Lynxman Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Dette forstår du åpenbart ikke. Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Kia Soul EV har en girutveksling på 8,206:1. Med 285 Nm motordreiemoment gir det et dreiemoment på 2338,71 Nm på hjulene. Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Kia Soul EV har en girutveksling på 8,206:1. Med 285 Nm motordreiemoment gir det et dreiemoment på 2338,71 Nm på hjulene. Hahahaha? Neppe det du Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 (endret) Forstår du virkelig ikke hva poenget med en girkasse er?Den eneste gangen motordreiemoment er lik hjuldreiemoment er på biler hvor fjerdegir er 1:1. 500 Nm er ingenting. Hjulboltene på vanlige personbiler skal normalt strammes med rundt 100 Nm. HVis du bare hade hatt få ganger den kraften i førstegir hadde du ikke hatt mye å dra i gang med. Apropos Mercedes med 500 Nm. Selvfølgelig er det motorveiva som kan dra med 500 Nm. Det er mindre kraft enn du tror: https://www.motoring.com.au/500nm-for-new-benz-diesel-four-6330/ Endret 4. mars 2019 av Lynxman Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Forstår du virkelig ikke hva poenget med en girkasse er? Den eneste gangen motordreiemoment er lik hjuldreiemoment er på biler hvor fjerdegir er 1:1. 500 Nm er ingenting. Hjulboltene på vanlige personbiler skal normalt strammes med rundt 100 Nm. HVis du bare hade hatt få ganger den kraften i førstegir hadde du ikke hatt mye å dra i gang med. Apropos Mercedes med 500 Nm. Selvfølgelig er det motorveiva som kan dra med 500 Nm. Det er mindre kraft enn du tror: https://www.motoring.com.au/500nm-for-new-benz-diesel-four-6330/ Ehm... Hva har stramming av hjulbolter med saken å gjøre?? Og nei.. Min bil har vel strengt tatt 1:1 i 5 eller 6gir (husker ikke helt i farten men uansett).. At en ELbil har likt eller lavere Nm enn en diesel er latterlig dårlig Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 (endret) Dreiemoment er dreiemoment. Om det er i fjerdegir som vanlig, eller femtegir i din er uvesentlig. Utvekslingen i girkassen multipliserer dreiemomentet til motoren. Førstegir har mangedoblet utveksling, fjerde er vanligvis 1:1, og høyeste gir har motsatt utveksling av de laverestående, for eksempel. Mens momentet økes så reduseres turtallet.Hvis du fortsatt ikke forstår kan du jo prøve å lære. Her er en annen ingeniør som forklarer det i video: Endret 4. mars 2019 av Lynxman 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå