Gå til innhold

Hva er det beste ddr-minnet jeg kan ha på mitt hk?

Radhoo

Anbefalte innlegg

Jeg har nor litt siden bestilt corsair xms3500 pc3200 512 mb ram fra komplett. Men så fikk jeg dårlig følese i magen. Jeg så litt nærmere på spesifiaksjonen nå og der ser jeg at det står 433 mhz på ram'en. hmmf... tror ikke at den passer. Jeg kjøpte den fordi jeg trodde mitt hk taklet pc-3200, noe jeg nå ikke tror den takler. Men jeg ser at de selger en annen corsair xms3200 pc3200 512 mb ram med 400 mhz.

Det jeg egentlig lurer på hva betyr pc-3200?? Og hvorfor er det forskjellig mhz'er på corsair xms3500 pc3200 512 mb ram og corsair xms3200 pc3200 512 mb ram.

Jeg må vel bare sende tilbake den jeg får på mandag da... argh....

Men er det noen andre ram-brikker som passer bedre til nf7-s v2.0 hk enn corsair til rundt 1600-2000.- ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alt minne er bakoverkompatibelt i hastighet så det minnet går bare fint på kortet ditt. :thumbup:

seriøst? jeg bestilte meg Corsair XMS3700 DDR-DIMM 512MB PC3700, men da jeg satt den i hk'et mitt så ville ikke maskina starte. Fikk slike fine pipe lyder. et pip langt mellomrom og et pip og langt mellomrom osv osv... Derfor sendte jeg det tilbake.

Lenke til kommentar

Jepp det er det.

Kan jo være at minnebrikken ikke var helt frisk.

Hvis du setter en 533 mhz brikke på hovedkortet og kjører cpuen på 333 mhz, så vil minnet ditt gå på cpu hastighet.

Har ingen betydning om minnet er konstuert for å gå på høyere hastighet.

Det eneste som skjer er at du kan kjøre mer agressive timings på minnet uten at du nærmer deg grensen for at maskinen låser seg.

Dessuten har du mer å gå på når du eventuellt skal overklokke pcn ved hjelp av høyere fsb.

Lenke til kommentar
Jepp det er det.

Kan jo være at minnebrikken ikke var helt frisk.

Hvis du setter en 533 mhz brikke på hovedkortet og kjører cpuen på 333 mhz, så vil minnet ditt gå på cpu hastighet.

Har ingen betydning om minnet er konstuert for å gå på høyere hastighet.

Det eneste som skjer er at du kan kjøre mer agressive timings på minnet uten at du nærmer deg grensen for at maskinen låser seg.

Dessuten har du mer å gå på når du eventuellt skal overklokke pcn ved hjelp av høyere fsb.

hmmf... får da håpe jeg får tilbake pengene da fra komplett, jeg skrev at det ikke passet til mitt hk derfor sendte jeg det tilbake. sa ikke noe om piping og slikt. men hvis det blir prob så får jeg vel bare forklare det til dem da... Men hk vil automatisk klokke ned mhz på minnet altså... ikke noe jeg bør gjøre før jeg setter det i hk'et? clearCmos eller no' sånt?

Lenke til kommentar
Du kann fint bruke den rammen til det kortet , men siden du spurte etter den raskeste brikken til det , så er svaret OCZ 3200, de som sier noe annet har ikke testet dette , det har jeg :cool:

Ha en Riktig God Jul :xmas:

da fikk jeg svar fra en som er ekspert på området :)

Nå kan jeg vel være 100% sikker iallefall

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...