Gå til innhold

Tesla Model 3 blir tilgjengelig til lavpris


Anbefalte innlegg

Fra artikkelen du selv linket til:

 

 

Fra artikkelen som tok for seg fjerningen av SR:

 

 

 

Tesla says that people will still be able to order the vehicle as an “off-the-menu” item for the time being.  

 

Altså kan en kjøpe dette "off menu", som FSD var i en periode. FSD er nå tilbake og det er jeg sikker på SR blir etterhvert også. De har åpenbart problemer med å levere SR interiør når de nå leverer SR+ interiør i SR biler som er bestilt tidligere. Ikke rart de tar det vekk nå ting ikke er på plass. Ryddig. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"For the time being". 

 

Samt det er jo ikke en reell 35k variant. Det er SR+ som har softwarebegrenset kapasitet. Så får en jo spørre hvor mye Tesla taper på disse ordrene. 

 

Tjente dem penger på disse, så ville det vært rart å fjerne dem fra enkle metoder å bestille dem på? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"For the time being". 

 

Samt det er jo ikke en reell 35k variant. Det er SR+ som har softwarebegrenset kapasitet. Så får en jo spørre hvor mye Tesla taper på disse ordrene. 

 

Tjente dem penger på disse, så ville det vært rart å fjerne dem fra enkle metoder å bestille dem på? 

 

Ja, "For the time being" kan også betyr at den kommer tilbake og en slipper å dra innom butikk. Eller ikke. Hvem vet, tiden får vise. Det er åpenbart ett problem med interiøret da ingen er levert med SR interiør enda. Og de taper garantert penger da det er billigere å levere SR inteiør, men de prioriterer kundene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, "For the time being" kan også betyr at den kommer tilbake og en slipper å dra innom butikk. Eller ikke. Hvem vet, tiden får vise. Det er åpenbart ett problem med interiøret da ingen er levert med SR interiør enda. Og de taper garantert penger da det er billigere å levere SR inteiør, men de prioriterer kundene. 

Ja, det ville jo vært logisk. Dette var bare en "test"? :p 

 

Kilder på at det er billigere å levere SR interiør? Selv om materialene kanskje er billigere å anskaffe, så trenger det ikke bety at det totalt sett er billigere å produsere, om man har større gevinst på å la linja produsere andre modeller som har større inntjening per modell. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, det ville jo vært logisk. Dette var bare en "test"? :p

 

Kilder på at det er billigere å levere SR interiør? Selv om materialene kanskje er billigere å anskaffe, så trenger det ikke bety at det totalt sett er billigere å produsere, om man har større gevinst på å la linja produsere andre modeller som har større inntjening per modell. 

 

Kilder? De hadde ikke valgt ett annet interiør om det ikke var billigere.. Det sier seg vell selv, de er ute etter å tjene mest mulig penger som alle andre. Hadde det vært billigere med + interiør så hadde de tilbudt bilen med nettopp dette. Dette er vell enkel logikk? Jeg har ingen kilder på total prising nei, utrolig at det forventes i det heletatt.. 

 

Halmstrå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kilder? De hadde ikke valgt ett annet interiør om det ikke var billigere.. Det sier seg vell selv, de er ute etter å tjene mest mulig penger som alle andre. Hadde det vært billigere med + interiør så hadde de tilbudt bilen med nettopp dette. Dette er vell enkel logikk? Jeg har ingen kilder på total prising nei, utrolig at det forventes i det heletatt.. 

 

Halmstrå. 

Nei, du misser med din egen "logikk".  Formålet her er å tjene mest mulig per antall timer i produksjon. 

 

Ta et simpelt eksempel:

 

Billig interiør koster kanskje 10,000 kr å produsere, der man selger disse for 15,000 kr for 5,000 kr i fortjeneste. 

Premium interiør koster kanskje 20,000 kr å produsere, men man selger disse for 35,000 kr med 15,000 kr i fortjeneste.

Alt går under samme produksjonslinje, slik at tiden det tar å sette disse på plass er det samme. Da får man en mye større fortjeneste ved å selge premium kontra billig interiør. 

 

Det er hva man tjener som er viktig per modell. Kan man ta mer betalt og større avkastning på premium varer, så tjener man mye mer på å ha produksjonslinjen gående på premium produkter, fremfor å "kaste bort" timer på å produsere de billige variantene. 

 

Dette er jo hele grunnen til at Tesla nå mest sannsynligvis ikke ønsker å produsere $35k modellen. Man tjener rett og slett ikke nok per time brukt under produksjon. 

Endret av oophus3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var ikke den artikkelen som var den opprinnelig linken du kommenterte. Dette er en annen artikkel og slikt bør du påpeke og ikke blande kortene. Så "les igjen" blir her helt bom.

 

Når det er sagt, så er det lite som tyder nå på at 35k modellen vil bli solgt i særlig grad og den tilbys ikke i Norge per dags dato. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dette er jo hele grunnen til at Tesla nå mest sannsynligvis ikke ønsker å produsere $35k modellen. Man tjener rett og slett ikke nok per time brukt under produksjon. 

Det er i grunnen åpenbart ja. Produksjonen er per dags dato for lav og de mislykket med å legge ned fysiske butikker. At batterifabrikken nå heller ikke utvides, er heller neppe positivt.

 

Spørsmålet nå er hvordan den nye billige modellen til 39,5k vil selge og om de klarer å få opp produksjonen hvis det er etterspørsmål.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er nok opp til Elon Musk det. Å enten bekrefte eller avkrefte hva de faktiske planene er for noe. Til nå har det vært litt av et "virr-varr". 

 

Elon Musk har ingen rapporteringskrav ovenfor verken deg eller meg. Hva er det du forventer at han skal gjøre, ringe deg? Kanskje han skal bake deg en bursdagskake? Gå tur med bikkja di?

Hva er det Elon Musk skal gjøre for deg, oophus - du vil ikke ha en Tesla en gang? Og hvorfor denne ufattelige besettelsen over denne fyren du og dere andre hater som aller mest? 

 

Ærlig talt, dere analyserer Tesla og Musk ned til et nivå jeg aldri har sett maken til før. Dette er verre enn Xbox vs Playstation. Verre enn PC vs Mac. Det er verre enn United vs Liverpool. Dette er så guffent nå at jeg blir helt matt. Totalt sjukehus

 

:ohmy:

Lenke til kommentar

Elon Musk har ingen rapporteringskrav ovenfor verken deg eller meg.  :ohmy:

Så lenge han er CEO av et børsnotert selskap, så har han faktisk det. Han har en løpende informasjonsplikt ovenfor investorer blant annet. Når han i tillegg er såpass aktiv med å rope ut på twitter, så er det jo en fordel at man kan stole på han? 

 

Hva er det du forventer at han skal gjøre, ringe deg? Kanskje han skal bake deg en bursdagskake? Gå tur med bikkja di?

 

Han må gjerne gå tur med bikkja, men hva har dette med saken å gjøre? 

 

Hva er det Elon Musk skal gjøre for deg, oophus - du vil ikke ha en Tesla en gang? Og hvorfor denne ufattelige besettelsen over denne fyren du og dere andre hater som aller mest? 

 

Hva vet du om jeg vil ha en Tesla eller ikke? Jeg har sagt flere ganger at Tesla er et av flere alternativer. Men jeg må da få lov til å si min mening uten at du skal få magesår av det, og komme med tulle kommentarer? Blir du dårlig av å lese negativt vinklede meninger rundt Tesla, så er et forum et dårlig sted å tilbringe tid på - eller? 

 

 

Ærlig talt, dere analyserer Tesla og Musk ned til et nivå jeg aldri har sett maken til før. Dette er verre enn Xbox vs Playstation. Verre enn PC vs Mac. Det er verre enn United vs Liverpool. Dette er så guffent nå at jeg blir helt matt. Totalt sjukehus

 

Som sagt, om du ikke takler å lese negative ting om Tesla, og helst ønsker å rosemale hele situasjonen, så får du kanskje vurdere å trykke deg inn på slike tråder? Hva forventer du å lese her? Hva med å lage ei lukket facebook gruppe, hvor alle syns at alt Tesla gjør er heeeeelt konge? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Elon Musk har ingen rapporteringskrav ovenfor verken deg eller meg. Hva er det du forventer at han skal gjøre, ringe deg? Kanskje han skal bake deg en bursdagskake? Gå tur med bikkja di?

Hva er det Elon Musk skal gjøre for deg, oophus - du vil ikke ha en Tesla en gang? Og hvorfor denne ufattelige besettelsen over denne fyren du og dere andre hater som aller mest? 

 

Ærlig talt, dere analyserer Tesla og Musk ned til et nivå jeg aldri har sett maken til før. Dette er verre enn Xbox vs Playstation. Verre enn PC vs Mac. Det er verre enn United vs Liverpool. Dette er så guffent nå at jeg blir helt matt. Totalt sjukehus

 

:ohmy:

Foreslår at du holder deg til Tesla fanklubber hvis du ikke tolerer andre meninger. Meningløst og stadig klage på diskusjoner i et diskusjonsforum!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, du misser med din egen "logikk". Formålet her er å tjene mest mulig per antall timer i produksjon.

 

Ta et simpelt eksempel:

 

Billig interiør koster kanskje 10,000 kr å produsere, der man selger disse for 15,000 kr for 5,000 kr i fortjeneste.

Premium interiør koster kanskje 20,000 kr å produsere, men man selger disse for 35,000 kr med 15,000 kr i fortjeneste.

Alt går under samme produksjonslinje, slik at tiden det tar å sette disse på plass er det samme. Da får man en mye større fortjeneste ved å selge premium kontra billig interiør.

 

Det er hva man tjener som er viktig per modell. Kan man ta mer betalt og større avkastning på premium varer, så tjener man mye mer på å ha produksjonslinjen gående på premium produkter, fremfor å "kaste bort" timer på å produsere de billige variantene.

 

Dette er jo hele grunnen til at Tesla nå mest sannsynligvis ikke ønsker å produsere $35k modellen. Man tjener rett og slett ikke nok per time brukt under produksjon.

For si som deg da, kilder?

 

Men helt seiøst. Det er og blir bare spekulasjoner fra hver vår side. Spiller ingen trille, de leverer model 3 til 35k med oppgraderinger for kundene. Vinn vinn om du har rett..

Lenke til kommentar

Det var ikke den artikkelen som var den opprinnelig linken du kommenterte. Dette er en annen artikkel og slikt bør du påpeke og ikke blande kortene. Så "les igjen" blir her helt bom.

 

Når det er sagt, så er det lite som tyder nå på at 35k modellen vil bli solgt i særlig grad og den tilbys ikke i Norge per dags dato.

"Ok"

 

Den selges så mye som folk bestiller den regner jeg med. Tror også den havner på nett igjen etterhvert, men det er jo bare spekulasjoner.

Lenke til kommentar

Rapporter fra kunder på TMC sier at levering av deres SR blir stadig forskjøvet og de ringer av og til for å forsøke få dem over på en dyrere inventory variant. SR er bare en variant man har i lista for å få folk inn døra, ikke noe som egentlig selges.

De har jo begynt å levere sw reduserte sr+ til disse kundene nå. Så bør ikke være noen flaskehals lengre, bilene kommer nok snart. Men utleveringen er jo random hos tesla for tiden..

Lenke til kommentar

Sannheten er at Tesla taper masse penger på å lage disse, samtidig som VW kommer til å rulle ut bedre biler til samme pris.

Ja, det mangler ikke konseptbiler fra VW. Men de har lovet mye siden 2010, og nå er det på tide at de faktisk produserer noe. Din tiltro til rustholk-produsenten VW er imidlertid rørende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...