Sandraker Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Hei Har en brukt iPhone SE som ble kjøpt i midten av 2016, dvs. utenfor garanti men fortsatt innenfor reklamasjontiden. Har store problemer med å skru av og på Bluetooth i instillingene, og får bare et "spinne-ikon" der det skal være en slider. Kanskje i 5% av tilfellene dukker faktisk slideren opp, og jeg kan pare telefonen med en annen enhet. Dette problemet har vedvart i over et år og begynner å gå meg på nervene, kan i praksis ikke bruke enheten til Bluetooth i det hele tatt. Har siste versjon av iOS, og har nettopp gjort en fabrikkreset av hele telefonen uten at det hjalp. Har Googlet meg grønn over problemet og finner svært få som har opplevd noe lignende. Hva burde neste steg være? Vet at Apple er sleipe når det gjelder reparasjon.. Som student er jeg litt skeptisk til å levere den inn, ikke få den fikset og måtte ut med ett og et halvt tusen i løsepenger for å få telefonen tilbake. Tusen takk for alle svar. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Flash den på nytt. Lenke til kommentar
Sandraker Skrevet 26. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2019 Flash den på nytt. Er det samme prosedyre som står beskrevet her? https://support.apple.com/no-no/HT201252 Isåfall hadde det ingen effekt på problemet. Fikk opp av/på slideren for Bluetooth èn gang, så var det tilbake til evig spinning. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Nei. Det er nesten beskrevet her bortsett fra steg 4 der du skal velge Gjenopprett istedenfor Oppdater: https://support.apple.com/no-no/HT201263 Lenke til kommentar
Sandraker Skrevet 26. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2019 Nei. Det er nesten beskrevet her bortsett fra steg 4 der du skal velge Gjenopprett istedenfor Oppdater: https://support.apple.com/no-no/HT201263 Okei, testet å følge det som står det og velge gjenopprett istedenfor oppdater - ingen effekt dessverre.. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Lastet Itunes ned firmware og installerte den på telefonen? Lenke til kommentar
Sandraker Skrevet 26. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2019 (endret) Lastet Itunes ned firmware og installerte den på telefonen? Ja, stod "henter ut programvare" øverst på iTunes. Tok ganske lang tid også. Skal prøve en siste gang for å forsikre meg. Takk for svar så langt! Edit: Nei, fungerer fortsatt ikke. Endret 26. februar 2019 av Sandraker Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Mulig du kan forsøke Oppdater likevel. Lenke til kommentar
Sandraker Skrevet 26. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2019 Mulig du kan forsøke Oppdater likevel. Prøvde det nå, uten hell Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Da tyder det på hardware feil. Lenke til kommentar
Sandraker Skrevet 26. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2019 Da tyder det på hardware feil. Takk for hjelpen uansett! Skal prøve å få levert den inn. Den har noen skrammer i rammen, så håper ikke det gjør at de drar brukerfeil kortet.. Har behandlet den veldig fint, og kan ikke forstå at jeg kan ha ødelagt noen komponenter. Meg bekjent bruker også Bluetooth samme antenne som WiFi, som fungerer knirkefritt. Lenke til kommentar
bbios Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Har du gjenopprettet eller kjørt den som ny iPhone? Lenke til kommentar
Sandraker Skrevet 26. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2019 Har du gjenopprettet eller kjørt den som ny iPhone? Hmm, hvordan er det forskjellig fra det som mobile999 beskrev? Har gjort alt som har blitt foreslått i tråden, pluss brukt Instillinger -> Generelt -> Nullstill -> Slett alt innhold og alle instillinger Lenke til kommentar
bbios Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Hmm, hvordan er det forskjellig fra det som mobile999 beskrev? Har gjort alt som har blitt foreslått i tråden, pluss brukt Instillinger -> Generelt -> Nullstill -> Slett alt innhold og alle instillinger Altså om du satt som ny iPhone etter, eller gjenopprettet du sikkhertskopi Lenke til kommentar
Sandraker Skrevet 26. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2019 (endret) Altså om du satt som ny iPhone etter, eller gjenopprettet du sikkhertskopiHar testet begge alternativene; gjenoppretting fra iCloud og helt fabrikkny uten noe software. Prøvde forøvrig å levere den inn nå, fikk beskjed om at «software-feil ikke går under reklamasjon». Høres latterlig ut all den tid du er låst til iOS som operativsystem på Apple plattformer. Går et annet sted i morgen. Endret 26. februar 2019 av Sandraker Lenke til kommentar
Sandraker Skrevet 8. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2019 Hmm.. Fikk beskjed om at det var pga. slagskade og derfor utenfor reklamasjon. Finner det vanskelig for å tro, da WiFi og Bluetooth jo er samme enhet? WiFi fungerer nemlig utmerket, og har ikke hatt dette problemet siden før iOS 12 oppdateringen. Noen vei videre herifra? Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 10. mars 2019 Del Skrevet 10. mars 2019 Er vel ganske enkelt å bytte deler selv på iPhone SE, du kan jo finne en på finn med knust skjerm for typ 500kr elns? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå