Gå til innhold

Hvordan få jobb i underholdningsindustrien?

C-303

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter arbeid som er relatert til underholdnings bransjen. Har hørt at det kan være lurt å signere opp med et vikarbyrå som kan gi deg posisjoner som assistent i forskjellige bransjer. Frivillig arbeid har jeg også hørt lønner seg siden det gir deg erfaring og kontakter. Jeg ser egentlig etter mer tips til hvordan jeg kan komme meg inn i denne industrien og om noen allerede vet om noen selvstendige produksjonsselskap eller firmaer relatert til dette området. Takk.

-Gutt 19 år.

Endret av Kontorstol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva er du vil jobbe med i bransjen?

Dersom du vil være den som jobber bak kameraet og i produksjonen så er utdanning den sikraste vegen inn, frivillige har lett for å berre bli brukt så lenge dei er gratis.

Dersom du vil være artisten/skodespelaren/musikaren så er du nok meir avhengig av å jobbe gratis og håpe på at du har flasken som skal til for å være ein av dei få som lykkes.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kva er du vil jobbe med i bransjen?

Dersom du vil være den som jobber bak kameraet og i produksjonen så er utdanning den sikraste vegen inn, frivillige har lett for å berre bli brukt så lenge dei er gratis.

Dersom du vil være artisten/skodespelaren/musikaren så er du nok meir avhengig av å jobbe gratis og håpe på at du har flasken som skal til for å være ein av dei få som lykkes.

Jeg vil jobbe foran kamera, og ok takk for råd. Men hvordan er det jeg finner frivillige stillinger? Er det gjennom vikar byråer? Takk for svar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg vil jobbe foran kamera, og ok takk for råd. Men hvordan er det jeg finner frivillige stillinger? Er det gjennom vikar byråer? Takk for svar.

Dersom det er film og serier du er interessert i så er jo teater et sted å begynne. 

Lenke til kommentar

Skodespelarutdanning vil være lurt.

Ikkje berre gir det deg innpass i skodespelarmiljøet, men du får også eit vitnemål som du kan bruke for å "snike" deg lenger fram i audition-køa.

For uerfarne skodespelarar utan utdanning så må dei bevise at dei har talent for skodespel fyrst, og deretter overbevise om at dei er den rette for rolla. Ein skodespelar med utdanning vil gå direkte til å sjekke om ein er rett for rolla.

Du bør også vurdere å registrere deg hos statistbyråer. Reklamebransjen, samt TV og film bransjen treng ofte statistar, så ein enkel måte å bli funnet (og brukt) på er å registrere seg hos slike castingbyrå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...