Dolg_313 Skrevet 27. februar 2019 Del Skrevet 27. februar 2019 (endret) så, jeg var prosjektsansatt i ett selskap som mekaniker, vi jobbet med utbyggingen av E18, og har vært ansatt i ett halvt år. I januar ble jeg desverre sykemeldt grunnet dødsfall i familien, etterfulgt av en kjip arbeidsskade rett etterpå, og nå i februar så sa de meg opp pga redusert behov for arbeidskraft fremover.Så dette kompliserer ting litt, Både NAV og Arbeidsgiver nekter å betale meg sykepenger for ca 3 uker totalt. NAV sier at dette er arbeidsgivers plikt med mindre de har søkt om "unntak fra arbeidsgiverperioden", noe de neppe har gjort, samtidig som at arbeidsgiver påstår de ikke skal betale sykepenger for PRosjektsansatte. OG dette har de nektet blankt på for andre kollegaer også.Er det noen her inne som sitter på konkret lovverk jeg kan lene meg på i ett forsøk på å komme noen vei? Endret 27. februar 2019 av Dolg_313 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 27. februar 2019 Del Skrevet 27. februar 2019 (endret) så, jeg var prosjektsansatt i ett selskap som mekaniker, vi jobbet med utbyggingen av E18, og har vært ansatt i ett halvt år. I januar ble jeg desverre sykemeldt grunnet dødsfall i familien, etterfulgt av en kjip arbeidsskade rett etterpå, og nå i februar så sa de meg opp pga redusert behov for arbeidskraft fremover. Er du organisert i et fagforening? Isåfall ville jeg tatt saken der. De kan også hjelpe med advokat. Krev pengene fra selskapet. Men jeg forstår hvorfor NAV ikke ønsker å betale for dette, det er 3 uker. Endret 27. februar 2019 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Dolg_313 Skrevet 27. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2019 Ja, er medlem i LO. Kanskje best å gjøre det gjennom dem istedet for å ta kampen alene. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. februar 2019 Del Skrevet 27. februar 2019 Ja, er medlem i LO. Kanskje best å gjøre det gjennom dem istedet for å ta kampen alene. Ja, du har gratis advokathjelp. Bruk det. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå