Dame39 Skrevet 27. februar 2019 Del Skrevet 27. februar 2019 Hei. Jeg skal kjøpe en suv,4x4,automat, helst diesel. Jeg tenker maks 150 000,-. Vil ha en romslig,driftsikker og "rimelig" bil. Har noen tips til merke og modell? ? Jeg har 2 store hunder som må ha plass baki. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 27. februar 2019 Del Skrevet 27. februar 2019 Hvor mange seter trenger du? Tenker om du kan nøye deg med en varebil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. februar 2019 Del Skrevet 27. februar 2019 Kombinasjonen automat og diesel begrenser utvalget ditt noe. Har du noen andre krav/ønsker? Spesielle merker du liker, eller (viktigere) absolutt ikke liker? Lenke til kommentar
Dame39 Skrevet 27. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2019 Må nok ha 5 seter...er ingen merker jeg ikke liker...liker mercedes ml,men den er for dyr i drift... Lenke til kommentar
toth Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 (endret) Tiguan eller Yeti? https://www.finn.no/car/used/search.html?engine_fuel=0%2F2&number_of_seats_from=5&number_of_seats_to=5&price_to=150000&q=suv&sales_form=1&sort=6&transmission=2&wheel_drive=2 Tiguan: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=138965376 Yeti: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=140042975 Outlander: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=139191794 Tipper Yeti passer hundebehovet veldig godt - lav km og greit utstyrt og. Endret 28. februar 2019 av toth Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 XC70 må være et bra alternativ. Nettopp artikkel i broom.no om at disse er et kupp nå, får dem ned i 30 000 (ikke anbefalt om du ikke er bilkyndig å kjøpe i den prisklassen). Tar du en i 150' klassen med komplett serivcehefte, så burde du ha en bil som har mye å gå på. God komfort, sterk motor, god plass i bagasjerommet, høy sikkerhet. Denne har lavest KM ift kriteriene dine og er EU godkjent i nesten 2 år til. PS: Forhandleren kjenner jeg ikke til, så der burde du også gjøre litt googling. Lenke til kommentar
Dame39 Skrevet 28. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2019 Takk foe tips, skal sjekke de ut :-) Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 Kan jo også se på Hyundai sine modeller. Kjører selv en Santa Fe 06 modell. God komfort, rimelige deler og lett å få tak i deler til. Oljeskift er det som alt annet viktig å være nøye med. Anbefalles ikke å kjøre over 10k km på olja. Får dem fra 60k og oppover avhengig av utstyrsnivå og km. Lenke til kommentar
OPL Skrevet 28. februar 2019 Del Skrevet 28. februar 2019 Bare så du vet så har stasjonsvogner stort sett større bagasjerom 3 Lenke til kommentar
toth Skrevet 1. mars 2019 Del Skrevet 1. mars 2019 XC70 må være et bra alternativ. Nettopp artikkel i broom.no om at disse er et kupp nå, får dem ned i 30 000 (ikke anbefalt om du ikke er bilkyndig å kjøpe i den prisklassen). Tar du en i 150' klassen med komplett serivcehefte, så burde du ha en bil som har mye å gå på. God komfort, sterk motor, god plass i bagasjerommet, høy sikkerhet. Denne har lavest KM ift kriteriene dine og er EU godkjent i nesten 2 år til. PS: Forhandleren kjenner jeg ikke til, så der burde du også gjøre litt googling. God bil, men vil ikke kalle 140k noe kupp akkurat, når bilen er 13 år gammel.. til en dame som vil minst mulig på verksted hadde hadde jeg heller funnet en 6-8 gammel asiat. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 (endret) Her er et søk på finn: https://www.finn.no/car/used/search.html?body_type=5&body_type=4&body_type=9&engine_fuel=0%2F1&engine_fuel=0%2F2&engine_fuel=0%2F11111&mileage_to=200000&number_of_seats_from=5&price_from=120000&price_to=160000&sales_form=1&sort=1&transmission=2&wheel_drive=2&year_from=2005 (søket er oppdatert) De jeg kommer på: Audi (dyr i drift) BMW (dyr i drift) Ford Kuga (anbefales) Honda CR-V (anbefales) Hyundai ix35 Hyundai Santa Fe Kia Mercedes (dyr i drift) Mitsubishi Outlander Nissan Qashqai (anbefales) Nissan X-Trail (anbefales) Peugeot 4007 Peugeot 508 Skoda Octavia Scot (anbefales) Skoda Yeti (anbefales) Subaru Forester (anbefales) Subaru Outback (anbefales) Suzuki Toyota (anbefales) VW Passat (anbefales) VW Tiguan (anbefales) Volvo XC 60, 70 eller 90 Kommentar: "Dyr i drift" er basert på antagelsen at "premium" biler og biler med høy nybilpris også er dyre i drift. Anbefales er satt på de jeg tror er de beste. Jeg har tatt med høye stasjonsvogner med 4x4. De er Subaru Outback, VW Passat, Skoda Octavia Scot og Volvo. Endret 3. mars 2019 av Svein M 1 Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 2. mars 2019 Del Skrevet 2. mars 2019 Jeg vil gjerne få komme med en liten advarsel til TS. Såpass gamle biler som et såpass beskjedent budsjett (4x4 og automat høyner prisen kraftig) vil gi, og du ikke er spesielt teknisk anlagt så du kan ta endel servicearbeid selv, så er det dessverre en reell sjanse for at "noe" vil ryke som vil koste såpass mye at alt av feriepenger og overskudd i flere måneder ryker til.Hadde det vært meg ville jeg sett etter noe som har minst mulig dilldall av utstyr, og styrt unna diesel.Av de bilene som dukker opp med å bruke søket som "Svein M" lenket til, så vil jeg tro at en Toyota RAV4 med bensinmotor vil være noe med det økonomisk tryggeste valget.Bagasjerommet er muligens litt lite for ditt bruk.Jeg vil sterkt anbefale deg å få med en bilkyndig når du skal se på biler. Om du forteller hvor du bor i landet så er det godt mulig noen her inne kan hjelpe deg med det. Evt kan du høre på facebook-gruppen "Mekking Norge", hvor det også er mange som gjerne stiller opp og ser på en bil for/med deg 3 Lenke til kommentar
toth Skrevet 3. mars 2019 Del Skrevet 3. mars 2019 Av de bilene som dukker opp med å bruke søket som "Svein M" lenket til, så vil jeg tro at en Toyota RAV4 med bensinmotor vil være noe med det økonomisk tryggeste valget. Jeg vil fortsatt si Yeti er det beste valget. God plass, 4x4/aut., grei, gjennomprøvet motor, 8 år og under 100kkm:https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=140042975 Lenke til kommentar
toffo Skrevet 6. mars 2019 Del Skrevet 6. mars 2019 Jeg vil fortsatt si Yeti er det beste valget. God plass, 4x4/aut., grei, gjennomprøvet motor, 8 år og under 100kkm: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=140042975 Er ikke uenig, Yeti'en har vist seg svært bra på kvalitet og driftskostnader. Men det skurrer litt med 'to store hunder' og Yeti. Sååå stort er ikke det bagasjerommet, så det må sjekkes grundig i forhold til hvor stort plassbehov disse hundene har. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 6. mars 2019 Del Skrevet 6. mars 2019 Hei. Jeg skal kjøpe en suv,4x4,automat, helst diesel. Jeg tenker maks 150 000,-. Vil ha en romslig,driftsikker og "rimelig" bil. Har noen tips til merke og modell? Jeg har 2 store hunder som må ha plass baki. Hvorfor velge å bruke så mye penger på bil som bare et stort tapsprosjekt? Hva med å heller se etter en bil som er nylig EU-godkjent i prisklassen 30000? Så kan du eventuelt velge å hive den hvis neste EU-kontroll går skeis... 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå