Gå til innhold

USA forbyr frakt av litiumionebatterier på passasjerfly


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mye av det som opplyses her har vært gjeldende lenge. Det er LiPo (lithium polymer) batterier som er det mest ustabile. Ikke Li-Ion. Å sende eller lagre lithium batterier fullt oppladet (ca 4,2 volt) vet alle som kan litt om disse batteriene at det kan skade batteriet og også gjøre det ustabilt. All lagring, og sending, bør foregå med en cellespenning på ca 3,8 volt. Men kortsluttes batteriet så vil det ta fyr selv ved så lav spenning.

Lenke til kommentar

 

Å sende eller lagre lithium batterier fullt oppladet (ca 4,2 volt) vet alle som kan litt om disse batteriene at det kan skade batteriet og også gjøre det ustabilt.

Åh dette forklarer enkelte ting.

Du kan bare fortsette å ha mobilen i bukselomma

Lenke til kommentar

 

 

Å sende eller lagre lithium batterier fullt oppladet (ca 4,2 volt) vet alle som kan litt om disse batteriene at det kan skade batteriet og også gjøre det ustabilt.

Åh dette forklarer enkelte ting.

Du kan bare fortsette å ha mobilen i bukselomma

Ja, så sant der står Li-Ion på batteriet. Står det derimot LiPo på batteriet så ville ikke jeg oppbevart den innenomhus i det hele tatt. Det var den tabben Samsung gjorde. Brukte LiPo i stedet for Li-Ion. Noen andre produsenter fulgte etter, men tror at alle nå har gått tilbake til Li-Ion, som er et mye stabilere batteri.

Lenke til kommentar

En Airbus A380 tar ca 360 personer!

Jeg kan nesten garantere at samtlige har en mobil med li-ion batteri.

Det betyr at det på hver enkelt flygning blir fraktet 360 slike batterier, hvis man tar med laptoper, ipader, høretelefoner og lingende kan man si at sikkert halvparten ombord har en eller flere enheter.

Så man lyver ikke hvis man sier at det sikkert er 550 slike batterier på hver flygning.

Usikker på hvor mange som er i pakken man kan bestille via posten da :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...