Gå til innhold

Tesla lanserer endelig den billigste Model 3-varianten

Anbefalte innlegg

Musk har sagt mye forskjellig skal komme. 

Tror du fortsatt på alt han sier?

Det han sier skal komme, pleier å komme. Jeg skjønner ikke hvorfor du begynner slik når det er snakk om hengerfeste. Det er jo ikke akkurat i samme liga som å si at kommende bil skal kunne sveve over bakken heller.

Jeg skjønner ikke hvorfor du bruker så mye tid på å komme med usakligheter mot Tesla og Musk.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mener at nåværende og tidligere ansatte juger altså? Det er jo ikke snakk om kun én person som sier at det er sant. Jeg gav deg kilder på flere som sier det. Reddit posten alene inneholder nok folk som sier at artiklene stemmer.

Det er kjent at (tidligere) ansatte har løyet (for eksempel han som stjal bedriftshemmeligheter og solgte det til media og konkurrenter, for så å påberope seg varsler-status), og det er kjent at media ukritisk har viderebrakt mange falske historier, eller til og med diktet opp egne falske historier.

At du anser et anonymt innlegg på Reddit som en god kilde sier mer om din evne til å utvise kildekritikk...

Helt klart, at man ikke skal ta alt for god salt, særlig om kilden er kun Reddit. Men dette har ingenting med det jeg linket til å gjøre.

Det at butikker skal stenge, er jo ikke bare et rykte?

Nei, men så kommer det med at butikker skal stenge rett fra Tesla også.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At du anser et anonymt innlegg på Reddit som en god kilde sier mer om din evne til å utvise kildekritikk...

Du glemmer at kildene linker til hverandre. Reddit kilden var en kilde som påpekte det samme som Electrek sa i sin artikkel. Men det unngår du jo å få med deg. 

Som jeg skrev. Om den eneste kilden er f.eks Reddit, så kan det være greit å dobbelt-sjekke det. Mens når historien har flere enn kun én kilde, så ligger det jo større sjanse for at det er korrekt. Enig? 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Du glemmer at kildene linker til hverandre. Reddit kilden var en kilde som påpekte det samme som Electrek sa i sin artikkel. Men det unngår du jo å få med deg. 

Som jeg skrev. Om den eneste kilden er f.eks Reddit, så kan det være greit å dobbelt-sjekke det. Mens når historien har flere enn kun én kilde, så ligger det jo større sjanse for at det er korrekt. Enig?

Så hvis to eller flere falske kilder linker til hverandre så blir de plutselig ekte? Eller hvis en falsk kilde liknkr til en ekte?

Spar meg.

Nei, jeg er ikke enig i det du skriver. Når det gjelder Tesla er det så mye FUD og feilinformasjon, selv fra "seriøse" medier at alt egentlig bør tas med en klype salt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så hvis to eller flere falske kilder linker til hverandre så blir de plutselig ekte? Eller hvis en falsk kilde liknkr til en ekte?

Spar meg.

Nei, jeg er ikke enig i det du skriver. Når det gjelder Tesla er det så mye FUD og feilinformasjon, selv fra "seriøse" medier at alt egentlig bør tas med en klype salt.

Hvorfor skulle Electrek som ellers er super fan av Tesla skrive en falsk artikkel? Hva tjener de på det? 

Hvis det er kun FUD og løgn, så kan du vell bevise at det er det? Er det noen seriøse folk som har sagt det er løgn, som du kan vise til? 

Hehe, det må være ekstremt beleilig å kunne ta alt negativt med ei klype salt, mens alt positivt spiser du rått? :D 

• Liker 4
Lenke til kommentar

Kjøperen "Joe Sixpack" vil betale inn $2500 og tro at han får levert en Model 3 SR om 2-4 uker for det er det som er opplyst på Teslas nettsider.

Samtidig forteller Musk på en privat konferanse med utvalgte investorer at SR ikke vil bli levert før i juni.

Metoden for å kjapt få inn penger til Teslas slunkne kasse kunne ikke vært mer tvilsom.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøperen "Joe Sixpack" vil betale inn $2500 og tro at han får levert en Model 3 SR om 2-4 uker for det er det som er opplyst på Teslas nettsider.

Samtidig forteller Musk på en privat konferanse med utvalgte investorer at SR ikke vil bli levert før i juni.

Metoden for å kjapt få inn penger til Teslas slunkne kasse kunne ikke vært mer tvilsom.

Det er iallefall noe annet en aldri som du påsto før.. 

Stadig i endring dette hatet. 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Det er iallefall noe annet en aldri som du påsto før.. 

Stadig i endring dette hatet. 

Kan være greit å ordne opp i egne rekker samtidig. Dette "hatet" hadde aldri dukket opp i tilsvarende form, om enkelte Tesla-fanboys ikke var så ekstreme. 

Enkelte hevder jo at alle andre fabrikanter er for seint ute, f.eks. og det skaper naturlig nok reaksjoner, der man peker tilbake mot koret og ber de se på leveranser, service, etc på hjemmebane.  

Så fremfor å gi et "pluss" på alle som snakker pent og forsvarer Tesla, så kan det være en fordel å prate imot dem, der deres eneste formål er å ni-runke opp etter beinet til Elon Musk - uansett hva. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kan være greit å ordne opp i egne rekker samtidig. Dette "hatet" hadde aldri dukket opp i tilsvarende form, om enkelte Tesla-fanboys ikke var så ekstreme. 

Enkelte hevder jo at alle andre fabrikanter er for seint ute, f.eks. og det skaper naturlig nok reaksjoner, der man peker tilbake mot koret og ber de se på leveranser, service, etc på hjemmebane.  

Så fremfor å gi et "pluss" på alle som snakker pent og forsvarer Tesla, så kan det være en fordel å prate imot dem, der deres eneste formål er å ni-runke opp etter beinet til Elon Musk - uansett hva. 

Hvorfor sier du dette til meg? Påstår du at jeg ni-runker til Elon? Er du gal? 

Lenke til kommentar

Nei nei, det er ment som i generelt sett. 

Altså jeg er helt enig at det er ekstreme meninger i fra begge "leirene". Jeg prøver å holde meg så fair som mulig og ytre mine egne meninger. 

Men noen her inne er ganske ekstreme og kommer stadig med meninger som faller i grus en etter en. Noen ganger trengs det påminnelse. 

Lenke til kommentar

Altså jeg er helt enig at det er ekstreme meninger i fra begge "leirene". Jeg prøver å holde meg så fair som mulig og ytre mine egne meninger. 

Men noen her inne er ganske ekstreme og kommer stadig med meninger som faller i grus en etter en. Noen ganger trengs det påminnelse. 

Ja, jeg er enig. Men det blir rart om det kun går den ene veien. Tesla-leiren har jo også en tendens til å komme med tullete meninger, uten at dette møter motstand fra folk forutenom om X vs Y. Om du forstår. 

For min del forsvarer jeg Tesla om det f.eks er Fossil vs elbil argumenter, eller noe blir sagt som er komplett tull, men jeg har jo også en tendens til å vise til svakheter hos Tesla om noen sier at alle andre er tullinger og massemordere. Det blir jo bare tøys hele greiene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg er enig. Men det blir rart om det kun går den ene veien. Tesla-leiren har jo også en tendens til å komme med tullete meninger, uten at dette møter motstand fra folk forutenom om X vs Y. Om du forstår. 

For min del forsvarer jeg Tesla om det f.eks er Fossil vs elbil argumenter, eller noe blir sagt som er komplett tull, men jeg har jo også en tendens til å vise til svakheter hos Tesla om noen sier at alle andre er tullinger og massemordere. Det blir jo bare tøys hele greiene. 

Jo jeg er enig i det jeg. 

Lenke til kommentar

Hvis du trenger flere så kan du prøve å undersøke selv.

Tesla website and Elon Musk differ on Model 3 delivery dates. Two weeks? Four months?

Tenker jeg heller spør deg om flere jeg? For dette var jo ikke noe håndfast i det heletatt. Har du noe litt mer konkret enn dette? Det var ikke kildehenvisninger eller noen ting (jeg sitter med mobil)

Uansett. Hva så? Hva er poenget? At Musk ljuger? At Tesla ljuger? Hvor er det du vil?

Lenke til kommentar

Tenker jeg heller spør deg om flere jeg? For dette var jo ikke noe håndfast i det heletatt. Har du noe litt mer konkret enn dette? Det var ikke kildehenvisninger eller noen ting (jeg sitter med mobil)

Uansett. Hva så? Hva er poenget? At Musk ljuger? At Tesla ljuger? Hvor er det du vil?

etter hva jeg har fått med meg vill det bli levert SR model 3 om ett par uker(tid på nettsidene + forsinkelser..), men produksjonen kommer ikke opp på massemarked levering før i sommer. Og det er vell da de lover å levere i EU. 

Som vanlig tar haterne dette som "Vi kan ikke levere før i sommer, vi lyver for å ikke gå konk". 

Samme regla, siden 2013. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle Electrek som ellers er super fan av Tesla skrive en falsk artikkel? Hva tjener de på det? 

Hvis det er kun FUD og løgn, så kan du vell bevise at det er det? Er det noen seriøse folk som har sagt det er løgn, som du kan vise til? 

Hehe, det må være ekstremt beleilig å kunne ta alt negativt med ei klype salt, mens alt positivt spiser du rått? :D

Det er FUDdene som må bevise at FUDden stemmer. For så langt har det ikke stemt.

Lenke til kommentar

Det er FUDdene som må bevise at FUDden stemmer. For så langt har det ikke stemt.

Det har jeg gjort ved å vise til folk som har direkte erfaring med dette. Når Electrek sier noe, samt det stemmer overrens med andre kilder som peker mot det samme, så står nok bevisbyrden hos deg igjen. 

Det er mer som viser til at dette er sant, enn at det er usant kun ved at du sier det er løgn, og FUD. 

Ikke glem at Elon Musk har stor respekt ovenfor Electrek og det de skriver.

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...