Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Det er nå 1 og et halvt år siden jeg og eksen slo opp, men vi har vært med hverandre og reist på fleire turer sammen! Det har skjedd endel ting som drittslenging og «slåssing» Og jeg føler at nok er nok for lenge siden! Men jeg klarer ikkje slutte å tenke på han, hva skal jeg gjøre? Vi prøvde å blokke hverandre men det funket ikkje! Må få han ut av hodet mitt for jeg klarer ikkje dette lenger. Får kommentarer som «han ska finne drømmedama» «viss han roter med jenter på turene vi har så må eg bare finne meg i det» «han skal finne drømmedama i år» også videre, men allikavell er han med meg, veit eg liker han og samtidig sier at «vi kan kanskje prøve på nytt viss de ikkje blir styr denne uka» og med styr meiner han at jeg hører ting han sier om meg til venner og jeg spør han om det!

Anonymous poster hash: 41f8e...11f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nå 1 og et halvt år siden jeg og eksen slo opp, men vi har vært med hverandre og reist på fleire turer sammen! Det har skjedd endel ting som drittslenging og «slåssing» Og jeg føler at nok er nok for lenge siden! Men jeg klarer ikkje slutte å tenke på han, hva skal jeg gjøre? Vi prøvde å blokke hverandre men det funket ikkje! Må få han ut av hodet mitt for jeg klarer ikkje dette lenger. Får kommentarer som «han ska finne drømmedama» «viss han roter med jenter på turene vi har så må eg bare finne meg i det» «han skal finne drømmedama i år» også videre, men allikavell er han med meg, veit eg liker han og samtidig sier at «vi kan kanskje prøve på nytt viss de ikkje blir styr denne uka» og med styr meiner han at jeg hører ting han sier om meg til venner og jeg spør han om det!

Hvorfor i det hele tatt vil du være sammen med en fyr som prater dritt om deg på bygda?
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Når ingen andre dører er åpne så vil man helst ikke lukke den som er på gløtt.

Jeg ga ikke helt slipp på eksen før jeg kom i kontakt med ei annen jente, og siden den gang har jeg ikke ofret en eneste tanke på henne. Det var bare en sommernatt som skulle til.

Jeg sier ikke at du skal finne noen andre for å komme over eksen. Det var en ren tilfeldighet hos meg.

Har kommet over ei annen tidligere uten å møte nye også.

En annen ting som hjalp meg litt var å innse at jeg klarte meg fint før forholdet, så det burde gå bra å klare seg etterpå.
Man kan reflektere litt over at dette er en naturlig respons, ren kjemi og biologi.
Se det i et større perspektiv. Se det ovenfra og tenk hvor mange mennesker som har går gjennom det samme.
Du er ikke alene, det ligger i menneskets natur når man bryter slike bånd.

Det er vanlig å få tilbakefall, jeg fikk det ca hver søndag. Det var fordi jeg hadde det gøy i helgene og tenkte på noe annet, og jobbet i ukedagene - men sorgen snek seg tilbake når tankene fikk herje fritt.

Og vi hadde litt kontakt, det hjalp ikke, det bare dempet fallet litt og gjorde at det tok lengre tid.

Okkuper deg selv med noe, åpne nye horisonter og ikke bry deg om at eksen tar lettere på det.

Du kan ta så tungt på det som du vil og du kan bearbeide det for din egen del.

Dette er din sorg.

Du er ikke forholdet dere hadde, ikke en eneste del av deg... Hjerter knuses ikke, deles ikke i to og de er aldri forent. Du kan være et menneske av egen maskin - for du behøver ingen andre enn deg selv.

Anonymous poster hash: f5210...8b8
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kommer ikke over ham så lenge dere fortsetter å ha kontakt.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Som vanlig skal du overdrive. Tror du virkelig jeg snakker om mishandling og traumepåføring?

At kvinner forakter snille og harmløse menn er da en kjent sak.

Forakter, snille og harmløse menn? Og du sier at jeg overdriver.

Det er nøyaktig det du snakker om når du sier:

"Treat them like dirt and they’ll stick like mud. Lite tiltrekker kvinner mer enn å bli behandlet dårlig. "

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når vi blir kjent med andre mennesker, danner det seg nye mønster eller tankebaner i hjernen som vi oppfatter som opplevelser. Jo mer sterke følelsesinntrykk vi har med andre, jo flere baner dannes det, og dét blir totalopplevelsen vi har av andre. Når man har vært "sammen" (delt mye av sin tid og gjerne med fysisk nærvær), dannet tillit hos hverandre, så blir det naturligvis mye vanskeligere å bare forlate de dynamikkene som er skapt hos hverandre over natten. Du skriver ikke hvor lenge dere har vært sammen, men regner med at det var over en viss lengre tidsperiode.

Så det er alltid en treningsprosess å løsrive seg fra andre. Og vi er forskjellige. Noen er mer usikre på seg selv, har færre andre sosiale bånd som gjør det lettere å løsrive seg fra eventuelle partnere.

Så det gjelder å trene! Presse seg til å avstå fra å ha kontakt, og finne nye mennesker eller aktiviteter man fyller tomrommet med. Det finnes ingen vei utenom.

At du nå ser ut til å ha nådd et kritisk punkt, er et positivt tegn. Dét betyr at du begynner å kreve større frihet og andre inntrykk. Kapitalisér mest mulig av det, knytt nye bånd med andre, eller vær sosial eller aktiv på andre måter. Skap nye inntrykk som gjør at det blir lettere for deg å avstå fra å ta kontakt med den tidligere partneren, som jo har skapt store inntrykk hos deg. Du må begynne å kutte inntrykkene.

Vil også nevne; Ikke bruk alkohol eller rusmidler som en del av denne prosessen. Det er bare selvdestruktivt, ødelegger helsa og livsopplevelsen.

Lenke til kommentar

Forakter, snille og harmløse menn? Og du sier at jeg overdriver.

Det er nøyaktig det du snakker om når du sier:

"Treat them like dirt and they’ll stick like mud. Lite tiltrekker kvinner mer enn å bli behandlet dårlig. "

Ikke bare forakter, de går inn for rive ned og ødelegge dem. Men det er nå vitenskapelig dokumentert og ingenting vi trenger å diskutere. Enten forholder man seg til fakta, eller så gjør man ikke.

Slutt å legg ord i munnen min. Jeg mener åpenbart ikke mishandling og traumatiske hendelser når jeg snakker om «dårlig behandling». Jeg er ikke språklig tilbakestående.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...