slackies Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Planlegger og kjøpe meg ny skjerm da jeg merker at min gamle skjerm er for dårlig. Får lett vondt i hode av å se på den. tenkte 21", til maks 5000 kr, hva ville være et bra kjøp? Lenke til kommentar
agarfors Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Vondt i hodet? Det høyrast fort ut til å vere låg oppfriskingsrate eller noko? Dersom det er tilfelle, er kanskje ein LCD-skjerm på sin plass? Prøv også først å auke refresh til minst 85 hz... Kva med Samsung 19" LCD Syncmaster 193T TCO99, riktignok til ca. 6000,- ? Elles er vel utvalget 21" CRT under 5000 typisk Hyundai F230 og Samsung 1100p+. Her trekk Hyundai kanskje det lengste strået??? Vanskelig å seie.... Lenke til kommentar
teatime Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Noe av det viktigste du bør se etter på den nye ( og den gamle) skjermen er at oppfriskningshastighetet er høy nok. Lav frekvens (<75Hz) gir lett vonde øyne og hodepine. Sørg for at du har en oppløsning som er behagelig å se på samtidig som frekvensen er MINST 75Hz og helst 85Hz eller 100Hz. På en 19" eller 21" ville jeg brukt en oppløsning på 1600x1200, men dette er en smakssak. Se på denne fra psdata.no Hyundai Monitor 21" TCO99 DynaFlat-X Eller denne fra komplett.no Samsung 19" CRT Syncmaster 957MB Lenke til kommentar
Nitzer242 Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Selv kjøpte jeg Samsung 21¨ 1100DF fra Telebutikken.no for noen uker tilbake. Den koster kr 4.775, og har veldig bra specs, bl.a. 0,20 mm dot pitch. Er veldig fornøyd med skjermen - er veldig klar og har god fargegjengivelse. Kostet bare 75 kroner å få fraktet den helt hjem på døren også - praktisk når man bor i 5. etasje uten heis... (men det har jo ingenting med skjermen å gjøre...) Jeg anbefaler i alle fall den på det varmeste - hadde tidligere en 19" Eizo, og denne er bedre. Er en helt ny modell også, så den tilfredstiller TCO03 kravene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå