Eriksendrul Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 (endret) Har jobb med og renovere et bord i en barnehage. Det er DRIT fult av modelleire/Plastelina, glitter og maling. Har tilgang på det meste av elektrisk verktøy. Noen erfaringer eller tips? Vaske, Skrape, Spyle? Bordet er laget av furu. Endret 28. februar 2019 av Eriksendrul Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 Høres vel ut som du må gå rett på sterkere lut enn metodene du nevner. Hva med å slipe, evt, elektrisk høvel og så slipe? Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 Det meste av «lov å bruke i barnehage» lim og maling og slikt sløses enkelt og greit med lut. Furu tåler også lut ganske bra. Du må/bør eksperimentere litt med styrken, men jeg hadde begynt med 1 spiseskje lut/NaOH/”kaustisk soda” og 2dl grønnsåpe i en halvliter vann og så smurt det utover og la det virke i kanskje 20 minutter. Deretter spyling og vanlig skrubbing/vasking Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 28. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2019 (endret) Høres vel ut som du må gå rett på sterkere lut enn metodene du nevner. Hva med å slipe, evt, elektrisk høvel og så slipe? har ikke veldig lyst til og gå på et lag med plastelina med elektriske artikler trur det ganske fort fucker opp en høvel hvertfall, ser ut til og bli en manuell jobb til og begynne med til overflaten er fri for mesteparten av møkka Det meste av «lov å bruke i barnehage» lim og maling og slikt sløses enkelt og greit med lut. Furu tåler også lut ganske bra. Du må/bør eksperimentere litt med styrken, men jeg hadde begynt med 1 spiseskje lut/NaOH/”kaustisk soda” og 2dl grønnsåpe i en halvliter vann og så smurt det utover og la det virke i kanskje 20 minutter. Deretter spyling og vanlig skrubbing/vasking Vil unngå og bruke kjemikalier i en barnehage da jeg må renovere bordet der det står, riktig nok på eget rom men fortsatt inne på avdelingen der barna er men høres ut som en bra løsning med lut. Endret 28. februar 2019 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå