minim Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 (endret) Ser litt etter en ny android telefon med fullverdig ansiktsopplåsning (lik mate 20 pro) og god batteritid. Det må være et "flagskip". Er det noe rykter om noe slikt på vei? Jeg øynet et lite håp om at S10+ fra Samsung kunne være løsningen, men de manglet ansiktsopplåsing. Edit: glemte også, helst flat skjerm uten buer.. Endret 26. februar 2019 av minim Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 (endret) Hvorfor så opptatt av fullverdig face id? Du gjemmer vel ikke statshemmeligheter på telefonen? Edit: Leste svaret ditt i en annen tråd om hvorfor det er praktisk med face id. Jeg kan uansett forsikre deg om at det funker like bra med kameraet som låser opp Endret 26. februar 2019 av brukernavn331 Lenke til kommentar
minim Skrevet 26. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2019 Hvorfor så opptatt av fullverdig face id? Du gjemmer vel ikke statshemmeligheter på telefonen? Edit: Leste svaret ditt i en annen tråd om hvorfor det er praktisk med face id. Jeg kan uansett forsikre deg om at det funker like bra med kameraet som låser opp Nope. Det er ikke mest pga sikkerhet, men brukervennlighet. Å ikke ha lås på telefonene i dag når man har e-post bilder og så mye annet på telefonen er ikke et tema for min del. Jeg har heller ikke mulighet til å ikke ha lås pga bedritftspolicy. For at lås skal være minst mulig "herk" så vil jeg ha fullverdig face id slik som på Mate 20/Iphone Xs som gjør at man ikke trenger å tenke over at telefonen faktisk er låst lenger. Fungerte rævva med kamera face/iris unlock på Note 9 sammenlignet med fullverdig unlock så derfor "fullverdig". Med en gang det var dårlig lys/mørkt så var det ustabilt og man må rette telefonen mye mer mot ansikt/øyner enn med skikkelige sensorer var nå min erfaring i praktisk bruk. Mate og iphone x/xs fungerte hele tiden så og si hver gang. Maten var hakket raskere enn iphone også. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 27. februar 2019 Del Skrevet 27. februar 2019 Så langt har dei ikkje kommet i Android verden. Da er iPhone eineste valget. Huawei sin løysing er jo også for dårlig når den ikkje lar deg bruke "faceid" tingen til f.eks nettbank osv. Det er jo meir problem med at alle må skrive om appene til å godta face unlock fra huawei. Alle apper som støtter touchid på iphone støtter automagisk faceid. Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 27. februar 2019 Del Skrevet 27. februar 2019 (endret) Jeg har har irritert meg over omtrent de samme tingene som trådstarter. Jeg har bedriftspolicy på exchange-kontoen som gjør at det kreves låsing av telefonen med passord eller biometri. Siden jeg ikke er helt fornøyd med face/iris-tingen på Samsung S9, så har jeg løst brukervennligheten ved å gå noen omveier... Om dette er innafor hos IT-avdelingen har jeg ikke spurt om, men så lenge det ikke står noen steder at jeg ikke har lov å bruke andre e-postklienter enn den innebygde, så regner jeg med at det er greit. Jeg bruker Nine som e-postklient på telefonen. Den kan håndtere exchange-sikkerheten i appen, og da kan jeg gjøre "som jeg vil" sikkerhetsmessig på telefonen. Kalender og kontakter fra jobben publiseres til telefonens kalender- og kontakt-app, så jeg har alt jeg trenger der jeg forventer det. I utgangspunktet er oppsettet ganske rett frem, og personlig synes jeg Nine er bedre enn Samsung sin egen e-post-app. Jobben har ganske strengt oppsett på exchange-policyen, så jeg måtte logge inn i Samsung sin e-post-app først og finne server-adresser jeg kunne sette opp manuelt i Nine, men da jeg fikk det på plass fungerer dette nydelig! Innlogging i Nine skjer med en selvvalgt PIN-kode eller fingeravtrykk, og man kan justere hvor lenge det skal gå før det kreves innlogging i appen igjen. Og siden jeg har en hybrid-klokke har jeg satt denne opp i Smart-lock på telefonen, og har dermed en telefon som er låst opp så lenge jeg har den innen 10 meters radius fra meg (og klokken min). Jobb-saker er fremdeles beskyttet av fingeravtrykk eller kode, og alle er glade. Har hatt denne løsningen i noen år nå, gjennom flere arbeidsgivere, og der jeg jobber nå er det definitivt den strengeste policyen, men det fungerer likevel på en sikker og brukervennlig måte Endret 27. februar 2019 av MrMastodon Lenke til kommentar
