Redaksjonen. Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Nye Kia Soul kan reserveres neste uke Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Den kommer med 64 kilowattimer batteri, men også med 39,2 kilowattimer. Batteripakkene har en energitetthet på 250 wattimer per kilo. Batteriet veier 457 kilo i største utgave, og 317 kilo i minste.Jeg får ikke disse regnestykkene til å gå opp. Hva er feil? Lenke til kommentar
Ano__Nym Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Tipper den blir for dyr i sammenligningen mot den større Tesla Model 3 når den kommer i rimeligere varianter. Lenke til kommentar
stigmv Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Den kommer med 64 kilowattimer batteri, men også med 39,2 kilowattimer. Batteripakkene har en energitetthet på 250 wattimer per kilo. Batteriet veier 457 kilo i største utgave, og 317 kilo i minste.Jeg får ikke disse regnestykkene til å gå opp. Hva er feil? Jeg tipper energitettheten er bare for battericellene, mens batterivekten også inkluderer innpakning, ledninger, osv. 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Jeg får ikke disse regnestykkene til å gå opp. Hva er feil? Veldig mye av det går til å stive opp chassis? Er jo vanlig at selve batteripakken brukes til det formålet. Men ja, viste ikke at det var så stor forskjell. Lenke til kommentar
Egil Hjelmeland Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Noe som ser ut som takrails på bildet. Blir den skibokskompatibel? 2 Lenke til kommentar
missi Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Hvis den havner under 350k og blir tilgjengelig så vil den bli en storselger. 1 Lenke til kommentar
hitokiri Skrevet 27. februar 2019 Del Skrevet 27. februar 2019 (endret) Jeg får ikke disse regnestykkene til å gå opp. Hva er feil? Det er cellene som har en energitetthet på 250 wh/kg. Dessverre var informasjonen i pressemeldingen feil, og hjernen var i autopilot. Har rettet teksten. Ba Kia presisere, og får følgende svar: «Det er produsenten av selve batteriet/ cellene som oppgir energitetthet, alt rundt som kasse, styreenheter osv. kan variere basert på hva batteriet brukes til. Men selve energitettheten bestemmes av batterikjemi, ikke omkringliggende komponenter.» Marius Valle, TU Endret 27. februar 2019 av hitokiri 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå