Gå til innhold

[Løst] Radikale muslimer i Norge. Hjelp!


Gjest Veldig ærlig mann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes du det er overraskende at steder med krig og elendighet har mer krig og elendighet?

 

Hva tenker du på når du hører ordene "radikal kristendom"?

For det første er det ikke krig i alle landene på de listene. For det andre er det også kristne i mange av landene det er krig i, som er langt mer undertrykket og har dårlige forutsetninger i disse landene. Og landene det ikke er krig i er ikke muslimene nødvendigvis en majoritet engang, men de klarer allikevel og dominere terror statetikken.

 

Er dette forresten en statistikk du syns er med lovende?

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Terrorism_in_Europe

 

Eller er det krig i Europa å?

 

 

 

Jeg tenker på korstog, westboro baptist church, abort klinikk bombere.

Lenke til kommentar

Og 22. Juli, og Ku Klux Klan.

 

Så kommer 1000kr-spørsmålet: Er radikal kristendom vann eller flammer?

Ku Klux Klan er faktisk ikke en kristen organisasjon. De påstår ikke selv en gang at de er bart på moral fra kristendommen. Det er noe radikale islamiser gjør. Men du kan vel kanskje si at KKK romantiserer korstog. Bra de er så godt som utryddet da, og overhode ikke gjør noe som helst.

 

På hvilken måte var 22. juli kristen? Jeg sendte deg nettopp en kilde som listet det som høyre ekstrem. Noe som har vært allment akseptert i 8 år nå. Er du uenig i dette? Er det en konspirasjon at det var høyreekstremt?

 

Jeg bryr meg ikke. Men jeg ville bodd i et kristen land over et muslims ett 100 av 100 ganger.

Endret av Rudde
Lenke til kommentar

Ku Klux Klan er faktisk ikke en kristen organisasjon.

 

Det står til og med i faktaboksen på Wikipedia at Ku Klux Klan er en protestantisk organisasjon. Jeg vet ikke hvor du får dine fakta fra, men jeg ville vurdert å bytte kilde. Logoen er ikke et kors uten grunn.

 

 

På hvilken måte var 22. juli kristen? Jeg sendte deg nettopp en kilde som listet det som høyre ekstrem. Noe som har vært allment akseptert i 8 år nå. Er du uenig i dette? Er det en konspirasjon at det var høyreekstremt?

 

Jeg bryr meg ikke. Men jeg ville bodd i et kristen land over et muslims ett 100 av 100 ganger.

 

Igjen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Christian_terrorism#Anti-minority_violence

 

Men det er fort gjort å la seg distrahere av feilaktig demontering av påstander når argumentet mitt var at radikal religion i hvilken som helst form er negativ. Det spiller ingen rolle om det er en muslim som støtter fatwa og sharia, eller en kristen som ønsker en etnostat. Begge er radikalister som hiver bensin på bålet som er ekstremistiske handlinger.

Lenke til kommentar

Det står til og med i faktaboksen på Wikipedia at Ku Klux Klan er en protestantisk organisasjon. Jeg vet ikke hvor du får dine fakta fra, men jeg ville vurdert å bytte kilde. Logoen er ikke et kors uten grunn.

 

 

Igjen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Christian_terrorism#Anti-minority_violence

 

Men det er fort gjort å la seg distrahere av feilaktig demontering av påstander når argumentet mitt var at radikal religion i hvilken som helst form er negativ. Det spiller ingen rolle om det er en muslim som støtter fatwa og sharia, eller en kristen som ønsker en etnostat. Begge er radikalister som hiver bensin på bålet som er ekstremistiske handlinger.

Okey.

 

Bra KKK er ikke eksisterende da, og at vi ikke ser 22. Juni vær måned, som vi gjøre med islamsk ekstremisme.

Lenke til kommentar

Hvilken forskjell utgjør det? Jeg tror du har misforstått poenget mitt. Jeg snakker ikke om hva som er mest vanlig av kristen terrorisme og muslimsk terrorisme. Det jeg understreker er at den ene ideologien ikke er en positiv motpart til den andre. Begge er ideologier, og alle radikale ideologier kan være farlige.

 

Problemet mitt er at jeg ikke klarer å se hvordan kristendom er en positiv innflytelse mot radikal islam. Kristendom er bare motsatt side av samme mynt, men de samme ignorante og potensielt farlige dogmene. Det du virker opptatt med er å gi inntrykk over for stygg og skummel den ene flammen er, noe som ikke er mitt poeng i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En viktig forskjell mellom kristendom og islam er at dagens hovedvarianter av kristendom har fått ballene kappet av og er langt mer spiselig I praksis. Kristendom brukes dog fremdeles til å undertrykke menneskerettigheter som de fleste fornuftige tar for gitt. Slikt sett er ikke forskjellen stor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har misforstått innlegget mitt. For å avklare:

 

1) Har da aldri skrevet at jeg er redd for å bli drept av en ukjent muslim? Morsom sannsynlighetsutregning, men forgjeves dessverre. Poenget mitt var simpelthen at kriminalstatistikken vi bør legge vekt på er de mer seriøse straffbare handlingene, ikke tyveri av treningsbagen på treningssenteret.  ;)

 

Vel, det virker jo som om flere her er redd for å bli drept av en muslim, selv om sannsynligheten er forsvinnende liten for at det skjer.

Det du skrev var :

 

Men hvis du ser på alle kniv-drap, drapsforsøk etc, spesielt i hovedstaden, så er det vel kanskje 9/10 ganger folk med ikke-norsk bakgrunn? For all del, tar jeg feil så si gjerne i fra.

 

 

Du kan jo se på drapsstatikken, og så se på de 7 drapene i Oslo hvor mange som ble begått av utlendinger?

 

Som nevnt i mitt tidligere innlegg var det en svenske, en latvier og tsjekker blant de 7, men du er kanskje redd for alle med "ikke-norsk bakgrunn", ikke bare muslimer slik trådstarter er?

 

 

Så det er greit å bli knivstikki så lenge du ikke dør? Noe spesiell grunn til at du ikke forholder deg til all vold, istedenfor kun vold hvor konsekvensen er død?

 

Det ble anmeldt 32884 voldshendelser i fjor, statistikken er langt vanskeligere å finne ut av enn drap.

Disse anmeldelsene inkluderer alt fra mindre basketak, vold i nære relasjoner, til knivstikking, det er lite informasjon om gjerningsmenn og alvorlighetsgrad i statistikken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Politiet utgir en rapport med oversikt over alle drap i Norge siden 2009, det kan være greit å lese den for å få bukt med din totalt ubegrunnede frykt for å bli drept.

 

Det ble registrert 24 drapssaker i fjor, det er et av de laveste tallene de siste ti årene, risikoen for å bli drept er altså 0.00046%.

Risikoen for å bli truffet av lyn i Norge er anslått å være 0,0007%, altså nesten dobbelt så høy.

 

Det er også noen få saker som er åpnet som "vold med døden til følge" eller lignende, slik at til sammen er det 26 saker.

 

Kniv eller stikkvåpen ble benyttet i 8 av sakene.

Alle gjerningspersonene, med unntak av én, er menn.

 

10 av gjerningspersonene har utenlandsk statsborgerskap, de andre 16 er norske.

Ingen av de registrerte gjerningspersonene er oppført som norske statsborgere med tidligere annet statsborgerskap.

 

Man kan altså si at utlendinger er overrepresentert i drapsstatistikken, men blant disse finnes en latvier som drepte en kollega på julebord, en tjekker som drepte sin ekskjæreste på en cafe i Oslo, samt svenske Makaveli Lindén.

 

Igjen står man med kanskje 7 gjerningspersoner, som trolig har kommet som flyktninger til Norge.

Minst fire av disse drapene er i nære relasjoner, tre av de er ektemann som har drept sin kone, hvor begge opprinnelige er utenlandske.

 

Det er nå 3 drapssaker i fjor, hvor en utenlandsk person har drept noen som ikke er i nær relasjon, hvorvidt gjerningspersonen er muslim står dessverre ikke i rapporten, men dersom vi antar det, så har risikoen din for å bli drept av en ukjent muslim blitt redusert til 0.000057%.

 

Sannsynligheten for å dø etter fall i en trapp er til sammenligning 0.00095%, eller omtrent 17 ganger høyere.

 

Du har neppe stort å frykte ?

 

Om det er nødvendig for å beskytte folket, gjerne.

Ja statistikken tilsier at vi bør lage et stort skjold som beskytter oss mot lynet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jaha? Et angrep på oss selv er fornuftig? Kristendommen er kjernen i vårt samfunn og hele grunnlaget for alt vi har. Men du mener å skyte seg selv i foten er smart kanskje?

 

Kristendommen er faktisk den beste beskyttelsen vårt samfunn har mot f.eks Islam.

Kristendommen beskytter ikke mot en dritt. All religion er et onde og bør alltid bekjempes som det makkverket det er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...