Gå til innhold

Geforce 2080 ti og summelyd (buzzing) under spilling

Gjest Slettet-QB4VTZbn

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-QB4VTZbn

Shit, da var nok den lyden du hørte tegn på at noe ble litt vel belastet.

Trolig antar jeg at du nå har et dødt hovedkort eller skjermkort, er det noe som lyser der som gir deg tegn på at det er i live?

Takk for innspill. Heldigvis var det den nye strømforsyningen som var defekt (Corsair RM1000i), som jeg kjøpte i håp om å redusere coil whine. Satt i mitt gamle PSU, og alt fungerte som før.

Hvor uheldig skal man være? Jeg bruker mer enn 50 000 kroner på å få den ultimate spillmaskine, og så langt har jeg fått et defekt PSU, hovedkort med coil whine, og et grafikkort som summer som et vepsebol. Hva blir det neste?  :hm:

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Jeg beholder hovedkortet, orker ikke alt styret som en retur innebærer. :blink:  Coil whine fra hovedkortet forsvant da jeg slo av C-states i bios, og det hadde ingen innvirkning på spillytelse så vidt jeg kan se, det var minimal forskjell i CPU temperatur (bruker en solid CPU kjøler - h115i), og sleep mode fungerer tilsynelatende som før. Men jeg kommer til å be om retur på grafikkortet.

Igjen, takker for innspill!

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Hei,

Kjøpte meg nylig et Gainward Geforce 2080 ti grafikkort, og merker at det kommer en skurrende summelyd fra kortet under dataspilling. Det er ikke høyfrekvent pipende "coil whine", men mer en slags elektronisk statisk støy.

Jeg har satt opp maskinen til å være stillegående, så lyden oppfattes når det er lite/lav lyd i spillet. Er dette vanlig for 2080ti-kort, eller skal kortene være helt stillegående (utenom viften selvsagt)? Eller kan lyden komme fra en annen kilde? Lyden slår seg på under dataspilling (før viftene på grafikkort eller i kabinettet forandrer hastighet).

Setter pris på innspill, takker!

Svaret er ganske enkelt, gainward er forfordelig.

Har ennå tilgode å teste et skjermkort fra gainward som ikke har slitt med støy eller coilwhine.

Mitt tips er, prøv en annen tredjepartskjøler.

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...