minim Skrevet 27. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2019 Så langt har dei ikkje kommet i Android verden. Da er iPhone eineste valget. Huawei sin løysing er jo også for dårlig når den ikkje lar deg bruke "faceid" tingen til f.eks nettbank osv. Det er jo meir problem med at alle må skrive om appene til å godta face unlock fra huawei. Alle apper som støtter touchid på iphone støtter automagisk faceid. Det er egentlig sant det, men sånt bruker å komme på plass når de får litt tid på seg. Det vil nok aldri fungere like sømløst som på iPhone, men det er jeg forsåvidt klar over etter å hatt to Android telefoner siste året (er på Xs nå etter mate20pro og Note9). Men akkurat det å taste inn kode/fingeravtrykk skal jeg overleve, men å måtte fikle med det hver bidige gang jeg skal låse opp tlfen gidder jeg ikke. Mate 20 pro fungerte utrolig raskt å bra på akkurat det. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. februar 2019 Del Skrevet 27. februar 2019 Ser litt etter en ny android telefon med fullverdig ansiktsopplåsning (lik mate 20 pro) og god batteritid. Det må være et "flagskip". Er det noe rykter om noe slikt på vei? Jeg øynet et lite håp om at S10+ fra Samsung kunne være løsningen, men de manglet ansiktsopplåsing. Edit: glemte også, helst flat skjerm uten buer.. Tror det blir færre og færre mobiler med faceid, da det ser ut som "trenden" blir til at fronten på telefonen blir kun en stor skjerm uten noen andre sensorer. Kun et lite hull til kamera. Som de også sikkert får gjemt på en eller annen måte på sikt. Om du registrerer flere fingeravtrykk, så vil den jo åpne seg mer eller mindre hver gang du tar den opp av lommen så fremt du treffer sensoren i skjermen. Det blir jo en vanesak. 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 27. februar 2019 Del Skrevet 27. februar 2019 Kan se for meg at med glass på begge sider så kan de få til å gjøre hele glassflaten til scanner og mobilen blir låst opp i det du tar i den Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. februar 2019 Del Skrevet 27. februar 2019 Kan se for meg at med glass på begge sider så kan de få til å gjøre hele glassflaten til scanner og mobilen blir låst opp i det du tar i den Spesielt med teknologien Samsung bruker med ultrasonic fremfor optisk scanner. 1 Lenke til kommentar
minim Skrevet 27. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2019 Det løser uansett ikke problemet med hansker, skitne fingrer og avslipte fingeravtrykk/sår på fingrene. Det er er mye større problem for min del enn at jeg går med finlandshette som gjør at face sensor ikke virker. Dette med faceid/unlock er omtrent som elbil diskusjonen. De som har mest innvendinger og problemer med skikkelig faceid/unlock løsning er de som bruker fingeravtrykk. De som har skikkelig sensor tilsvarende Mate20 pro/iPhone vil ikke ha noe annet igjen Jeg spår at faceid/unlock kommer og blir integrert i skjermen på lik linje med kamera eller helt under skjermen i sin helhet Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. februar 2019 Del Skrevet 27. februar 2019 skitne/våte fingrer er ikke noe problem på fingersensorer lenger. Tror ikke faceid blir måten det håndteres på i fremtiden, men det vil tiden vise 1 Lenke til kommentar
minim Skrevet 27. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2019 skitne/våte fingrer er ikke noe problem på fingersensorer lenger. Tror ikke faceid blir måten det håndteres på i fremtiden, men det vil tiden vise Jo.. Snakker ikke om når det er 3 dager siden manikyr... Har du eid iphone x/xs eller mate 20 pro som har skikkelig face-sensor eller faller du i kategorien jeg nevner over? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 27. februar 2019 Del Skrevet 27. februar 2019 Jo.. Snakker ikke om når det er 3 dager siden manikyr... Har du eid iphone x/xs eller mate 20 pro som har skikkelig face-sensor eller faller du i kategorien jeg nevner over? Har alle 3 på jobb Samsung S10 har ordentlig fingersensor som fungerer selvom fingeren er skitten / våt, noe som ikke fungerer på telefonene du nevner. 1 Lenke til kommentar
