Gå til innhold

Tesla lanserer endelig den billigste Model 3-varianten


Anbefalte innlegg

De skal ikke betale tilbake det investorene har spyttet inn. De har allerede fått "betaling" i form av aksjer.

 

 

Ja, emisjon betales av de andre aksjonærene, ved at de får vannet ut sine aksjer, men Tesla har fremdeles 10 milliarder dollar i langsiktig gjeld.

 

GM og Ford har vel forresten større gjeld enn Tesla. Men pytt pytt, hva skal man vel med fakta i en slik sammenheng?

Størrelse på gjeld må sees i sammenheng med selskapets verdier og omsetning.

GM solgte borti 9 millioner biler i fjor, med 14 milliarder dollar i fortjeneste.

Tesla solgte rundt 250 000 biler i fjor, å tapte en milliard dollar.

 

GM sitter på enorme bokførte verdier, Tesla har knapt verdier til å dekke gjelden, slik at selv om både Ford og GM har betydelig høyere gjeld enn Tesla, så er det Tesla som kommer dårligst ut, med god margin.

 

Ellers står det mye rart i den kronikken der, for eksempel massivt skryt til Chevy Bolt, som har latterlig lave produksjonstall.

 

Snakk om å bomme fullstendig.

Poenget var ikke at de produserte enorme antall av Bolt, men at de lanserte bilen akkurat som planlagt, til angitt tid og angitt pris, relativt kort tid etter at den ble annonsert, uten noe styr og stell, det hele var svært udramatisk.

 

Tesla derimot bruker årevis på å få sine biler til markedet, og har vel enda ikke levert til angitt tid og pris?

Endret av 0laf
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja ja, men det er jo en betydelig andel som frarøves penger de trodde de skulle få

 

https://electrek.co/2019/03/02/tesla-cut-employee-compensation-layoff/

 

Igjen, Elon Musk er en kynisk hjerteløs fyr.

Bonuser er ikke noe man kan forvente å få, om det ikke er kontraktsfestet. I forhold til risikoen for å bli sagt opp bør alle ha oppsparte midler, eller arbeidsledighetsforsikring.

 

Om du mener med "kynisk" og "hjerteløs" at Musk kommer til å gjøre hva enn som kreves innenfor lover og regler for å sørge for at sine selskaper overlever, så ja, da er han kynisk og hjerteløs. Akkurat som alle andre i business-verdenen.

Endret av Espen Hugaas Andersen
Lenke til kommentar

Du narrer ingen med krokodilletårene dine. Hvor var du da GM først håvet inn subsidier og støtte og bailout-penger fra staten, og så sparket over ti tusen ansatte?

Å, du tenker på denne bilprodusenten der fagforeninger er tillatt? Dette selskapet som aldri har fremstilt seg selv som vedens redder og enestående helt? Dette tradisjonelle bilselskapet som hele tiden at de har vær i bransjen for å tjene penger? En forventer kanskje litt mer av enkelte ut fra hvordan de omtaler seg selv. Så at disse angivelige riddere oppfører som som større rævhål enn de tradisjonelle kapitalistiske selskapene gjør jo ikke saken bedre, gjør den vel?
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bonuser er ikke noe man kan forvente å få, om det ikke er kontraktsfestet. I forhold til risikoen for å bli sagt opp bør alle ha oppsparte midler, eller arbeidsledighetsforsikring.Om du mener med "kynisk" og "hjerteløs" at Musk kommer til å gjøre hva enn som kreves innenfor lover og regler for å sørge for at sine selskaper overlever, så ja, da er han kynisk og hjerteløs. Akkurat som alle andre i business-verdenen.

Så det du sier er at en aldri skal stole på kontrakter en har? Uansett så er denne tråden interessant, og skal bli veldig spennende å følge i dagene som kommer. Både OP og brukerene kamphuuis virker å sitte inne i tesla:

 

https://www.reddit.com/r/teslamotors/comments/awpzk1/tesla_will_close_15_stores_tomorrow_and_an/

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, emisjon betales av de andre aksjonærene, ved at de får vannet ut sine aksjer, men Tesla har fremdeles 10 milliarder dollar i langsiktig gjeld.

Hvorfor prøver du å endre tema? Du sa at de måtte betale tilbake til aksjonærene.

 

Ja, de har også gjeld. Men hva så? De har ingen problemer med å betjene gjelden.

 

Poenget var ikke at de produserte enorme antall av Bolt, men at de lanserte bilen akkurat som planlagt, til angitt tid og angitt pris, relativt kort tid etter at den ble annonsert, uten noe styr og stell, det hele var svært udramatisk.

 

Tesla derimot bruker årevis på å få sine biler til markedet, og har vel enda ikke levert til angitt tid og pris?

De produserte jo ikke enorme antall av Bolt (som vel dessuten var basert på en tidligere bilmodell). Du husker kanskje ikke hvordan de måtte stanse salget i Norge fordi de ikke klarte å produsere så mange?

 

Og så har de drevet og hevet priser og styrt med disse bestillingene. Så det var definitivt styr og stell og drama. Du får spørre noen som har prøvd å bestille en.

 

Tesla er de eneste som har klart å produsere elbiler i anstendige volumer. Det er klart det er en større utfordring for dem som ikke hadde denne infrastrukturen på plass fra før. Men da er det desto mer patetisk å se hvor latterlig få elbiler de andre klarer å produsere.

 

Og nå kom 35K-modellen ut før tiden også, så da satt du med skjegget i postkassa igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan jo være kjekt å svare til omtalen da. Det at de prøver å presse folk ut før oppsigelsestiden for å sluntre seg unna utbetalinger er jo på høyde med resten av fabrikantene som Tesla-Koret liker å hamre løs på. 

 

Viser vell bare at Tesla, som alle andre ønsker å tjene penger - men sliter med å få det til. Samtidig så går det ut over folk generelt.

Tesla sliter ikke med å tjene penger. De har bevisst gått med underskudd for å finansiere opptrapping av produksjon av Model 3.

 

Videre, Tesla er avhengige av at de kan holde hodet over vannet for å kunne fullføre samfunnsoppdraget de har påtatt seg. Så ja, de må forholde seg til realitetene som er at det er visse krav til en bedrift. Men det betyr ikke at de ikke har andre målsetninger enn de bilprodusentene som jobber for å forgifte og forpeste verden med CO2 og andre giftige stoffer.

 

Greit råttent å komme med lokketilbud for salgs-teamet for å kjøpe sin egen Tesla, for så å sparke dem alle rett etterpå. For så å prøve å tvinge dem ut døra slik at de går selv, og ikke går hele oppsigelsestiden slik at bonuser må betales ut.

Påstås det. Det er påstått mye rart om Tesla som i beste fall har vært unyansert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"A culture of FUD persists at diskusjon.no"

 

Hvorfor er det alltid de samme som bruker all sin tid på forumet på å hetse Tesla og Musk? Jeg skjønner ikke hva agendaen deres er.

 

Jeg mener, her er vi i en tråd som handler om at Tesla har lansert en variant av Model 3 som den samme gruppen hardnakket påstod aldri ville dukke opp og bare var en bløff. Og det før tiden! Men det er ingen selvransakelse og innrømmelser om at de tok feil som de alltid gjør. Nei, i stedet skal Tesla og Musk hetses og tråden avspores.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tillatt hos Tesla også. Krever bare at de ansatte stemmer for det.Men det gjør de ikke, ettersom de er enig med Musk i at UAW har ikke tenker på deres ønsker og behov, men er fullstendig i lommen på Detroit.

Ja, på samme måten som en Syrer en gang sa til meg at det var lov å være homofil i Syria, det bare fantes ingen homofile i Syria...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, jeg mener man kun skal stole på det man har svart på hvitt i en kontrakt.

Så det du sier er at tesla har lovet folk masse greier, men nektet å skrive det i en kontrakt? DET oser jo av seriøsitet. Men joda, folk er idioter som godtar sånn. Aldri forstått hvorfor folk velger å jobbe for denne typen kyniske utnyttere.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

"A culture of FUD persists at diskusjon.no"Hvorfor er det alltid de samme som bruker all sin tid på forumet på å hetse Tesla og Musk? Jeg skjønner ikke hva agendaen deres er.Jeg mener, her er vi i en tråd som handler om at Tesla har lansert en variant av Model 3 som den samme gruppen hardnakket påstod aldri ville dukke opp og bare var en bløff. Og det før tiden! Men det er ingen selvransakelse og innrømmelser om at de tok feil som de alltid gjør. Nei, i stedet skal Tesla og Musk hetses og tråden avspores.

Når kommer denne billigvarianten til salgs i Norge?
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når kommer denne billigvarianten til salgs i Norge?

 

Nei, si det? Den kommer vel når den kommer antar jeg? Eller vent, var det sånn at samtlige biler må være ferdigproduserte og levert allerede før produksjonen? Biler fra andre fabrikanter som BMW og Audi er jo hyllevarer ikke sant? Åssen var dette med høna og egget igjen, og hvorfor minner denne kommentaren din om de du hadde da Model 3 produksjonen startet for første gang?  :wee:

Lenke til kommentar

Så det du sier er at tesla har lovet folk masse greier, men nektet å skrive det i en kontrakt? DET oser jo av seriøsitet. Men joda, folk er idioter som godtar sånn. Aldri forstått hvorfor folk velger å jobbe for denne typen kyniske utnyttere.

Nei, de har ikke lovet bonuser. Normalt sett vil det nevnes i en stillingsannonse at et selskap har et bonusprogram, men det er uvanlig å spesifisere særlig mer enn det. Da er det altså helt opp til selskapet å gi eventuelle bonuser.
Lenke til kommentar

Nei, de har ikke lovet bonuser. Normalt sett vil det nevnes i en stillingsannonse at et selskap har et bonusprogram, men det er uvanlig å spesifisere særlig mer enn det. Da er det altså helt opp til selskapet å gi eventuelle bonuser.

Hvis Tesla ikke har lovet bonuser, hvorfor dukker det da hele tiden opp angivelige (eks)ansatte som klager på at de nå ikke får bonusen sin? Hvorfor er det sagt at bonusene til salgsteamet trekkes tilbake/ikke vil bli utbetalt?

 

Se første setningen fra blodfanbloggen Electrek

 

https://electrek.co/2019/03/02/tesla-cut-employee-compensation-layoff/

Endret av missi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...