-KooPa Skrevet 27. februar 2019 Del Skrevet 27. februar 2019 Heisann. Vi skal skifte ut den ene bilen vår i løpet av våren og vi er ganske sikre på at det blir en 2017-modell Golf. Vi har sett på mange andre biler, men de mangler liksom en eller annen ting for at vi skal velge det i steden for Golf. 1. Det største problemet er å velge motor. Det er i grunn 1.0 bensin mot 1.6 diesel vi har sett. Er det fordeler eller ulemper med noen av de motorene? 2. Er det registerreim på disse? hva er intervallet? 3. Vi ønsker så mye utstyr som mulig, men blir litt surrete av å se på finn. Hvilket utstyr "må" vi ha og hvilket utstyr klarer vi oss uten? 4. Er det fortsatt slik at det lønner seg å ta service i Sverige? 5. Er det noe mer vi må være obs på? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 Ulempene med diesel er jo at de ikke liker småkjøring, har turbo som er dyr å reparere/bytte hvis den ryker, har DPF som fort kan tette seg, EGR som kan det samme pluss at myndighetene stadig truer med kjøreforbud og avgiftsøkninger på disse. Bensin passer bedre til småkjøring men er ganske daffe i forhold. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 1. Ville gått for bensin til mitt bruk, men med mye langkjøring er diesel best. 1.0 med turbo går bra, og holder for de fleste. Den uten turbo anbefales ikke (har kjørt den kun i Polo). 2. Diesel har registerrrem, intervallet kommer an på motorkode. Mener det er 5 år / 150.000 km. 1.0 bensin har også registerrem, men da motoren ble lansert ble det sagt at den holder ut motorens levetid. Sjekk med VAG for ev. ny info her. 3. Dette kan bare du svare på. Selv ville jeg satt Highline som minstekrav. 4. Sist jeg sjekket var det ikke mye å spare på det. Du mister også mobilitetsgarantien i Norge (såvidt jeg skjønner) 5. Greit å velge farger utenpå og inni som er lett å selge igjen. Det vil si sort og sort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 Det meste er svart på alt, men av utstyr vil jeg absolutt passet på at adaptiv cruise og app connect er tilgjengelig. Er ikke veldig mye utstyr på Golf, derfor og lite som kan regnes som "overflødig", med unntak av navigasjon om man har app connect. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 4. Sist jeg sjekket var det ikke mye å spare på det. Du mister også mobilitetsgarantien i Norge (såvidt jeg skjønner) Meg bekjent pleier eneste klausulene for å ivareta mobilitetgarantien at den skal være tatt innenfor fristen hos et autorisert merkeverksted. Jeg hadde mobilitetgaranti på bruktimportert Golf jeg tidligere eide der de to første servicene var tatt en eller annen plass i Tyskland. Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 2. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2019 Takk for svar. Vi prøvekjørte en 1.0 tsi i går og vi var fornøyde, så det blir nok en slik. Samboeren vil gjerne ha en annen farge enn sort, så vi har sett oss ut indiumgrå. Nå er planen å ha bilen såpass lenge at videresalg ikke er noe tema, men man vet aldri. Det blir highline, det er det ingen vil om. Jeg får spørre om det med mobilitetsgaranti for å være sikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå