Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Når en begynner misliker sin kjæreste

Anbefalte innlegg

Hva burde en gjøre når en starter å føle at en misliker sin kjæreste?

Spesifikt i min situasjon virker hun sur nesten konstant og har alltid grumpy cat face. Føler jeg må spørre om noe er galt hver gang jeg ser hennes ansikt.

Når jeg konfronterer henne sier hun at hun ikke er sur men at hun er irritert med at hun mener jeg gamer for mye, jeg trenger gaming for å unwinde om dagene men det siste året har jeg redusert det til at jeg bare spiller hvis hun er opptatt med noe annet eller har lagt seg, men nå er ikke det godt nok. Men hun har også grumpy cat face når som helst utenom gaming så jeg kjøper ikke bare den unnskyldningen, hun sier det bare er hennes ansikt, og jeg føler nesten det minnes om South Park episoden hvor Butters får husarrest for å ha "rart ansikt" når det bare er hans naturlige ansikt. Så kan være hun bare har fått grumpy face nå, hun går på medisiner og kan være derfor.

Hun er 33, tror ikke damer får metapause før rundt 45, iallefall håper jeg det.

Føler vi begge fortsatt elsker hverandre, men også at "tålmodigheten" med hverandre sine negative trekk begynner å gå tomt. Tenker at kjærligheten forsvinner også ganske raskt når den er borte. Vil ikke leve i et dritt forhold, samtidig så krangler alle forhold til tider, men jeg føler at jeg starter mislike hennes tilværelse og ser frem til tider hun er borte i lengre tid, noe som ikke burde være tilfellet i et sunt forhold.

Noen som har vært gjennom lignende eller har tips for forhold når en føler det begynner bli dårlig?

Er ikke ute etter unnskyldning til å avslutte forhold, men hvis det er det valget du gjorde vil fortsatt gjerne høre hvorfor du tok det valget. Synes avslutte forhold er enkelt nok i dagens samfunn og det er enkelt å hente andre damer der ute, men jeg vet at jeg elsker henne egentlig. Vi hadde 2 år pause hvor iallefall jeg var med andre damer og jeg fant ut at selv om hun ikke er like pen som de andre så er ikke sex det viktigste, elsker henne fortsatt for hennes verdier som vi deler og vi har koselige stunder sammen i helgene. Problemet er egentlig mest hverdagene.

Anonymous poster hash: 4eab8...c16
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

Det er noe som heter "resting bitch face" men det pleier man og ha hele tiden, det kommer ikke av seg selv (eller kanskje?)

Er mulig det ikke er noe selv om hun ser sånn ut.

Lenke til kommentar

Jeg tenker at du velger selv hvordan du vil ha det og må ta konsekvens av valg - Vil du leve med grumpface eller ikke? Noen ganger går forhold bare ut på dato. Jeg har vært der selv, brutt ut, og ikke angra på annet enn at jeg ikke gjore det tidligere.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er noe som heter "resting bitch face" men det pleier man og ha hele tiden, det kommer ikke av seg selv (eller kanskje?)

Er mulig det ikke er noe selv om hun ser sånn ut.

Kanskje hun har delvis resting bitch face. Tror du bare tror hun er sur hele tiden fordi du ser etter tegn som ikke er der for å være helt ærlig. Slapp litt av og stol litt mer på henne hvis hun sier at ting er OK.

Hva slags medisiner er det hun har begynt på? Antidepp er kjent for å gi folk en flat sinnsstemning, kan det være din resting bitch face som du tror dama har fått? At hun rett og slett ser mer likegyldig ut og det plager deg?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje hun har delvis resting bitch face. Tror du bare tror hun er sur hele tiden fordi du ser etter tegn som ikke er der for å være helt ærlig. Slapp litt av og stol litt mer på henne hvis hun sier at ting er OK.

Hva slags medisiner er det hun har begynt på? Antidepp er kjent for å gi folk en flat sinnsstemning, kan det være din resting bitch face som du tror dama har fått? At hun rett og slett ser mer likegyldig ut og det plager deg?

Quetiapine, Tramadol Actavis og Flagyl metronidazol. Mener ikke at hun hatt slik sinnsstemning tidligere, men kan være at hun før medisinene var mer happy og nå som hun er likegyldig virker hun sur ved sammenligning. Ville ikke plage meg om hun er likegyldig hvis hun er det, er begrenset hvor emosjonell investert en kan bli i hverdagslige ting. Vi så nettopp "Ai Shoujo Pollyanna Story" som handler om å fokusere på de positive tingene i livet uansett hvor hardt det er og hun likte den serien, så kan bare være du har rett.

Lenke til kommentar

Jeg tenker at du velger selv hvordan du vil ha det og må ta konsekvens av valg - Vil du leve med grumpface eller ikke? Noen ganger går forhold bare ut på dato. Jeg har vært der selv, brutt ut, og ikke angra på annet enn at jeg ikke gjore det tidligere.

Det er et veldig godt poeng, jeg vil prøve fikse det i 6-12mnd til hvis ikke break it off. Vi var der selv for 2 år siden, men ser ut som jeg tok feil valg. Veldig irriterende fordi vi har kjerneverdiene felles, vi kommer bare ikke overens i hverdagslige uten 3-5 krangler over små ting hver jævla dag.

Lenke til kommentar

Det er et veldig godt poeng, jeg vil prøve fikse det i 6-12mnd til hvis ikke break it off. Vi var der selv for 2 år siden, men ser ut som jeg tok feil valg. Veldig irriterende fordi vi har kjerneverdiene felles, vi kommer bare ikke overens i hverdagslige uten 3-5 krangler over små ting hver jævla dag.

Det er fryktelig tungt å leve med slike konstante krangler ja, det vet jeg. Det er selvfølgelig legitimt å gjøre et forsøk og gjerne involvere den andre parten, så den andre parten forstår alvoret. Dessverre er min personlige erfaring at folk sjelden forandrer seg ovenfor hverandre. Med det mener jeg at du kan være en helt annen person ovenfor en annen, og samboeren din kan være en helt annen ovenfor andre enn deg, men at dere ovenfor hverandre vil ha store problemer med å oppnå en varig endring.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hverdager er satans verk.

Men typisk er at det finnes en feedbackloop av irritasjon.
Det virker ut i fra det du skriver at det bare er hun som er shitty humør. Stemmer egentlig dette?

Jeg ser for meg følgende scenario:

- Hun er irritert
- Du forsøker å oppmuntre, du er da i en sårbar posisjonn
- Du blir ekstremt irritert inni deg fordi det ikke fungerte øyeblikkelig
- Hun begynner smått å slippe irritasjonen fordi hun skylder deg det etter du stilte deg sårbar og oppmuntret
- Du har rukket å bli sur og kommer med en bemerkning
- Da blir hun sur igjen

Kan du gi deg selv 30 sekund med refleksjon fra du får en respons til du kommuniserer noe?
Greier du å føle en emosjonell respons (irritasjon, sinne) men likevel kommunisere noe som ikke er i affekt?
Det kan være med å bryte denne loopen.

Men hvis det faktisk bare er hun som er grumpy 24/7 så er det dessverre ingen kur for humørsyke folk.

• Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg trenger gaming for å unwinde om dagene men det siste året har jeg redusert det til at jeg bare spiller hvis hun er opptatt med noe annet eller har lagt seg

Steg 1:

Hjelp til hjemme

Steg 2:

Nærhet, klemmer og klining når man kommer hjem fra skole/jobb.

Steg 3:

Legg dere samtidig, særdeles dårlig greie når en sitter lenge oppe, omndet er gaming eller tv

Anonymous poster hash: 586b4...1aa

Lenke til kommentar

Quetiapine, Tramadol Actavis og Flagyl metronidazol. Mener ikke at hun hatt slik sinnsstemning tidligere, men kan være at hun før medisinene var mer happy og nå som hun er likegyldig virker hun sur ved sammenligning. Ville ikke plage meg om hun er likegyldig hvis hun er det, er begrenset hvor emosjonell investert en kan bli i hverdagslige ting. Vi så nettopp "Ai Shoujo Pollyanna Story" som handler om å fokusere på de positive tingene i livet uansett hvor hardt det er og hun likte den serien, så kan bare være du har rett.

Er dette medisin hun har nylig begynt på? For jeg kjenner personlig til quentapine (antipsykotika som forskrives ofte for søvn i mindre doser, for psykoser tar man en større dose) og den er helt jævlig. Føler meg fyllesjuk dagen etterpå. Har sluttet å ta den fordi den gjorde alt så jævlig dagen derpå. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...