AnonymDiskusjon Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 Hei! Jeg har funnet den perfekte leiligheten. Den er tilknyttet NOBL boligbyggelag og jeg har ansiennitet siden 1998 så jeg vil nok få den leiligheta. Det er bare ett problem som jeg er veldig redd for. Jeg måtte selge og flytte fra forrige leilighet etter tre naboklager som kom i løpet av seks måneder. Det gikk i at jeg ble veldig veldig syk og gjennom denne tiden ble jeg henter av ambulanse flere ganger, politiet var der en del ganger i forbindelse med eks som banket meg og brøt seg inn i hjemmet mitt. Jeg var selv på skråplanet og ruset meg mye. Slapp alle mulige mennesker inn i leiligheten min og det ble jo lagt merke til i form av støy, rusede personer som gikk til og fra i tillegg til at jeg hadde en periode hvor jeg var psykotisk. Selve leiligheten tok aldri skade, jeg personlig har ikke laget mye støy, men jeg ble grovt utnyttet av folk i miljøet jeg holdt meg i den tiden. Det endte med å selge noe jeg gjorde fort og greit. Selv gikk jeg inn i behandling og jeg har kommet meg ut av det nå. Kuttet ut hele miljøet og vil bare få lov til å starte på et nytt liv hvor jeg og ungene mine (som selvsagt ikke vær tilstede på dette punktet i livet). Det vil ikke bli noe mer bråk og jeg kommer ikke til å være til sjenanse for naboene mine. Jeg trenger at de gir meg sjansen for jeg er ikke den personen jeg var denne perioden. Har aldri hatt et problem med rus eller politi før dette. Får jeg ikke en sjanse til å komme meg i orden med bolig slik at jeg kan bygge opp livet til meg og barna mine så er jeg faktisk helt sjanseløs. Det jeg lurer på er om dette er saklig grunn til at styret kan avslå kjøpet slik at jeg må selge drømmeboligen uten å ha fått vist at jeg har kommet over det der og bare vil ha et normalt liv? Jeg har ikke råd til selveier. Er helt avhengig av at dette går. Det at jeg har økonomiske krefter til å kjøpe kommer jo av at dette var intet annet enn en periode som ikke vil gjenta seg. Er det slik at når jeg har kjøpt og de skal godkjenne meg så får de tilgang til hvordan det ble med forrige leilighet også bare avslår de meg uten noe mer enn som så? Kan jeg i så fall klage på det? Ta kontakt med styrer og forklare situasjonen og be på mine knær om en sjanse? Er så ufattelig redd for at det her ikke skal gå. Har ikke noe alternativ igjen da. Jeg er bare en vanlig person som havnet i skikkelig uføre en periode. Som måtte betale prisen med å flytte, men som nå trenger å komme meg videre. Håper noen har noen innspill/erfaringer å komme med. Kan de nekte meg å få flytte inn på bakgrunn av dette? Anonymous poster hash: cc57a...c16 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 Hvorfor starter du en ny tråd om dette, når du allerede har fått svar i en annen: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1835893 Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 Moderatormelding Det holder med en tråd, og derfor stenges denne. Kommentarer til moderering kan tas på PM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg