Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Dame som trenger råd ifht kjøp av 4×4,automat,suv

Dame39

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Kombinasjonen automat og diesel begrenser utvalget ditt noe. Har du noen andre krav/ønsker? Spesielle merker du liker, eller (viktigere) absolutt ikke liker?

Lenke til kommentar

XC70 må være et bra alternativ. Nettopp artikkel i broom.no om at disse er et kupp nå, får dem ned i 30 000 (ikke anbefalt om du ikke er bilkyndig å kjøpe i den prisklassen). Tar du en i 150' klassen med komplett serivcehefte, så burde du ha en bil som har mye å gå på. 

God komfort, sterk motor, god plass i bagasjerommet, høy sikkerhet. 

Denne har lavest KM ift kriteriene dine og er EU godkjent i nesten 2 år til. PS: Forhandleren kjenner jeg ikke til, så der burde du også gjøre litt googling.

Lenke til kommentar

Kan jo også se på Hyundai sine modeller. Kjører selv en Santa Fe 06 modell. God komfort, rimelige deler og lett å få tak i deler til. Oljeskift er det som alt annet viktig å være nøye med. Anbefalles ikke å kjøre over 10k km på olja.

Får dem fra 60k og oppover avhengig av utstyrsnivå og km.

Lenke til kommentar

XC70 må være et bra alternativ. Nettopp artikkel i broom.no om at disse er et kupp nå, får dem ned i 30 000 (ikke anbefalt om du ikke er bilkyndig å kjøpe i den prisklassen). Tar du en i 150' klassen med komplett serivcehefte, så burde du ha en bil som har mye å gå på.

God komfort, sterk motor, god plass i bagasjerommet, høy sikkerhet.

Denne har lavest KM ift kriteriene dine og er EU godkjent i nesten 2 år til. PS: Forhandleren kjenner jeg ikke til, så der burde du også gjøre litt googling.

God bil, men vil ikke kalle 140k noe kupp akkurat, når bilen er 13 år gammel.. til en dame som vil minst mulig på verksted hadde hadde jeg heller funnet en 6-8 gammel asiat.

Lenke til kommentar

Her er et søk på finn:

https://www.finn.no/car/used/search.html?body_type=5&body_type=4&body_type=9&engine_fuel=0%2F1&engine_fuel=0%2F2&engine_fuel=0%2F11111&mileage_to=200000&number_of_seats_from=5&price_from=120000&price_to=160000&sales_form=1&sort=1&transmission=2&wheel_drive=2&year_from=2005

(søket er oppdatert)

De jeg kommer på:

Audi (dyr i drift)

BMW (dyr i drift)

Ford Kuga (anbefales)

Honda CR-V (anbefales)

Hyundai ix35

Hyundai Santa Fe

Kia

Mercedes (dyr i drift)

Mitsubishi Outlander

Nissan Qashqai (anbefales)

Nissan X-Trail (anbefales)

Peugeot 4007

Peugeot 508

Skoda Octavia Scot (anbefales)

Skoda Yeti (anbefales)

Subaru Forester (anbefales)

Subaru Outback (anbefales)

Suzuki 

Toyota (anbefales)

VW Passat (anbefales)

VW Tiguan (anbefales)

Volvo XC 60, 70 eller 90

Kommentar: "Dyr i drift" er basert på antagelsen at "premium" biler og biler med høy nybilpris også er dyre i drift.

Anbefales er satt på de jeg tror er de beste.

Jeg har tatt med høye stasjonsvogner med 4x4. De er Subaru Outback, VW Passat, Skoda Octavia Scot og Volvo.

Endret av Svein M
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne få komme med en liten advarsel til TS. Såpass gamle biler som et såpass beskjedent budsjett (4x4 og automat høyner prisen kraftig) vil gi, og du ikke er spesielt teknisk anlagt så du kan ta endel servicearbeid selv, så er det dessverre en reell sjanse for at "noe" vil ryke som vil koste såpass mye at alt av feriepenger og overskudd i flere måneder ryker til.
Hadde det vært meg ville jeg sett etter noe som har minst mulig dilldall av utstyr, og styrt unna diesel.
Av de bilene som dukker opp med å bruke søket som "Svein M" lenket til, så vil jeg tro at en Toyota RAV4 med bensinmotor vil være noe med det økonomisk tryggeste valget.
Bagasjerommet er muligens litt lite for ditt bruk.
Jeg vil sterkt anbefale deg å få med en bilkyndig når du skal se på biler. Om du forteller hvor du bor i landet så er det godt mulig noen her inne kan hjelpe deg med det. Evt kan du høre på facebook-gruppen "Mekking Norge", hvor det også er mange som gjerne stiller opp og ser på en bil for/med deg :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vil fortsatt si Yeti er det beste valget. God plass, 4x4/aut., grei, gjennomprøvet motor, 8 år og under 100kkm:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=140042975

Er ikke uenig, Yeti'en har vist seg svært bra på kvalitet og driftskostnader. Men det skurrer litt med 'to store hunder' og Yeti. Sååå stort er ikke det bagasjerommet, så det må sjekkes grundig i forhold til hvor stort plassbehov disse hundene har.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg skal kjøpe en suv,4x4,automat, helst diesel. Jeg tenker maks 150 000,-. Vil ha en romslig,driftsikker og "rimelig" bil. Har noen tips til merke og modell? Jeg har 2 store hunder som må ha plass baki.

Hvorfor velge å bruke så mye penger på bil som bare et stort tapsprosjekt? Hva med å heller se etter en bil som er nylig EU-godkjent i prisklassen 30000? Så kan du eventuelt velge å hive den hvis neste EU-kontroll går skeis...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...