeg har fått med meg så har ikke produksjonskapasiteten økt. Markedet mener muligens at fremtidig etterspørsel etter Li-Ion-batterier ikke er så høy som man antok for et par år siden. 5 Lenke til kommentar
gammalerik Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Det er interessant for etter det jeg har fått med meg så har ikke produksjonskapasiteten økt. Produksjonskapasitet vs produksjonsutgifter? 1 Lenke til kommentar
-3S41M8NN Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 teslanytt.no Nei, det var visst tek.no 4 Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 Det er interessant for etter det jeg har fått med meg så har ikke produksjonskapasiteten økt. Markedet mener muligens at fremtidig etterspørsel etter Li-Ion-batterier ikke er så høy som man antok for et par år siden. Produksjonskapasiteten er i massiv økning, selv om det ikke åpnes noen enorme fabrikker på en liten stund, er det fremdeles tidsalteren vi er i. At det blir billigere for en del modeller betyr at nåværende biler selges, og at alle andre havner på venteliste. Dermed blir det tomt for biler i de fysiske butikkene som legges ned. Der ser jeg et poeng. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Moderatormelding Da var et OT innlegg fjernet.Kommentarer på dette taes på PM eller i tilbakemeldingsforumet. Lenke til kommentar
Alf Ivar-WR1H6PT1 Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 P versjonene er jo gullkjøp nå! Glad jeg har fått god innbyttepris på min S hos Tesla, finn prisene dumpes vell fremover! Har ikke sett noe til det ennå i alle fall. Tror en del Tesla -eiere har kunstig høye forventninger til hva de får for bilen sin. Eksempel: En ny Model 3 koster fra 439.000,- Hva er da logikken i at en 6 år gammel S85+ som har gått nesten 140.000 km skal gå for 409.000,-? 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Vi har vel knapt sett prisfall på Tesla. Enda. Det blir verre fremover, mye verre. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Hva var de gamle prisene på tilsvarende i Norge? Ser på reddit at mange ikke akkurat fornøyd med å miste opp mot 150 000NOK på sin nylig mottatt bil over natten. Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Vi har vel knapt sett prisfall på Tesla. Enda. Det blir verre fremover, mye verre. Jeg håper da det. Det vil gjøre brukte Teslaer tilgjengelig for mange flere, noe som er bra. Kostnaden tar de med for mye penger, de som bytter bil etter 1-3 år. De har nok råd til det. Vi som beholder bilene i 8-10 år bryr oss katten om verditapet da en 10 år gammel bil ikke er verdt all verdens uansett. Det spiller liksom ikke den store rollen om jeg får igjen 120k eller 80k. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. mars 2019 Del Skrevet 13. mars 2019 (endret) At kobolt-prisene sank med 30% siste par måneder vil nok ha en viss innvirkning på deler av priskuttene vi ser, neppe hele. Edit: Ser at på årsbasis har prisene falt enda mer drastisk. Fra $95.000 til $29.000 pr tonn. Lithium-prisen synker også. https://e24.no/utenriks/raavarer/elbil-metallet-kobolt-raser-i-pris/24562930 Tesla jobber hardt med å redusere bruken av kobolt. De er nå nede i gjennomsnittlig 4,5 kg per bil. Altså kobolt for ca 1150 kr per bil. Det har altså ikke all verdens påvirkning at kobolt-prisen har sunket 30%. Prisfallet utgjør i underkant av 500 kr. De sier også at neste generasjon batterier fra dem skal være kobolt-frie. Endret 13. mars 2019 av Simen1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå