Gå til innhold

Dette er elbilen Volvo vil utfordre Tesla Model 3 med


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Ja, produksjonen starter neste år, men det tar fremdeles et helt år etter det før man kan se hvor mange biler de har produsert og solgt??

Går ikke noe videre denne diskusjonen kjenner jeg, men jeg mener oppriktig at det ikke er helt bak mål å være litt skeptisk til hvor lang tid det vil ta før disse har utbredt tilgjengelighet når man ser på alle andre.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Går ikke noe videre denne diskusjonen kjenner jeg, men jeg mener oppriktig at det ikke er helt bak mål å være litt skeptisk til hvor lang tid det vil ta før disse har utbredt tilgjengelighet når man ser på alle andre.

Hvis du ønsker å være skeptisk kun for å kunne være skeptisk - så hver så god. For min del så blir det litt for "random". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Då må du jo svare sakleg på det då, ikkje med eit spørsmål av typen du sjølv kallar trolling og sarkastisk personåtak av typen "du er morsom du". Og det er ganske utruleg at du ikkje har klart å oppklåre at du svarte på noko heilt anna før no.

Jeg ba deg lese det jeg tidligere har sagt. Det burde vell være tegn nok til at du kom med kommentarer som ikke tilhørte diskusjonen å gjøre, fra min side? Det å begynne å blande inn etterspørsel til en bil som ikke er i salg ennå, syns jeg er litt "far fetched". 
Eg kommenterte ikkje det du tidlegare har sagt. Eg kommenterte ditt svar til dei to nye argumenta som stod i innlegget du svarte på.

 

Du trudde kanskje du svarte på eit tidlegare innlegg, og la ikkje merke til kva som stod i innlegget du svarte på? Kvaliteten på dette diskusjonsfeltet hadde auka mange hakk, dersom du hadde gidda å lese kva andre skriv, i staden for å henge deg opp i eigne idear.

 

Du syns ikke det er rart å kommentere et nytt firma som vi aldri har sett produsere slike biler før og tippe hvordan de får det til? Jeg syns i det minste det. Blir som å finne nord med å vete fingeren og holde den i lufta for å bruke vinden til det. 

Han tippa jo ikkje det. I innlegget du svarte på stod tre påstandar:

o (D)e fleste som følger med litt på elbilmarkedet vet at de aller fleste sliter med å levere nok elbiler.

o Økonomien går også heller dårlig i akkurat det segmentet for veldig mange.

o (Det er) mulig å basere seg på en kvalifisert gjetning og anta at det ikke er noe magisk med Polestar bare fordi Volvo står bak.

 

Det var desse påstandane du latterleggjorde. Eg tykkjer dei verkar heilt rimelege. Sjå til dømes på Chevrolet Bolt / Opel Ampera-E. Her i kommentarfeltet meinte mange at dei heit sikkert kom til å produsere nok bilar til å dekkje etterspurnaden. Chevrolet har jo masse erfaring og store fabrikkar, og kan lett skalere opp produksjonen, meinte mange. Men det viste seg at det ikkje var so lett. Chevrolet har ikkje mykje interesse av å selje Bolt, for dei har lågare forteneste på Bolt enn ein eksosbilar. Sidan dei er avhengige av eksterne leverandørar for essensielle komponentar, får dei skalert opp til etterspurnaden på kort sikt om dei ynskjer det heller. Det gjeld nesten alle produsentar av elbilar i dag, og eg ser ingen grunn til at det skal endre seg til neste år. Du skriv to år, men i artikkelen står neste år, og Nimrad nemner ikkje nokon annan tidshorisont enn den som står i artikkelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg kommenterte ikkje det du tidlegare har sagt. Eg kommenterte ditt svar til dei to nye argumenta som stod i innlegget du svarte på.

 

Du trudde kanskje du svarte på eit tidlegare innlegg, og la ikkje merke til kva som stod i innlegget du svarte på? Kvaliteten på dette diskusjonsfeltet hadde auka mange hakk, dersom du hadde gidda å lese kva andre skriv, i staden for å henge deg opp i eigne idear.

 

For noe tøys. Jeg skrev det samme til han som jeg gjør til deg. Alikavell står du fast. Hvorfor skal jeg kommentere på argumenter jeg aldri har tatt opp selv, samt måtte gjenta meg? 

 

Jeg gidder ikke late som jeg har ei spåkule og prate om batteri-situasjonen om 2 år. Det har ingenting med Volvo å gjøre, og passer bedre til elbilsegmentet i sin helhet om man skal diskutere forsinkelser. Hvor vanskelig er dette å forstå? 

 

Han tippa jo ikkje det. I innlegget du svarte på stod tre påstandar:

 

Nå svarte jeg deg, så det å hente fra tekst for flere siden siden blir tøys. 

 

Det var desse påstandane du latterleggjorde.

 

Jeg poengterte tidligere at dette ikke har noe med Volvo å gjøre. Hvorfor skal man inn til en Volvo tråd og påstå at de ikke vil klare å levere tallene sine, og rette dette mot de som fabrikant, når argumentene omhandler hele elbilsegmentet? Da passer denne diskusjonen bedre i "elbil" tråden, og ikke denne. 

 

Det er denne setningen som er latterlig:

o (Det er) mulig å basere seg på en kvalifisert gjetning og anta at det ikke er noe magisk med Polestar bare fordi Volvo står bak.

 

 

Om Polestar ikke klarer å produsere 50k til 100k biler i året grunnet batteriproblemer, så vil man se dette på tvers av industrien, og ikke noe en kan klandre Polestar for. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...