Gå til innhold

Tesla lanserer endelig den billigste Model 3-varianten

Anbefalte innlegg

Det har jeg gjort ved å vise til folk som har direkte erfaring med dette. Når Electrek sier noe, samt det stemmer overrens med andre kilder som peker mot det samme, så står nok bevisbyrden hos deg igjen. 

Det er mer som viser til at dette er sant, enn at det er usant kun ved at du sier det er løgn, og FUD. 

Ikke glem at Elon Musk har stor respekt ovenfor Electrek og det de skriver.

Nå vet jeg ikke hva Electrek skriver, men også de har falt for feilinformasjon tidligere. Det hjelper ikke at noen linker til for eksempel et Reddit-innlegg. Det er fortsatt et Reddit-innlegg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøver å holde meg så fair som mulig og ytre mine egne meninger.

Jaha? Du skal ikke lese langt bakover i bare denne ene tråden for å se at du er svært ivrig på å karakterisere andre og deres meninger. Det er ikke bare 'ytre egne meninger' du reellt sett driver med her.

Den ophaussingen av fiendebilder du driver med hver gang du kaller andre 'hatere' gir ingen grobunn for en god debatt. Kom med motargumenter fremfor personkarakteristikker, skal du kritisere andre får du være konkret og ikke bare kalle de 'hatere' (Det inkluderer å si klart hvem det er du kritiserer).

Endret av sverreb
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hva Electrek skriver, men også de har falt for feilinformasjon tidligere. Det hjelper ikke at noen linker til for eksempel et Reddit-innlegg. Det er fortsatt et Reddit-innlegg.

Reddit innlegget var et tillegg til historien. I selve Electrek historien som du nå påstår ikke har lest, så nevner de andre kilder. Det er altså flere enn kun to kilder som sier det samme.

Jeg gav deg kun 3 linker, som inneholder flerre enn kun 3 som sier det er sant, fordi jeg tenkte det ville være nok. Men det hjelper jo lite når du ikke går inn på dem og leser der. Og kun roper løgn og "FUD". 

https://electrek.co/2019/03/02/tesla-cut-employee-compensation-layoff/

But while the company has yet to lay off employees, Electrek has now learned from Tesla employees that the automaker has stopped all bonuses for retail staff.

According to some Tesla employees talking to Electrek, those bonuses represented the majority of the overall compensation of many retail workers.

Her ser vi kilder som direkte snakker med Electrek om dette, samtidig kan man se ansatte som snakker ut på Reddit som støtter opp under historien og sier det er sant. Går vi videre, så får vi enda en bekreftelse fra denne dama som har en mann som jobber hos Tesla. 

Samtidig så svarer ikke Tesla på Electrek's emails angående dette, noe som jo er høyst misstenkelig, da Tesla og Electrek normalt sett har en god tone og snakker sammen. 

https://www.mercurynews.com/2019/01/21/tesla-refuses-to-pay-earned-bonuses-to-laid-off-worker-mans-wife-claims/

Så har vi denne igjen, som igjen linker seg til samme saken. 

Nå trur jeg bevisene for at dette er løgn og FUD ligger på din side. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Finnes det noen Tesla-tilhengere som klarer å bidra med noe annet enn "hatere", FUD og diverse personangrep? Begynner å bli en parodi det her.

Det er iallefall noe annet en aldri som du påsto før..

Jeg har aldri påstått at Model 3 SR ikke ville bli lansert. På tide at du skiller mellom realiteter og feberfantasier.

Tenker jeg heller spør deg om flere jeg? For dette var jo ikke noe håndfast i det heletatt. Har du noe litt mer konkret enn dette? Det var ikke kildehenvisninger eller noen ting (jeg sitter med mobil)

Ikke bare regner jeg med at folk som hiver seg inn i debatten følger med på de vanlige nettstedene hvor Tesla-nyheter presenteres(Musk selv, electrek, tesla.com etc), men du har nå fått 3 kilder og fremdeles later du som om det jeg refererte til ikke eksisterer. Det er barnehagenivå.

Hva du får til og ikke får til på mobiltelefonen din er verken relevant for meg eller noen andre.

Endret av uname -l
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jaha? Du skal ikke lese langt bakover i bare denne ene tråden for å se at du er svært ivrig på å karakterisere andre og deres meninger. Det er ikke bare 'ytre egne meninger' du reellt sett driver med her.

Den ophaussingen av fiendebilder du driver med hver gang du kaller andre 'hatere' gir ingen grobunn for en god debatt. Kom med motargumenter fremfor personkarakteristikker, skal du kritisere andre får du være konkret og ikke bare kalle de 'hatere' (Det inkluderer å si klart hvem det er du kritiserer).

Som sagt, jeg ytrer mine meninger. Det er ingen tvil, når en har holdt på med sure oppstøt i hver tråd siden 2013. Igjen, mine meninger.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri påstått at Model 3 SR ikke ville bli lansert. På tide at du skiller mellom realiteter og feberfantasier.

Lol, ikke beskyld meg for feberfantasier når du sier slikt. Det finnes i mange tråder her inne at du påstår at SR aldri kommer osv. Det er ikke vanskelig å finne for å si det slik. 

Dere kommer jo med "frelste" og annet vås konstant, så slutt å syt. 

Lenke til kommentar

Lol, ikke beskyld meg for feberfantasier når du sier slikt. Det finnes i mange tråder her inne at du påstår at SR aldri kommer osv. Det er ikke vanskelig å finne for å si det slik.

Hvis det ikke er vanskelig så er det bare å komme med en link eller et sitat. Jeg har akkurat gått gjennom siste års innlegg for å se om jeg hadde sleivet og skrevet noe jeg ikke har ment, men fant ikke noe.

Din tur.

Endret av uname -l
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis det ikke er vanskelig så er det bare å komme med en link eller et sitat. Jeg har akkurat gått gjennom siste års innlegg for å se om jeg hadde sleivet og skrevet noe jeg ikke har ment, men fant ikke noe.

Din tur.

Hvorfor skal jeg bruke tid på å finne kommentarer fra deg? Det er åpent for alle, de kan søke selv om de undrer. Jeg har ikke behov for å få det bekreftet da jeg vet at det stemmer. 

Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg bruke tid på å finne kommentarer fra deg? Det er åpent for alle, de kan søke selv om de undrer. Jeg har ikke behov for å få det bekreftet da jeg vet at det stemmer. 

Akkurat dette er jo på sin plass å bevise da, når du først sier noe han har sagt på et offentlig forum. Så enten finne et sitat på det, eller bare innrømme at du tok et skudd i mørke. 

Jeg kan heller ikke huske at han har påstått at det aldri vil komme. Det har vell stort sett handlet om forsinkelser, siden forsinkelser har vært et såpass stort tema mot Audi, VW osv. 

Endret av oophus3do
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Høres ut som du følger den filosofien ganske så konsekvent.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg bruke tid på å finne kommentarer fra deg?

Fordi det er din påstand at de finnes. Den som fremsetter en påstand er den som avkreves å dokumentere den.

Jeg har ikke behov for å få det bekreftet da jeg vet at det stemmer.

Dette er en ekstremt uspiselig opptreden fra din side. Du påstår noe om andre som du nekter å underbygge. Vedkomne som du anklager har ingen mulighet til å motbevise din motstand siden man ikke i utgangspunktet kan bevise en negativ påstand.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er ingen tvil, når en har holdt på med sure oppstøt i hver tråd siden 2013.

Da må du nesten spørre deg selv: Hva er fellesnevneren i alle trådene med 'sure oppstøt', kan den være deg?

Kan det tenkes at du ser 'sure oppstøt' der andre ser berettiget kritikk, eller at du fremprovoserer dette i andre med hvordan du selv opptrer i debatten? (La med så understreke at å bli provosert er ingen unnskyldning for å være usaklig, men de som provoserer må likevel regne med å se mer usakligheter enn andre).

Jeg mener innleggene ovenfor ihvertfall dokumenterer at du til tider har en opptreden som ikke er egnet til å fremme noen saklig debatt.

• Liker 4
Lenke til kommentar

En er ganske fjern når en ber noen gå igjennom 700 innlegg for å bekrefte en påstand om hva som har blitt sagt, men det er ikke overraksende. Bra dere holder sammen!

Kan du ikke dokumentere en påstand så lar du ganske enkelt være å fremsette den. Det er ikke vanskeligere enn det.

Hva mener du egentlig med den siste setningen der. Jeg spør fordi jeg ser meg lei av dine anklager i form av vage antydninger.

Endret av sverreb
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Da må du nesten spørre deg selv: Hva er fellesnevneren i alle trådene med 'sure oppstøt', kan den være deg?

Kan det tenkes at du ser 'sure oppstøt' der andre ser berettiget kritikk, eller at du fremprovoserer dette i andre med hvordan du selv opptrer i debatten? (La med så understreke at å bli provosert er ingen unnskyldning for å være usaklig, men de som provoserer må likevel regne med å se mer usakligheter enn andre).

Jeg mener innleggene ovenfor ihvertfall dokumenterer at du til tider har en opptreden som ikke er egnet til å fremme noen saklig debatt.

Nei jeg reagerer ikke på mine egne sure oppstøt. 

Lenke til kommentar

Kan du ikke dokumentere en påstand så lar du ganske enkelt være å fremsette den. Det er ikke vanskeligere enn det.

Det handler ikke om å ikke kunne, det handler om å ikke gjøre idiotiske ting. Bruk gjerne din tid på slikt vas, jeg bruker ikke min. 

Lenke til kommentar

En er ganske fjern når en ber noen gå igjennom 700 innlegg for å bekrefte en påstand om hva som har blitt sagt, men det er ikke overraksende. Bra dere holder sammen!

Det tok meg 15 minutter å skumme gjennom siste års innlegg. Det er tid vel investert når man kommer med anklager om løgn.

Jeg ser forresten at i de fleste meningsløse uendelighetstråder her så er det et par personer som går igjen gang på gang. Du er én av dem og hvorfor kan de fleste se.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det handler ikke om å ikke kunne, det handler om å ikke gjøre idiotiske ting. Bruk gjerne din tid på slikt vas, jeg bruker ikke min.

Du må gjerne la vær å bruke tid på å dokumentere de påstandene du lar vær å fremsette. Når du likevel velger å komme med en påstand har du med å forsvare den eller trekke den tilbake.

Å hele tiden kreve at andre skal bruke tid på å dokumentere DINE påstander er ikke forenelig med en saklig debatt.

I mangel på dokumentasjon er min konklusjon at du farer med tull. Jeg trenger ikke bruke mer tid enn det.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Det tok meg 15 minutter å skumme gjennom siste års innlegg. Det er tid vel investert når man kommer med anklager om løgn.

Jeg ser forresten at i de fleste meningsløse uendelighetstråder her så er det et par personer som går igjen gang på gang. Du er én av dem og hvorfor kan de fleste se.

Nå er det jo dere tre, som også går igjen som skaper denne uendeligstråden med at dere ønsker at jeg saumfarer dine annlegg for å finne åpenbare fakta. Dere er jo helt ute å sykler. Så skal du legge det over på at det er jeg som skaper denne off topic ranten. Hysterisk. 

Hva med å bare akseptere at jeg ikke kommer til å bruke tid for å saumfare dine innlegg og gå videre? Så slipper vi disse uendelighetstrådene som du snakker om. Det er pokker meg ikke verre... 

Lenke til kommentar

Nå er det jo dere tre, som også går igjen som skaper denne uendeligstråden med at dere ønsker at jeg saumfarer dine annlegg for å finne åpenbare fakta.

Det er åpenbart ikke 'åpenbare fakta' det er snakk om. Den som skulle ha fremsatt disse påstandene heveder at de ikke eksisterer.

Du trenger overhode ikke gå gjennom historikken for å finne beviser. Det holder lenge at du trekker tilbake påstanden. Hvis du IKKE gjør det, da er du nok nødt til å finne dokumentasjonen hvis du ikke vil miste troverdighet.

Endret av sverreb
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...