Gå til innhold

Tesla Model 3 blir tilgjengelig til lavpris


Anbefalte innlegg

Krisemaksimer litt til da. Dette har lite å si i praksis.

 

 

 

 

Typisk krisemaksimering. Et par enkeltstående tilfeller blåses opp noe voldsomt. Hadde det vært et reelt problem så hadde det vært langt flere som snakket om det.

Er vell ikke krisemaksimering det at deler faller av pga regn? Det er møkk og skitt som samles oppi der, som blir for tungt når det blir vått, også faller hele greia ned. Hadde du lest kilden (noe du beviselig aldri gjør), så ville du sett at mekanikkere nevner at dette er en fellesnevner hos alle TM3 biler de har hatt inne. Det ligger skitt fast under denne plata på samtlige av bilene som har vært inne på verkstedet. 

 

Dette handler bare om tid, om dette er en produksjonsfeil. Noen kjører mer på slaps og grus enn andre. 

 

Dog, det burde være en enkel fiks. Men det er helt håpøst at dette i det hele tatt skjer. Det viser hvor "bra" QA er på disse bilene. 

Endret av oophus3do
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Antar også at det vil komme en eventuell fiks for dette :)

Garantert. Og det er jo forsåvidt svært enkelt å fikse det. Enten en ny plate, eller at platen faktisk festes bedre og tettere på forsiden. 

 

Men det er jo et bevis på at bilene ikke blir testet noe særlig. Dette er jo noe man burde ha funnet ut av under litt QA. Test bilene på snø, grus og asfalt. Ikke kun asfalt. 

Lenke til kommentar

Men det er jo et bevis på at bilene ikke blir testet noe særlig. Dette er jo noe man burde ha funnet ut av under litt QA. Test bilene på snø, grus og asfalt. Ikke kun asfalt. 

 

De testes ikke bare på asfalt, de har jo testane i Canda eller hvor det er, hvor det er snø osv. 

 

Men såklart burde det blitt oppdaget før! Ikke verre enn å kjøre langt om lenge i diverse terreng og begynne å skru i fra hverandre bilen og se på utsatte områder osv. 

Lenke til kommentar

Uansett, jeg syns ikke det er like "katastrofe" som gamlefar f.eks skal ha det til. Det er en designfeil - ja, ikke den første og heller ikke den siste, fra noen som helst bilfabrikanter, og det er helt ryddig om det blir ordnet opp i, men dette er jo ikke akkurat "kroken på døra". Tipper dette går helt fint jeg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De testes ikke bare på asfalt, de har jo testane i Canda eller hvor det er, hvor det er snø osv. 

 

Men såklart burde det blitt oppdaget før! Ikke verre enn å kjøre langt om lenge i diverse terreng og begynne å skru i fra hverandre bilen og se på utsatte områder osv. 

Ok, men det er jo grus som er problemet her. Godt mulig de har rikelig med tester på asfalt og snø, men mangler tester på landevei og grus? Snøen som samler seg der oppe blir kanskje aldri tung nok til at det har skjedd under QA? 

 

Jeg syns de har hatt for mye negativ omtale nå til å kunne ta seg råd til å gå glipp av sånne ting. Det er rett og slett flaut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vell ikke krisemaksimering det at deler faller av pga regn? Det er møkk og skitt som samles oppi der, som blir for tungt når det blir vått, også faller hele greia ned. Hadde du lest kilden (noe du beviselig aldri gjør), så ville du sett at mekanikkere nevner at dette er en fellesnevner hos alle TM3 biler de har hatt inne. Det ligger skitt fast under denne plata på samtlige av bilene som har vært inne på verkstedet. 

 

Dette handler bare om tid, om dette er en produksjonsfeil. Noen kjører mer på slaps og grus enn andre. 

 

Dog, det burde være en enkel fiks. Men det er helt håpøst at dette i det hele tatt skjer. Det viser hvor "bra" QA er på disse bilene.

Kjære vene. Deler faller ikke av på grunn av regn.

 

Dette med at noe faller ned på grunn av noe som samles under der er noe som er helt usannsynlig, og skulle det skjedd noen så måtte det ha foregått over svært lang tid.

 

Og så krisemaksimerer du om "dårlig QA" selv om andre bilprodusenter har måtte tilbakekalle hundretusenvis av biler på grunn va alvorlige sikkerhetsproblemer.

 

Det er helt håpløst når du har låst deg så fast i at alt Tesla gjør er galt og alle andre produsenter er perfekte.

 

Men det er jo et bevis på at bilene ikke blir testet noe særlig. Dette er jo noe man burde ha funnet ut av under litt QA. Test bilene på snø, grus og asfalt. Ikke kun asfalt.

Nei, det er slett ikke bevis for at de ikke blir testet. Eller mener du at ingen bilprodusenter tester bilene sine? For alle har feil på bilene sine.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det drukner dessverre all den gode omtalen. Jeg syns det er litt trist at dere får en åpenbart bra bil til å virke som et total fiasko  :hm:

Den gode omtalen er det som redder bilen. Viktig å huske, for ja - bilen har kjempe potensiale, men jeg trur flere og flere får opp øynene for problemene bilen har også - og dermed er det flaut å se at slike ting faller i mellom. 

 

Bilen i seg selv er jo kjempegøy å kjøre. Hadde Tesla unngått alle problemene som lett kunne vært løst med større fokus på QA, så hadde de solgt enda flere biler. Det må da folk være enig i? 

Endret av oophus3do
Lenke til kommentar

Kjære vene. Deler faller ikke av på grunn av regn.

