infraspinatus Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 Hei, Vi er en bedrift på ca 50 ansatte som selger maskiner og tjenester. Vi er organisert med salg med ulike avdelinger, service og administrasjon (økonomi, lager og kundesenter). Innad i bedriften er det også enkelte «grupper» som jobber i enkelte fagområder som består av både selgere og servicefolk. Hva anbefaler dere av oppsett i Microsoft Teams mtp hvert Team vil jo ha sin egen område på sharepoint. Lenke til kommentar
KanKhan Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Jeg ville laget teams basert på avdelinger, og underkategorier for roller kanskje. Typ:1. Salg og markedsføring1.1 General 1.2 Direkte Salg1.3 B2B Salg1.4 F2F salg Osv. Eller som vi har gjort for noen kunder:1. Mobilbrukere [NORSK AVDELING]1.1 General 1.2 [APP NAVN 1] 1.3 [APP NAVN 2] 1.4 [APP NAVN 3] Vi har diverse apper som alle mobilbrukerene må bruke ifbm.jobb. i mobilbrukere så er alle brukere og deres ledere (koordinatorer) i gruppen. Lenke til kommentar
BedreBedrift.no Skrevet 6. mars 2019 Del Skrevet 6. mars 2019 Hei, Vi er en bedrift på ca 50 ansatte som selger maskiner og tjenester. Vi er organisert med salg med ulike avdelinger, service og administrasjon (økonomi, lager og kundesenter). Innad i bedriften er det også enkelte «grupper» som jobber i enkelte fagområder som består av både selgere og servicefolk. Hva anbefaler dere av oppsett i Microsoft Teams mtp hvert Team vil jo ha sin egen område på sharepoint. Hei! Teams kan være et fantastisk verktøy - hvis det brukes riktig. Flott å se at dere tenker struktur og system fra dag 1. Hvert team bør settes opp med utgangspunkt i de som trenger å kommunisere på et gitt tema/prosjekt. Det blir fort "teams overload" om en ikke tenker nøye gjennom dette før en oppretter en haug med ulike teams og der noen kanskje havner inn i flere. Da blir det fort mye støy og folk slår av alt og melder seg helt ut. Prøv dere gjerne frem med ett eller to teams til å begynne med, som en pilot, og se hva som fungerer - og ikke. Med Teams får dere som du sier felles fillagring i SharePoint, men jeg anbefaler også å ta i bruk de andre verktøyene. OneNote - digital notatblokk - er et fantastisk verktøy å bruke til møtereferater. Sett opp en blokk kun før det, der én person tar notater i hvert møte. Da har alle i teamet tilgang hele tiden, og kan selv lese seg opp på notatene hvis de er borte (sykdom, reise osv.). Legg inn gjøremål med en gang i Planner, og sørg for at alle gjøremål får en eier. Ikke opprett nye kanaler i Teams før dere vet hva de skal brukes til. Da er det bedre å starte med kun Generelt, til dere vet hvilke andre temaer dere bør dele opp dialogen i. Lykke til! Lenke til kommentar
infraspinatus Skrevet 14. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2019 (endret) Hei! Teams kan være et fantastisk verktøy - hvis det brukes riktig. Flott å se at dere tenker struktur og system fra dag 1. Hvert team bør settes opp med utgangspunkt i de som trenger å kommunisere på et gitt tema/prosjekt. Det blir fort "teams overload" om en ikke tenker nøye gjennom dette før en oppretter en haug med ulike teams og der noen kanskje havner inn i flere. Da blir det fort mye støy og folk slår av alt og melder seg helt ut. Prøv dere gjerne frem med ett eller to teams til å begynne med, som en pilot, og se hva som fungerer - og ikke. Med Teams får dere som du sier felles fillagring i SharePoint, men jeg anbefaler også å ta i bruk de andre verktøyene. OneNote - digital notatblokk - er et fantastisk verktøy å bruke til møtereferater. Sett opp en blokk kun før det, der én person tar notater i hvert møte. Da har alle i teamet tilgang hele tiden, og kan selv lese seg opp på notatene hvis de er borte (sykdom, reise osv.). Legg inn gjøremål med en gang i Planner, og sørg for at alle gjøremål får en eier. Ikke opprett nye kanaler i Teams før dere vet hva de skal brukes til. Da er det bedre å starte med kun Generelt, til dere vet hvilke andre temaer dere bør dele opp dialogen i. Lykke til! Takk! Jeg tenker i første omgang kanaler til salg, service og enkelte team hvor noen ansatte fra både salg og service er med i. Når det gjelder Sharepoint er det nok med 2 gruppeområder - et internt med flere dokumentbibliotek og et eksternt (fildeling til kunder). Flere synspunkter eller tips? Endret 14. juni 2019 av infraspinatus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå