Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Problemer etter rotfylling

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har hatt en mislykket rotfylling før? For eksempel om dere fikk smerter igjen etter inngrepet eller fikk komplikasjoner.

Hva gjorde dere dersom dere fikk smerter igjen etterpå? Har man noen rettigheter? Sa dere det til tannlegen som gjorde jobben og var han villig til å hjelpe? Var det vanskelig å få hjelp hos en annen tannlege?

Jeg har hatt flere runder med smerter i tannen etter rotfyllingen og nå er den vond å bite på, må tygge på andre siden av munnen.

Nevnte det flere ganger for han som gjorde rotfyllingen, men føler at han vegrer seg for å sjekke det ut. Tok røntgenbilde, det skal han ha. Likevel så er det ikke sånn at man kan utelukke alle mulige tilstander ved å ta et røntgenbilde av området. Ga meg en merkelig forklaring om at noen som har hatt smerter lenge før rotfyllingen har smerter lenge etterpå også. Jeg gjorde rotfyllingen etter å ha hatt smerter  i 1-2 dager, de kom veldig akutt så det var nødvendig. Smertene har også kommet tilbake etter å ha blitt bedre, så hans upresise forklaring passer generelt dårlig.

Får også vondt i halsen på samme side nesten hver gang jeg får vondt i tannen. Har også hatt lett CRP økning i forbindelse med dette.

Vurderer kanskje å trekke tannen, eller ta ny rotfylling om det kan gjøres.

Anonymous poster hash: 12935...fb9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Noen som har hatt en mislykket rotfylling før? For eksempel om dere fikk smerter igjen etter inngrepet eller fikk komplikasjoner.

Hva gjorde dere dersom dere fikk smerter igjen etterpå? Har man noen rettigheter? Sa dere det til tannlegen som gjorde jobben og var han villig til å hjelpe? Var det vanskelig å få hjelp hos en annen tannlege?

Jeg har hatt flere runder med smerter i tannen etter rotfyllingen og nå er den vond å bite på, må tygge på andre siden av munnen.

Nevnte det flere ganger for han som gjorde rotfyllingen, men føler at han vegrer seg for å sjekke det ut. Tok røntgenbilde, det skal han ha. Likevel så er det ikke sånn at man kan utelukke alle mulige tilstander ved å ta et røntgenbilde av området. Ga meg en merkelig forklaring om at noen som har hatt smerter lenge før rotfyllingen har smerter lenge etterpå også. Jeg gjorde rotfyllingen etter å ha hatt smerter  i 1-2 dager, de kom veldig akutt så det var nødvendig. Smertene har også kommet tilbake etter å ha blitt bedre, så hans upresise forklaring passer generelt dårlig.

Får også vondt i halsen på samme side nesten hver gang jeg får vondt i tannen. Har også hatt lett CRP økning i forbindelse med dette.

Vurderer kanskje å trekke tannen, eller ta ny rotfylling om det kan gjøres.

Anonymous poster hash: 12935...fb9

Man bør egentlig avtale slikt på forhånd  og ha i mente at komplikasjoner oftereskjer med rotfylling enn med andre typer tannbehandling, da dette er kompliserte saker. Noen klinikker tilbyr gratis trekking, men ikke alle. Det skader ikke å spørre i alle fall :-) 

Har aldri rotfylt selv, så snakker bare ut ifra generelle anbefalinger. God bedring!! 

• Liker 1
Lenke til kommentar

fikk smerter i en tann det var tatt rotfylling i,gikk noen år etter rotfylling.

fikk en ganske stor verkebyll ved siden av tannen,hvor smertene var omtrent som sterk tannverk,da måtte jeg til en spesialist,hvor jeg var 2 ganger,hvor han åpnet opp igjen tannen,og renset ut verk,og fjernet det som var dårlig.

problemet kom av at tannlegen som rotfyllte tannen ikke var nøye nok med renholdet,så ble betenelse.

men etter 2 besøk hos spesialisten og 10k fattigere,så kom problemet tilbake med verkebyllen,så bestemte meg for og trekke tannen,og ble endelig kvitt problemet

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ta dager og uker før smerten kommer helt bort

Jeg har desverre rotfylt mange tenner og heldigvis aldri hatt problemer

Har også svært høy smerteterskel, for alt annet enn borring i tann og hodepine, så tannpine har aldri vært et problem

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...