Nimrad Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Hvis Tesla ikke har lovet bonuser, hvorfor dukker det da hele tiden opp angivelige (eks)ansatte som klager på at de nå ikke får bonusen sin? Hvorfor er det sagt at bonusene til salgsteamet trekkes tilbake/ikke vil bli utbetalt? Se første setningen fra blodfanbloggen Electrek https://electrek.co/2019/03/02/tesla-cut-employee-compensation-layoff/ Må bare si det er ganske utrolig hvor mye kunnskap du har om Tesla og Elon Musk og hvor mye tid du bruker på et selskap og en person du hater så sterkt. 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Hvis Tesla ikke har lovet bonuser, hvorfor dukker det da hele tiden opp angivelige (eks)ansatte som klager på at de nå ikke får bonusen sin? Hvorfor er det sagt at bonusene til salgsteamet trekkes tilbake/ikke vil bli utbetalt? Se første setningen fra blodfanbloggen Electrek https://electrek.co/2019/03/02/tesla-cut-employee-compensation-layoff/ Fordi folk har håp om å få bonus, og så får de ikke bonus. Sånt skjer. 1 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Når kommer denne billigvarianten til salgs i Norge? Før planen. Hva er relevansen av spørsmålet? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Hvor vil du hen, missi? Hva er den "røde tråden" i spørsmålet ditt? FUD. 3 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 FUD er fanboy clanen sitt svar på spørsmål når de selv har gått tom for argumenter. 5 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 (endret) Hvem i all verden bruker en årslønn på nybil uten å gå inn i en butikk/showroom først slik at man får prøvesittet, sjekket interiøropsjoner og ta en prøvekjøring? Kanskje noen "early adopters" samt de som aldri kan tenke seg noe annet enn en Tesla. Det er en forsvinnende liten gruppe og Model 3 skal visstnok være for massemarkedet og de som kanskje har en 4-5 alternativer på blokka. Tesla bygget flere butikker så sent som i desember i fjor. De har leaset butikklokaler for flere år. Hyppigheten av store endringer i priser og strategi de siste ukene og månedene tyder på desperasjon. Endret 3. mars 2019 av uname -l 5 Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Helt villt med 7 dagars retur. Ångrefrist gäller inte bilar som redan är leverat. Däremot kan du anullera en order innan du fått bilen du beställt.https://www.biladvokat.no/angrerett-ved-bilkjop/ Enda retur man kan uppnå är heving av köp, men då skall det en del till. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Hvem i all verden bruker en årslønn på nybil uten å gå inn i en butikk/showroom først slik at man får prøvesittet, sjekket interiøropsjoner og ta en prøvekjøring? Kanskje noen "early adopters" samt de som aldri kan tenke seg noe annet enn en Tesla. Det er en forsvinnende liten gruppe og Model 3 skal visstnok være for massemarkedet og de som kanskje har en 4-5 alternativer på blokka. Tesla bygget flere butikker så sent som i høst. De har leaset butikklokaler for flere år. Hyppigheten av store endringer i priser og strategi de siste ukene og månedene tyder på desperasjon. Ved å tilby bilkjøp og fri returrett, dette visste du så inni hampen godt. Ser ikke hva det er du sutrer sånn etter. Hva er det du vil? Er det sånn at kona di stakk av med en fyr som eide en Tesla, eller hva er det som er greia her? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Tatt litt for mye Elons tran, Hagen? 4 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 (endret) Ved å tilby bilkjøp og fri returrett, dette visste du så inni hampen godt. Ser ikke hva det er du sutrer sånn etter. Hva er det du vil? Er det sånn at kona di stakk av med en fyr som eide en Tesla, eller hva er det som er greia her? Det hørs ut som en veldig slitsom måte å prøvekjøre en bil på. Ta opp lån, kjøpe bilen og så vente 6-8 uker på å få refundert om man ikke er fornøyd. Hva er det du vil? Er det sånn at kona di stakk av med en fyr som eide en Tesla, eller hva er det som er greia her? Det er fritt valg å delta i diskusjonen. Endret 3. mars 2019 av uname -l 3 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Ja, det er helt klart. Men du blir jo tatt i å ljuge gang etter gang etter gang, og da må man jo nesten begynne å lure på motivet bak. For det virker jo ut som du har en personlig agenda fremfor en som er en rasjonell en 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 (endret) Ja, det er helt klart. Men du blir jo tatt i å ljuge gang etter gang etter gang, og da må man jo nesten begynne å lure på motivet bak. For det virker jo ut som du har en personlig agenda fremfor en som er en rasjonell en Hva om du tar deg en pause fra forumet til du har noe annet enn infantile personangrep å komme med? Ikke noe av det jeg skrev forsvarer personangrepene dine samme hvor såret du er av at enkelte ikke deler din ukritiske hyllest av alt Musk holder på med. Jeg har ikke løyet noe sted. Endret 3. mars 2019 av uname -l 4 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 (endret) Hvem i all verden bruker en årslønn på nybil uten å gå inn i en butikk/showroom først slik at man får prøvesittet, sjekket interiøropsjoner og ta en prøvekjøring? Kanskje noen "early adopters" samt de som aldri kan tenke seg noe annet enn en Tesla. Det er en forsvinnende liten gruppe og Model 3 skal visstnok være for massemarkedet og de som kanskje har en 4-5 alternativer på blokka. Tesla bygget flere butikker så sent som i desember i fjor. De har leaset butikklokaler for flere år. Hyppigheten av store endringer i priser og strategi de siste ukene og månedene tyder på desperasjon. De aller fleste gode selskapene i verden er gode på endring. De justerer businessmodellen fortløpende i henhold til markedsforholdene og ny teknologi. F.eks begynte Netflix med å sende filmer på CD i posten til kundene sine, i dag er de noe helt annet. Amazon begynte med å selge bøker på nett, nå selger de mye mer. Apple begynte med stasjonære datamaskiner, nå driver de hovedsaklig med mobiltelefoner. Google begynte som en enkel søkemotor, nå er de mye mer. Osv. Jeg syns det er spennende å se Tesla tilpasse seg forholdene i sitt marked. De demonstrerer en vilje og evne til endring som er helt unik i bilmarkedet, i hvert fall siden Ford startet opp i begynnelsen av 1900-tallet. Det de gjør nå med å slutte å ha bilselgere er svært utradisjonelt, og ja, de vil nok ganske sikkert tape noen salg på det. Men det gjør bilene også billigere slik at den potensielle kundemassen øker, og da kan de totalt sett komme ut av det med flere kunder. En tommelfingerregel er at om man reduserer prisen på en bil med $5000, så øker den potensielle kundemassen med 50%. Om Tesla da kan redusere kostnaden per bil med omkring $1000-2000 ved å kvitte seg med bilselgerne, så vil man nok se at den potensielle kundemassen øker betydelig. Tesla har også en mye yngre kundegruppe enn de andre bilselskapene, og det er nok ikke negativt i forhold til tilpassningsvilje i forhold til en utradisjonell businessmodell. Endret 3. mars 2019 av Espen Hugaas Andersen 1 Lenke til kommentar
missi Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Fordi folk har håp om å få bonus, og så får de ikke bonus. Sånt skjer. Så rå kynisme og direkte søplete behandling av de ansatte fra Tesla er grei skuring? Hvorfor i alle dager skal en støtte et selskap som til de grader utnytter mennesker? 2 Lenke til kommentar
missi Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 De aller fleste gode selskapene i verden er gode på endring. De justerer businessmodellen fortløpende i henhold til markedsforholdene og ny teknologi. F.eks begynte Netflix med å sende filmer på CD i posten til kundene sine, i deg er de noe helt annet. Amazon begynte med å selge bøker på nett, nå selger de mye mer. Apple begynte med stasjonære datamaskiner, nå driver de hovedsaklig med mobiltelefoner. Google begynte som en enkel søkemotor, nå er de mye mer. Osv.Jeg syns det er spennende å se Tesla tilpasse seg forholdene i sitt marked. De demonstrerer en vilje og evne til endring som er helt unik i bilmarkedet, i hvert fall siden Ford startet opp i begynnelsen av 1900-tallet.Det de gjør nå med å slutte å ha bilselgere er svært utradisjonelt, og ja, de vil nok ganske sikkert tape noen salg på det. Men om det gjør bilene også billigere slik at den potensielle kundemassen øker, og da kan de totalt sett komme ut av det med flere kunder. En tommelfingerregel er at om man reduserer prisen på en bil med $5000, så øker den potensielle kundemassen med 50%. Om Tesla da kan redusere kostnaden per bil med omkring $1000-2000 ved å kvitte seg med bilselgerne, så vil man nok se at den potensielle kundemassen øker betydelig.Tesla har også en mye yngre kundegruppe enn de andre bilselskapene, og det er nok ikke negativt i forhold til tilpassningsvilje i forhold til en utradisjonell businessmodell. Alle de andre selskapene gjorde sine justeringer da de enten var veldig små, eller som et ledd i kjent og tydelig strategisk retning. De siste månedene med Tesla har vært kaotiske med nye planer og ideer i ett sett. At prisene har vært bingo i samme perioden viser at Tesla er et selskap som handler ut fra panikk og ikke ut fra velfunderte og godt gjennomtenkte grep. 2 Lenke til kommentar
missi Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Ja, det er helt klart. Men du blir jo tatt i å ljuge gang etter gang etter gang, og da må man jo nesten begynne å lure på motivet bak. For det virker jo ut som du har en personlig agenda fremfor en som er en rasjonell en Når du beskylder folk for løgn så er det eneste redelige å hoste opp hvor og når vedkommende løy. Hvis du ikke vil eller kan så får du trekke tilbake påstanden din. 2 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 (endret) Så rå kynisme og direkte søplete behandling av de ansatte fra Tesla er grei skuring? Hvorfor i alle dager skal en støtte et selskap som til de grader utnytter mennesker?Å betale noen for å gjøre en jobb er ikke å utnytte de. USA har til og med lovpålagt minimumslønn, noe Norge ikke har. Det er trist for de ansatte det gjelder at jobben de gjør ikke lengre passer inn i Teslas strategi. Jeg håper de fleste ansatte som holder på med salg i dag kan overføres til levering eller service. Men Tesla har ingenting å skjemmes for å ha sørget for jobb og stabil inntekt for disse bilselgerne i månedene og årene frem til i dag. Endret 3. mars 2019 av Espen Hugaas Andersen Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Alle de andre selskapene gjorde sine justeringer da de enten var veldig små, eller som et ledd i kjent og tydelig strategisk retning. De siste månedene med Tesla har vært kaotiske med nye planer og ideer i ett sett. At prisene har vært bingo i samme perioden viser at Tesla er et selskap som handler ut fra panikk og ikke ut fra velfunderte og godt gjennomtenkte grep.Det er først de seneste ~8 månedene at Tesla har hatt stabilt høy produksjon av Model 3, og har kunnet gå med overskudd. I den posisjonen kan det bli mer tydelig hvilke grep som må tas for å fortsette profitabel drift, og da er det eneste ansvarlige man kan gjøre å innføre de nødvendige endringene med en gang. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 (endret) FUD er fanboy clanen sitt svar på spørsmål når de selv har gått tom for argumenter. Nei, det er det man kaller stadige forsøk på å så frykt, usikkerhet og tvil rundt Teslas situasjon. Det skal konstant svartmales og lyves for å krisemaksimere så mye som mulige for å lure folk til å tro at himmelen er i ferd med å falle i hodene på dem. Endret 4. mars 2019 av hekomo Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Så rå kynisme og direkte søplete behandling av de ansatte fra Tesla er grei skuring? Hvorfor i alle dager skal en støtte et selskap som til de grader utnytter mennesker? Ja, hvorfor støtter du GM, oljeindustrien, osv.? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå