Gå til innhold

Trolle mest mulig med spammere

Ernie

Anbefalte innlegg

Jeg er garantert ikke alene når jeg sier at jeg ikke har mye tilovers for folk som sender spam eller forsøker å lure til seg penger. Derfor synes jeg også det er ustyrtelig artig å tulle litt med de når de forsøker seg.

Ringer noen fra «Microsoft» eller «Windows», så møtes de selvsagt med en virtuell maskin de kan få kose seg med. Gjerne WinXP hvor jeg er logget inn med bare brukerrettigheter. Uten administrator-rettigheter så sliter de visst litt :evil: Merkelig nok så har de sluttet å ringe meg...

Det som både er litt trist og samtidig ganske så interessant er dog hvordan informasjon fra phishing-eposter, eller andre lugubre metoder for å hente ut informasjon, sprer seg til halvseriøse selskaper. Nesten hver eneste spam-mail jeg får hvor jeg kan legge fra meg personlig informasjon, blir besvart eller klikket på og jeg legger fra meg falsk informasjon. Jeg har blant annet en dedikert falsk epost til å besvare spam med (kopierer bare mailene over fra andre, ekte kontoer) med tilhørende falskt navn. Det er ganske festlig når man får en halvsur mail fra et eller annet firma om at man ikke må legge igjen falsk informasjon. Det blir selvsagt stille når jeg påpeker at de må ha kjøpt persondata fra noen for å komme frem til min falske epost.

Noen tipset meg her forleden om at man bør legge fra seg givernummer (sånne nummer hvor man automatisk gir x kroner til en veldedig organisasjon ved å bare ringe nummeret) når man må oppgi telefonnummer i phishing-sider. Jeg føler jeg blir litt skeptisk. Fungerer virkelig de nummerene fra utlandet? Greit nok hvis de ringer med en IP-telefon med norsk nummer, men det er vel kanskje det de gjør når de forsøker å komme i kontakt med nordmenn?

Av ren nysgjerrighet, er det flere som liker å holde på med sånt?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Moderatormelding

Fjernet ett par innlegg som omhandlet at tråden var rapportert. Er du i tvil om innlegg/tråder følger retningslinjene til forumet så rapporter tråden/innlegget og moderatorer vil se på saken og ta den avgjørelsen. Ikke kommenter i tråden om at du har rapportert tråden. 

Modereringen skal ikke diskuteres i tråden. Eventuelle tilbakemeldinger på moderering skal gjøres ved pm eller i tilbakemeldingskategorien.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Pleier stort sett bare å svare på norsk jeg - hvis jeg i det hele tatt tar telefonen.

Fun-fact: Vi har en service-avtale med Microsoft på jobben. En formiddag blei jeg oppringt av en representant fra Microsoft (ikke "Microsoft", men Microsoft). Selvfølgelig med indisk aksent. Han presenterte seg og akkurat i det jeg skulle til å fyre av noen skikkelig ufyselige gloser, sa han hva saken gjaldt og jeg huska at vi hadde jo utveksla emails om et relevant saksnummer bare rett før helga...

• Liker 7
Lenke til kommentar

Fun-fact: Vi har en service-avtale med Microsoft på jobben. En formiddag blei jeg oppringt av en representant fra Microsoft (ikke "Microsoft", men Microsoft). Selvfølgelig med indisk aksent. Han presenterte seg og akkurat i det jeg skulle til å fyre av noen skikkelig ufyselige gloser, sa han hva saken gjaldt og jeg huska at vi hadde jo utveksla emails om et relevant saksnummer bare rett før helga...

Om en jobber for microsoft med telefon service og har en indisk aksent tipper jeg nok dette er noe han må oppleve nærmest på en daglig basis. Tipper denne "microsoft" svindelen er mange ganger mer irriterende for den stakaren enn for oss som blir oppringt i tider og utider :p

Endret av Evil-Duck
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Anbefaler å sjekke ut Jim Browning, han setter opp RAT på PC-ene til disse svindlerne, avslører hvordan de opererer og hjelper ofrene etc. Litt mer seriøs fyr enn alle disse kidsa(sorry!) på youtube som tror de er så 1337 og kule som kødder med disse svindlerne, fint at de kaster bort tiden deres, men de er ikke så interessante og litt slitsomme å se på ;)

https://www.youtube.com/channel/UCBNG0osIBAprVcZZ3ic84vw

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Spill dum og kast bort tiden deres. Det ringte en fra "Microsoft" og påsto at de kunne se masse "red errors" på PC-en min. Jeg sa OK, men jeg har ganske mange grønne feil også, kanskje dere kan hjelpe meg med dem. Han ble ganske sur til slutt.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Den generelle regelen er jo at man aldri skal besvare en eneste Spam-melding, men man kan jo forstå at noen fristes. Noen har det til og med litt morsomt med det:

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spill dum og kast bort tiden deres. Det ringte en fra "Microsoft" og påsto at de kunne se masse "red errors" på PC-en min. Jeg sa OK, men jeg har ganske mange grønne feil også, kanskje dere kan hjelpe meg med dem. Han ble ganske sur til slutt.

Hahahha! Dritfett! Er jo så moro og enkelt for dem å gjøre dette siden mesteparten ikke skjønner hva som skjer engang når de blir skammet siden disse drittsekkene er så flinke i det de gjør, at jeg får en orgasmisk følelse av at du rett og slett kaster bort deres tid. 

Lenke til kommentar

Første gang jeg ble ringt av "Microsoft", da ante jeg ikke at det var en svindel den gang da. Men jeg var ærlig å sa at jeg kunne ikke engelsk så godt. Det stemmete jo også. Så spurte han meg om jeg kunne fransk, tror jeg det var. Så svarte jeg ærlig, nei det kan jeg i vertfall ikke.

Så prøvde han å snakke mye på engelsk, og jeg skjønte ca 20% av det han sa. Til slutt gad han ikke lenger og la på.

Egen erfaring, spill dum, eller si sanheten om hvor lite engelsk eller andre språk du kan. Eller svarte list dem på mobilen.

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...