 

Dette med at noe faller ned på grunn av noe som samles under der er noe som er helt usannsynlig, og skulle det skjedd noen så måtte det ha foregått over svært lang tid.

 

Og så krisemaksimerer du om "dårlig QA" selv om andre bilprodusenter har måtte tilbakekalle hundretusenvis av biler på grunn va alvorlige sikkerhetsproblemer.

 

Det er helt håpløst når du har låst deg så fast i at alt Tesla gjør er galt og alle andre produsenter er perfekte.

 

 

Nei, det er slett ikke bevis for at de ikke blir testet. Eller mener du at ingen bilprodusenter tester bilene sine? For alle har feil på bilene sine.

1. Du må lære deg å lese. Jeg påstår ikke at regn alene får ting til å falle sammen. Regn fester seg til støv, grus og småstein og gjør dette flere ganger tyngre. Du har vell kjent forskjell på tørr sand og våt sand når det gjelder vekt med samme volum? 

 

2. Hvor lang tid det tar avhenger av bruk. Om du bor ved et småbruk med en grusvei inn og ut fra huset ditt, så tar det kortere tid her ettersom man samler dette opp dag for dag - enn hos andre som kanskje kun samler opp dette på vei til hytta et par ganger i året. Forskjellen er at det vil skje, før eller siden. 

 

3. Dårlig QA er jo noe de må forbedre seg på. Rett eller galt? Det er ikke krisemaksimering å påpeke at slikt ikke skal skje. 

 

4. Forskjellen ligger i mengden testing og hvilke deler som det er feil på. Det er stor forskjell på å finne feil på f.eks airbag produksjon - en del som kun skal virke under kollisjoner, mot et deksel som samler opp støv, skitt og grus - noe 100% av bilene vil ha så lenge de kjører på en grusvei. 

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, men det er jo grus som er problemet her. Godt mulig de har rikelig med tester på asfalt og snø, men mangler tester på landevei og grus? Snøen som samler seg der oppe blir kanskje aldri tung nok til at det har skjedd under QA?

 

Jeg syns de har hatt for mye negativ omtale nå til å kunne ta seg råd til å gå glipp av sånne ting. Det er rett og slett flaut.

Hvor mye det testes på grus aner jeg ikke, men at det ikke testes på grus er litt søkt i mine øyne. Men det burde absolutt ha blitt fanget opp.

 

Jeg er ikke bekymret, tesla ordner opp og det holder for meg.

Lenke til kommentar

Hvor mye det testes på grus aner jeg ikke, men at det ikke testes på grus er litt søkt i mine øyne. Men det burde absolutt ha blitt fanget opp.

 

Jeg er ikke bekymret, tesla ordner opp og det holder for meg.

Tja, når verksteder rapporterer at dette er en fast inventar i biler de får inn, så er det vell ikke så mange andre logiske slutninger å hente opp? Det rapporteres også at fangeren detter av om man kun kjører over litt dype vannpytter. Så det trenger ikke være en kombinasjon heller.

 

Men ja, som sagt så burde det jo være en enkel løsning. Det kjedelige er jo at det setter mer press på service sentrene. 

 

EDIT: Servicen anbefaler å bruke andre verksteder enn Tesla sine. Handler vell om at det er bedre å fikse festene enn å vente 6 måneder på ny fanger. 

 

https://twitter.com/Benj1Franks/status/1026494672305311748/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1026494672305311748&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.androidpit.com%2Ftesla-model-3-design-flaw-mud-filled-bumper

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, når verksteder rapporterer at dette er en fast inventar i biler de får inn, så er det vell ikke så mange andre logiske slutninger å hente opp? Det rapporteres også at fangeren detter av om man kun kjører over litt dype vannpytter. Så det trenger ikke være en kombinasjon heller.

 

Men ja, som sagt så burde det jo være en enkel løsning. Det kjedelige er jo at det setter mer press på service sentrene. 

 

EDIT: Servicen anbefaler å bruke andre verksteder enn Tesla sine. Handler vell om at det er bedre å fikse festene enn å vente 6 måneder på ny fanger. 

 

https://twitter.com/Benj1Franks/status/1026494672305311748/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1026494672305311748&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.androidpit.com%2Ftesla-model-3-design-flaw-mud-filled-bumper

 

At en bil har en feil ift grus å stein betyr ikke at den ikke er kjørt der ila testperioden. Feil skjer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Og som forventet så kommer ikke $35 000 utgaven i hendene på kunder. Det er ikke sånn at det ikke er kapasitet hos tesla for å produsere disse, så da er det vel en ny Model S 40kWt vi ser her.

 

https://nordic.businessinsider.com/tesla-standard-range-model-3-customers-face-extended-wait-2019-4?utm_source=reddit.com&r=US&IR=T

 

Nå babbler du igjen, versjonen er levert til kunder den. Men med premium interiør. Det er åpenbart her problemet til Tesla ligger, de har ikke fått på plass det "nye" kjipe interiøret enda. Så kunder får absolutt SR versjonen sin men de må betale for premium interiøret enn så lenge. 

Lenke til kommentar

Nå babbler du igjen, versjonen er levert til kunder den. Men med premium interiør. Det er åpenbart her problemet til Tesla ligger, de har ikke fått på plass det "nye" kjipe interiøret enda. Så kunder får absolutt SR versjonen sin men de må betale for premium interiøret enn så lenge.

Eller ikke:

 

https://electrek.co/2019/04/11/telsa-35000-model-3/

 

Som jeg har sagt i et par år nå, $35 000 versjonen var bare en bløff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...