Gå til innhold

EU skuffet over Facebook

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er alltid glad for at EU kontrollerer hva jeg kan tenke og se. Da føler jeg meg sikrere siden jeg ikke er i stand til å tenke selv.

Jeg er faktisk glad for det. Når folk får lov til å få lov til å komme med fanteri og konspirasjoner så kan vi til slutt ende opp med verdenskrig.

Hitlers konspirasjonsteorier om jødene på 20- og 30-tallet skal slåes hardt ned på. Det er ikke plass til slikt i dagens samfunn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er alltid glad for at EU kontrollerer hva jeg kan tenke og se. Da føler jeg meg sikrere siden jeg ikke er i stand til å tenke selv.

Nå er vel ikke problemet at folk tenker, men at folk sprer løgn og bedrag rundt med den hensikt å påvirke andre til å stemme "riktig". Det er en indirekte måte å kjøpe seg stemmer på. Jeg regner med at du ikke synes det er greit hvis noen står utenfor et valglokale og tilbyr penger til de som stemmer "riktig". Hvorfor skal det å spre løgn og bedrag behandles noe anderledes?
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734

Nå er vel ikke problemet at folk tenker, men at folk sprer løgn og bedrag rundt med den hensikt å påvirke andre til å stemme "riktig". Det er en indirekte måte å kjøpe seg stemmer på. Jeg regner med at du ikke synes det er greit hvis noen står utenfor et valglokale og tilbyr penger til de som stemmer "riktig". Hvorfor skal det å spre løgn og bedrag behandles noe anderledes?

Alle sprer løgner, enten det er EU eller deres motstandere. Det er derfor det er så viktig å lære folk å tenke og oppsøke fakta og sjekke faktaen selv. Dette vet EU vil være negativt for dem og derfor ønsker man ikke at folk skal lære seg å være kritiske til det som presenteres. Det er rart hvordan man har kommet i en situasjon hvor det er negativt å snakke om konspirasjonsteorier. Dette er noe som burde diskuteres hele tiden, for konspirasjoner er svært skadelig for et samfunn. Det man derimot burde gjøre med konspirasjonsteorier er å diskutere innholdet saklig, fremfor å avfeie det og si at det er en konspirasjonsteori.

Lenke til kommentar

Alle sprer løgner, enten det er EU eller deres motstandere. Det er derfor det er så viktig å lære folk å tenke og oppsøke fakta og sjekke faktaen selv. Dette vet EU vil være negativt for dem og derfor ønsker man ikke at folk skal lære seg å være kritiske til det som presenteres. Det er rart hvordan man har kommet i en situasjon hvor det er negativt å snakke om konspirasjonsteorier. Dette er noe som burde diskuteres hele tiden, for konspirasjoner er svært skadelig for et samfunn. Det man derimot burde gjøre med konspirasjonsteorier er å diskutere innholdet saklig, fremfor å avfeie det og si at det er en konspirasjonsteori.

Selv om jeg er enig i endel av det du sier, så synes jeg ikke Facebook & Co skal være mikrofonstativ for mennesker og organisasjoner med uærlige hensikter.

Forøvrig, og uten å ha noen hensikt og gå inn i en politisk diskusjon her, så synes jeg det blir feil å påstå at EU ikke ønsker at folk skal tenke og sjekke opp fakta selv. Etter mitt syn er det svært spekulativt å anta at det vil være negativt for synet på EU. Alt for mange har et negativt syn på EU basert på et feilaktig grunnlag. Når man begynner å grave i argumentene de fremstiller så klapper det fullstendig sammen fordi de tror at det å melde seg ut av EU løser problemer som overhode ikke skyldes EU, men helt andre aktører.

Lenke til kommentar

Jeg er faktisk glad for det. Når folk får lov til å få lov til å komme med fanteri og konspirasjoner så kan vi til slutt ende opp med verdenskrig.

Hitlers konspirasjonsteorier om jødene på 20- og 30-tallet skal slåes hardt ned på. Det er ikke plass til slikt i dagens samfunn.

Og nøyaktig hva tror du tvungende separerte ekko kammer vil føre til? Det er ikke slik at de forsvinner, eller er det hva du faktisk tror? De kommer bare til å etablere seg selv parallelt med eksisterende løsninger. En løsning de ALDRI kommer til å få et kritisk spørsmål i, hvor teoriene deres kun vil bygges oppunder.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...