Gå til innhold

[Løst] Radikale muslimer i Norge. Hjelp!


Gjest Veldig ærlig mann

Anbefalte innlegg

Gjest Veldig ærlig mann

Jeg er redd for alle de radikale muslimene vi slipper inn i Norge. De sliter med traumer etter kriger de har opplevd. Mange av dem er psykotiske. Bare se på hvilke tilstander som er i Göteborg. 

Den Norske stat bruker hvert år flere milliarder på å oppholde asylsøkere i Norge. Asylsøkere som snylter staten, driver dank og ikke har noen nytte i næringslivet. 

 

Mange nordmenn er redd for dette de opplever som snikislamisering. Islam synes ikke å være en fredelig religion. Bare se på hvilket kvinnesyn muslimer har. De har også arrangert ekteskap og dødsstraff. De torturerer mange mennesker og voldtar mange kvinner. Hva er dette for noe? Skal vi bare kalle dette for kultur? 

 

Det finnes ingen mennesker som har mer ondskap og undertrykking på samvittigheten enn nettopp mennesker tilhørende religionen Islam. Det kristne har gjort opp gjennom tidene har utgjort en mye mindre skal de siste 1000 år. 

Unntakene er krigene som USA har satt i gang. De dummer seg ofte ut og taper masse soldater og materiell, for så å bli angrepet av terror igjen. Slik går det sin gang.

Endret av aklla
Lagt tilbake innhold
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste innvandrere er fredelige mennesker. Det noen få gjør, er ikke representativt for de mange.

 

Det finnes problemer knyttet til innvandring, men det blir ikke riktig å stigmatisere.

 

 

Det som det er viktig å fokusere på nå, etter min mening, er IS-krigere som returnerer til Europa. Disse må rettsforfølges, for noen av dem kan ha drept, plyndret og voldtatt i årevis. Å møte slike personer med "myke verdier", er som en hån mot ofrene. Men det blir naturligvis helt feil å ikke skille mellom IS-krigere og vanlige muslimer. Slike generaliseringer fører til fordommer og rasisme. Og det er ingen tjent med.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Veldig ærlig mann

De fleste innvandrere er fredelige mennesker. Det noen få gjør, er ikke representativt for de mange.

 

Det finnes problemer knyttet til innvandring, men det blir ikke riktig å stigmatisere.

 

 

Det som det er viktig å fokusere på nå, etter min mening, er IS-krigere som returnerer til Europa. Disse må rettsforfølges, for noen av dem kan ha drept, plyndret og voldtatt i årevis. Å møte slike personer med "myke verdier", er som en hån mot ofrene. Men det blir naturligvis helt feil å ikke skille mellom IS-krigere og vanlige muslimer. Slike generaliseringer fører til fordommer og rasisme. Og det er ingen tjent med.

Mannen som hakket i hjel en dame på en gravplass i Haugesund var også muslim. Endret av aklla
Lagt tilbake innhold
Lenke til kommentar

Trådstarter er offer for desinformasjon. Begynner å bli en del av dem nå, som ser "muslimske" drap etc. over alt.

 

Fordi man ser en overskrift på resett eller document om denslags, betyr det ikke at gjerningsmann er muslim. Men pga. profilen disse nettstedene har, tar alle det gitt at "det må det være", siden de skriver om det.

 

bare to eksempler fra dette året, mann drepte kvinne og tente på huset, og, kvinne drept på gravlund. I begge tilfellene er kommentar-feltet fylt av folk som "vet" at dette er "berikelse" og selv etter at de blir gjort oppmerksomme på at gjerningspersonene er etnisk norske, virker det som enkelte har vanskelig å ta fakta innover seg

 

https://resett.no/2019/01/01/kvinne-funnet-dod-etter-brann-i-haugesund-mann-siktet-for-drap/

https://resett.no/2019/02/20/kvinne-dod-etter-a-ha-blitt-angrepet-pa-gravlund-i-haugesund-mann-siktet-for-drap/

 

For egen del husker jeg på stående fot 5-6 drap i siste år hvor gjerningsmann er norsk. Men antageligvis fremstilt eller "tolket" som "berikelse" på ymse nettsteder. Redaksjonene på disse nettsidene virker ikke å være opptatt av å opplyse fakta (med mindre det gagner agendaen) i motsatt fall lar de det være uklart.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Trådstarter er offer for desinformasjon. Begynner å bli en del av dem nå, som ser "muslimske" drap etc. over alt.

 

Fordi man ser en overskrift på resett eller document om denslags, betyr det ikke at gjerningsmann er muslim. Men pga. profilen disse nettstedene har, tar alle det gitt at "det må det være", siden de skriver om det.

 

bare to eksempler fra dette året, mann drepte kvinne og tente på huset, og, kvinne drept på gravlund. I begge tilfellene er kommentar-feltet fylt av folk som "vet" at dette er "berikelse" og selv etter at de blir gjort oppmerksomme på at gjerningspersonene er etnisk norske, virker det som enkelte har vanskelig å ta fakta innover seg

 

https://resett.no/2019/01/01/kvinne-funnet-dod-etter-brann-i-haugesund-mann-siktet-for-drap/

https://resett.no/2019/02/20/kvinne-dod-etter-a-ha-blitt-angrepet-pa-gravlund-i-haugesund-mann-siktet-for-drap/

 

For egen del husker jeg på stående fot 5-6 drap i siste år hvor gjerningsmann er norsk. Men antageligvis fremstilt eller "tolket" som "berikelse" på ymse nettsteder. Redaksjonene på disse nettsidene virker ikke å være opptatt av å opplyse fakta (med mindre det gagner agendaen) i motsatt fall lar de det være uklart.

 

Ingen som har argumentert for at nordmenn ikke er kriminelle tror jeg - de finnes. Men hvis du ser på alle kniv-drap, drapsforsøk etc, spesielt i hovedstaden, så er det vel kanskje 9/10 ganger folk med ikke-norsk bakgrunn? For all del, tar jeg feil så si gjerne i fra. 

 

Minner meg litt om debatten mellom Listhaug og Abid Raja, der sistnevnte mente at politiet offisielt sier at kriminaliteten har gått ned, og at statistikken viser at antall lovbrudd har gått drastisk ned. Tok meg 2 min å finne ut at dette er direkte løgn v/SSB.

 

Ser du på tallene, så er det riktig at antall lovbrudd generelt er blitt redusert (husk at vi nå kun ser på rapporterte tilfeller). Men den typen kriminalitet som er gått ned er ting som innbrudd, tyveri av telefon og andre "små"-forseelser. Gjett hvilken kriminalitet som har gått opp? Drap, voldtekter etc. Jeg bekymrer meg fint lite om å få frastjålet min tlf, kontra å risikere ran/drap/voldtekt.

 

Just my 2 cents.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva er det du prøver å si? Burde vi gå bort fra prinsippet om religionsfrihet?

 

Det er faktisk mulig vi burde vurdere det på nåværende tidspunkt. Av religion så bør vel Kristendommen som offisiell religion i Europeiske land være beskyttet, mens andre religioner ikke bør fremheves og noen religioner rett og slett burde bannlyses fra våre samfunn.

 

Så er jo også spørsmåle om "Islam" egentlig er en religion i det hele tatt, og ikke trenger å berøre prinsippet om religionsfrihet for å forbys. Tenk om et nytt NAZI parti idag ble stiftet og de kalte det hele en religion?

 

De fleste innvandrere er fredelige mennesker. Det noen få gjør, er ikke representativt for de mange.

 

Det var sikkert de fleste medlemmer i Ku Klux Klan også. Fredelige mennesker.

Lenke til kommentar

Men hvis du ser på alle kniv-drap, drapsforsøk etc, spesielt i hovedstaden, så er det vel kanskje 9/10 ganger folk med ikke-norsk bakgrunn? For all del, tar jeg feil så si gjerne i fra. 

 

 

Politiet utgir en rapport med oversikt over alle drap i Norge siden 2009, det kan være greit å lese den for å få bukt med din totalt ubegrunnede frykt for å bli drept.

 

Det ble registrert 24 drapssaker i fjor, det er et av de laveste tallene de siste ti årene, risikoen for å bli drept er altså 0.00046%.

Risikoen for å bli truffet av lyn i Norge er anslått å være 0,0007%, altså nesten dobbelt så høy.

 

Det er også noen få saker som er åpnet som "vold med døden til følge" eller lignende, slik at til sammen er det 26 saker.

 

Kniv eller stikkvåpen ble benyttet i 8 av sakene.

Alle gjerningspersonene, med unntak av én, er menn.

 

10 av gjerningspersonene har utenlandsk statsborgerskap, de andre 16 er norske.

Ingen av de registrerte gjerningspersonene er oppført som norske statsborgere med tidligere annet statsborgerskap.

 

Man kan altså si at utlendinger er overrepresentert i drapsstatistikken, men blant disse finnes en latvier som drepte en kollega på julebord, en tjekker som drepte sin ekskjæreste på en cafe i Oslo, samt svenske Makaveli Lindén.

 

Igjen står man med kanskje 7 gjerningspersoner, som trolig har kommet som flyktninger til Norge.

Minst fire av disse drapene er i nære relasjoner, tre av de er ektemann som har drept sin kone, hvor begge opprinnelige er utenlandske.

 

Det er nå 3 drapssaker i fjor, hvor en utenlandsk person har drept noen som ikke er i nær relasjon, hvorvidt gjerningspersonen er muslim står dessverre ikke i rapporten, men dersom vi antar det, så har risikoen din for å bli drept av en ukjent muslim blitt redusert til 0.000057%.

 

Sannsynligheten for å dø etter fall i en trapp er til sammenligning 0.00095%, eller omtrent 17 ganger høyere.

 

Du har neppe stort å frykte ?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 


 

Jeg er redd for alle de radikale muslimene vi slipper inn i Norge. De sliter med traumer etter kriger de har opplevd. Mange av dem er psykotiske. Bare se på hvilke tilstander som er i Göteborg.
Den Norske stat bruker hvert år flere milliarder på å oppholde asylsøkere i Norge. Asylsøkere som snylter staten, driver dank og ikke har noen nytte i næringslivet.

 

Mange nordmenn er redd for dette de opplever som snikislamisering. Islam synes ikke å være en fredelig religion. Bare se på hvilket kvinnesyn muslimer har. De har også arrangert ekteskap og dødsstraff. De torturerer mange mennesker og voldtar mange kvinner. Hva er dette for noe? Skal vi bare kalle dette for kultur?

 

Det finnes ingen mennesker som har mer ondskap og undertrykking på samvittigheten enn nettopp mennesker tilhørende religionen Islam. Det kristne har gjort opp gjennom tidene har utgjort en mye mindre skal de siste 1000 år.
Unntakene er krigene som USA har satt i gang. De dummer seg ofte ut og taper masse soldater og materiell, for så å bli angrepet av terror igjen. Slik går det sin gang.


Kanskje du heller burde se litt på regjeringen din og samarbeidet med USA/NATO og de krigene som Norge har deltatt i, og der casus belli har vært tvilsom? Skjønner du virkelig ikke at alt henger sammen? Landet ditt deltar i en krig i et annet land og det blir full krise der nede, et sted som allerede er full av konflikter? Du kan virkelig ikke sitte her og tro at du er av de snille?

 

 


 

Jeg er redd for alle de radikale muslimene vi slipper inn i Norge. De sliter med traumer etter kriger de har opplevd. Mange av dem er psykotiske. Bare se på hvilke tilstander som er i Göteborg.
Den Norske stat bruker hvert år flere milliarder på å oppholde asylsøkere i Norge. Asylsøkere som snylter staten, driver dank og ikke har noen nytte i næringslivet.

 

Mange nordmenn er redd for dette de opplever som snikislamisering. Islam synes ikke å være en fredelig religion. Bare se på hvilket kvinnesyn muslimer har. De har også arrangert ekteskap og dødsstraff. De torturerer mange mennesker og voldtar mange kvinner. Hva er dette for noe? Skal vi bare kalle dette for kultur?

 

Det finnes ingen mennesker som har mer ondskap og undertrykking på samvittigheten enn nettopp mennesker tilhørende religionen Islam. Det kristne har gjort opp gjennom tidene har utgjort en mye mindre skal de siste 1000 år.
Unntakene er krigene som USA har satt i gang. De dummer seg ofte ut og taper masse soldater og materiell, for så å bli angrepet av terror igjen. Slik går det sin gang.


Tygg litt på denne: https://www.nettavisen.no/na24/frp-stotter-militaert-salg-til-regimet-i-saudi-arabia/3423218145.html

 

Frp-leder Siv Jensen mener at islamisme er nazisme i sin verste form, men partiet støtter militær eksport til Saudi-Arabia.

Endret av Countryman
Flettet innlegg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Politiet utgir en rapport med oversikt over alle drap i Norge siden 2009, det kan være greit å lese den for å få bukt med din totalt ubegrunnede frykt for å bli drept.

 

Det ble registrert 24 drapssaker i fjor, det er et av de laveste tallene de siste ti årene, risikoen for å bli drept er altså 0.00046%.

Risikoen for å bli truffet av lyn i Norge er anslått å være 0,0007%, altså nesten dobbelt så høy.

 

Det er også noen få saker som er åpnet som "vold med døden til følge" eller lignende, slik at til sammen er det 26 saker.

 

Kniv eller stikkvåpen ble benyttet i 8 av sakene.

Alle gjerningspersonene, med unntak av én, er menn.

 

10 av gjerningspersonene har utenlandsk statsborgerskap, de andre 16 er norske.

Ingen av de registrerte gjerningspersonene er oppført som norske statsborgere med tidligere annet statsborgerskap.

 

Man kan altså si at utlendinger er overrepresentert i drapsstatistikken, men blant disse finnes en latvier som drepte en kollega på julebord, en tjekker som drepte sin ekskjæreste på en cafe i Oslo, samt svenske Makaveli Lindén.

 

Igjen står man med kanskje 7 gjerningspersoner, som trolig har kommet som flyktninger til Norge.

Minst fire av disse drapene er i nære relasjoner, tre av de er ektemann som har drept sin kone, hvor begge opprinnelige er utenlandske.

 

Det er nå 3 drapssaker i fjor, hvor en utenlandsk person har drept noen som ikke er i nær relasjon, hvorvidt gjerningspersonen er muslim står dessverre ikke i rapporten, men dersom vi antar det, så har risikoen din for å bli drept av en ukjent muslim blitt redusert til 0.000057%.

 

Sannsynligheten for å dø etter fall i en trapp er til sammenligning 0.00095%, eller omtrent 17 ganger høyere.

 

Du har neppe stort å frykte ?

 

Du har misforstått innlegget mitt. For å avklare:

 

1) Har da aldri skrevet at jeg er redd for å bli drept av en ukjent muslim? Morsom sannsynlighetsutregning, men forgjeves dessverre. Poenget mitt var simpelthen at kriminalstatistikken vi bør legge vekt på er de mer seriøse straffbare handlingene, ikke tyveri av treningsbagen på treningssenteret.  ;)

 

2) Alt regnes ikke som drap, se på statistikken fra SSB (Spesielt under seksjonen "vold" (https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/statistikker/lovbrudda/aar). Der ser du en klar økning opp gjennom årene, i motsetning til ting som tyveri osv. Der står alt, svart på hvitt. 

 

Å være "norsk" forresten kan bety mye. Finnes mange utlendinger i Oslo som er norske på papiret, og vil bli sett på som norske under statistikken. Men en interessant rapport å få med seg, absolutt. 

Endret av T.A298
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Politiet utgir en rapport med oversikt over alle drap i Norge siden 2009, det kan være greit å lese den for å få bukt med din totalt ubegrunnede frykt for å bli drept.

 

Det ble registrert 24 drapssaker i fjor, det er et av de laveste tallene de siste ti årene, risikoen for å bli drept er altså 0.00046%.

Risikoen for å bli truffet av lyn i Norge er anslått å være 0,0007%, altså nesten dobbelt så høy.

 

Det er også noen få saker som er åpnet som "vold med døden til følge" eller lignende, slik at til sammen er det 26 saker.

 

Kniv eller stikkvåpen ble benyttet i 8 av sakene.

Alle gjerningspersonene, med unntak av én, er menn.

 

10 av gjerningspersonene har utenlandsk statsborgerskap, de andre 16 er norske.

Ingen av de registrerte gjerningspersonene er oppført som norske statsborgere med tidligere annet statsborgerskap.

 

Man kan altså si at utlendinger er overrepresentert i drapsstatistikken, men blant disse finnes en latvier som drepte en kollega på julebord, en tjekker som drepte sin ekskjæreste på en cafe i Oslo, samt svenske Makaveli Lindén.

 

Igjen står man med kanskje 7 gjerningspersoner, som trolig har kommet som flyktninger til Norge.

Minst fire av disse drapene er i nære relasjoner, tre av de er ektemann som har drept sin kone, hvor begge opprinnelige er utenlandske.

 

Det er nå 3 drapssaker i fjor, hvor en utenlandsk person har drept noen som ikke er i nær relasjon, hvorvidt gjerningspersonen er muslim står dessverre ikke i rapporten, men dersom vi antar det, så har risikoen din for å bli drept av en ukjent muslim blitt redusert til 0.000057%.

 

Sannsynligheten for å dø etter fall i en trapp er til sammenligning 0.00095%, eller omtrent 17 ganger høyere.

 

Du har neppe stort å frykte ?

Så det er greit å bli knivstikki så lenge du ikke dør? Noe spesiell grunn til at du ikke forholder deg til all vold, istedenfor kun vold hvor konsekvensen er død?

Lenke til kommentar

Det synes ikke jeg. Jeg er mere redd for følgene av å fjerne religionsfrihet (og dermed ytringsfrihet) enn jeg er for islam.

 

Ytringsfrihet er allerede fjernet alikevel.

 

Det synes ikke jeg. Jeg er mere redd for følgene av å fjerne religionsfrihet (og dermed ytringsfrihet) enn jeg er for islam.

I utgangspunktet synes ikke jeg det heller. Men slik situasjonen er nå hvor Kristendommen blir angrepet så sterkt, pluss Islam blir promotert, plus evig innvandring og Islams farlige nature, så er det kanskje fornuftig å legge den på is en stund, iallefall til vi kan sende hjem igjen masser av de ulovlig innvandrerne.

Endret av zeebra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...