minim Skrevet 27. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2019 Har alle 3 på jobb Samsung S10 har ordentlig fingersensor som fungerer selvom fingeren er skitten / våt, noe som ikke fungerer på telefonene du nevner. Jeg har også alle 3 liggende i disken tilgjengelig på den lokale elkjøpen, men jeg mener selvfølgelig i vanlig bruk. Vi har nok ikke samme oppfatning av skitne fingrer eller bruk av nevene tror jeg.. Hvordan skal sensoren klare å lese avtrykket mitt når fingeren er helt plan og glatt pga skitt/olje som har kommet seg igjennom den punkterte hansken når jeg skal sjekke tiltrekningsmomentet på den bolten litt kjapt på nett når jeg står i garasjen? Jeg skjønner at markeds avdelingen i Samsung har truffet innertieren hos deg, men det skader ikke å stikke fingeren i jorden å tenke selv heller (om du har face-id that is så du slipper å tenke på at fingeren blir skitten og ikke får låst opp telefonen etterpå). Om jeg ikke hadde hatt hobbyer hvor jeg brukte hendene mine og bare knottet på tastaturet på jobb så hadde det nok ikke vært en big deal sikkert. Det er ikke på kontoret sensorene blir merkbart dårligere for min del. En skikkelig face id/unlock sensor har ikke problemer med beskyttelse man legger på telefonen, ikke med hansker/votter, briller, latex hansker, skit, slitasje/sår og det at man må treffe et spesielt sted på telefonen osv. En fingeravtrykk sensor har utfordringer med alt av dette. Jeg tenkte egentlig ikke over at dette var noe særlig stor greie selv heller før jeg gikk fra iphone x til note9 og oppdaget hvor klønete det virket igjen. Det å låse opp telefonen er noe man faktisk gjør svært mange ganger i forhold til mye annet på telefonen og når det er et herk etter å ha vært vandt til en moderne løsning så har jeg valgt å lete etter en som støtter dette. Derav trådtittel og spørsmålet.. Lenke til kommentar
minim Skrevet 14. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2019 Spesielt med teknologien Samsung bruker med ultrasonic fremfor optisk scanner. https://forum.xda-developers.com/galaxy-s10/help/trouble-fingerprint-reader-t3908239/page11 Lenke til kommentar
Merko Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 https://forum.xda-developers.com/galaxy-s10/help/trouble-fingerprint-reader-t3908239/page11 Lenke til kommentar
minim Skrevet 14. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2019 I den xda linken så står det at flere har fått updaten uten at det løste problemet. Det hjelper å slikke på fingeren (bekreftet av en på forumet her også), men det ser sånn passe teit ut Står en del her også. Blant annet nevner de noen bakdeler med fingeravtrykk sensor. De skulle prøvd faceid/unlock og sett hvor bra det faktisk er It was also pointed out that the fingerprint sensor may not work well on some occasions. You could face accuracy issues if you’re in a very dry environment, the skin on your finger is really dry or if there’s a cut or scratch on your fingerprint. https://www.sammobile.com/2019/03/14/galaxy-s10-fingerprint-sensor-issues-future-updates/ Lenke til kommentar
Merko Skrevet 14. mars 2019 Del Skrevet 14. mars 2019 I den xda linken så står det at flere har fått updaten uten at det løste problemet. Det hjelper å slikke på fingeren (bekreftet av en på forumet her også), men det ser sånn passe teit ut Står en del her også. Blant annet nevner de noen bakdeler med fingeravtrykk sensor. De skulle prøvd faceid/unlock og sett hvor bra det faktisk er It was also pointed out that the fingerprint sensor may not work well on some occasions. You could face accuracy issues if you’re in a very dry environment, the skin on your finger is really dry or if there’s a cut or scratch on your fingerprint. https://www.sammobile.com/2019/03/14/galaxy-s10-fingerprint-sensor-issues-future-updates/ Ja når du linker til en forumtråd med 100vis av poster, så er det vanskelig og vite hva du sikter til. Ser i S10 tråden på forumet her at enkelte har problemer med fingersensoren, men for folk flest fungerer den utmerket. Så er vel noen reduserte modeller der ute tenker jeg.. som alt annet som har teknologi i seg 1 Lenke til kommentar
minim Skrevet 14. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2019 Bumper denne igjen. Lurer på å bytte fra Huawei p30 pro til en telefon som har skikkelig ansikts opplåsing. Har det kommet noe annet enn Mate 20 Pro nå? Lenke til kommentar
brukernavn331 Skrevet 14. juni 2019 Del Skrevet 14. juni 2019 Bumper denne igjen. Lurer på å bytte fra Huawei p30 pro til en telefon som har skikkelig ansikts opplåsing. Har det kommet noe annet enn Mate 20 Pro nå? Nei, men ryktes at Pixel 4 skal få det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå