Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Bruddgebyr Telenor Fiber 9 laken!?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har Altibox, men Telenor Fiber driver og bygger ut her jeg bor. Så jeg slo til på 799 for 500/500 samt TV, mot en bindingstid på ett år. Tenkte det kunne være gull å ha to fibere inn i huset, for etter et år forsøke å presse pris. Og prisen var det ikke noe å si på. Skulle da slippe etablering på 2000 også.

Nå er det slik at jeg muligens må flytte ila året. Oppdaget da siden jeg ikke leste vilkårene godt nok at bruddgebyret er på 9000 kroner!!

Kan dette virkelig være riktig? Og hvis det er det...bør ikke dette reduseres hver mnd...eller hvert halvår elns? Noen med erfaringer her?

Mvh

TommyL

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har Altibox, men Telenor Fiber driver og bygger ut her jeg bor. Så jeg slo til på 799 for 500/500 samt TV, mot en bindingstid på ett år. Tenkte det kunne være gull å ha to fibere inn i huset, for etter et år forsøke å presse pris. Og prisen var det ikke noe å si på. Skulle da slippe etablering på 2000 også.

Nå er det slik at jeg muligens må flytte ila året. Oppdaget da siden jeg ikke leste vilkårene godt nok at bruddgebyret er på 9000 kroner!!

Kan dette virkelig være riktig? Og hvis det er det...bør ikke dette reduseres hver mnd...eller hvert halvår elns? Noen med erfaringer her?

Mvh

TommyL

Du sier jo ikke opp avtalen, du betaler tiden ut, uansett om du har flyttet eller ei.  799 kr x12 er jo 9588 kr. Prisen reduseres jo hver måned da kan en jo si. Etter ett halvt år så har du ca 4800 kr igjen.

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

Bruddgebyr skal da være et fast beløp uavhengig av antall måneder igjen * månedsum  ?

OG bruddgebyret  reduseseres dess nærmere enn kommer end date.

En annet alternativ er at den personen som flytter inn overtar avtale og resterende bindingstid.

Endret av spetter
Lenke til kommentar

Dette er et avbestillingsgebyr som gjelder før tjenesten er levert. Etter tjenesten er levert har du en kontrakt som binder deg til f.eks. 12 måneders abonnement. Da blir bruddgebyret det samme som gjenværende kostnad for abonnementet.

Alternativt kan abonnementet overføres til ny beboer (gebyrbelagt med 399 kroner).

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...