steinjarle Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Og WLTP-rekkevidden er klar.Kia lanserer Soul med begge batterivariantene i Norge Lenke til kommentar
SandWaves Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 KIA har, uten tvil, gått opp i kvaliteten, men de har også gått, mer enn tilsvarende, opp i prisen. Lenke til kommentar
Fartlitter Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 haha, hva f er det her til blikkboks? Dæven å stygg 5 Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Sjøstøgt. Hadde gjort seg som kabriolet. 2 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Estimert pris på disse er nesten 380,000 for toppmodellen. Solid pris, og da er de i Tesla sitt plaskebasseng. Lenke til kommentar
The Very End Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 Om dem klarer å få en av langdistanse modellene til rundt 300-320 000 er det en bil som absolutt er verd å merke seg, men om den blir nærmere 400 000 utpriser dem seg. Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 395 Nm på 204 hk var jo ikke noe imponerende akkurat. Skal ikke liksom elektrisk ha så voldsomt dreiemoment da? F.eks en Merce diesel har 500 Nm på 204 hk, 400 Nm på 170 hk og 360 Nm på 136 hk Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 (endret) Om dem klarer å få en av langdistanse modellene til rundt 300-320 000 er det en bil som absolutt er verd å merke seg, men om den blir nærmere 400 000 utpriser dem seg. Opel var først ute med Ampera-e til 289.000 i 2017. Dessverre klarte de ikke å levere. Neste ut var Hyundai Kona i 2018 med startpris 325.000 kr. Heller ikke de klarer å levere... Endret 26. februar 2019 av gravypressure Lenke til kommentar
alexo89 Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 haha, hva f er det her til blikkboks? Dæven å stygg Syns det var stilig! Husk at noen syns sikkert at du er attraktiv og noen syns nok ikke. Smaken er som baken Lenke til kommentar
Fartlitter Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 haha, hva f er det her til blikkboks? Dæven å stygg Syns det var stilig! Husk at noen syns sikkert at du er attraktiv og noen syns nok ikke. Smaken er som baken Ha litt mer peiling på bil om du synes det her er bra 1 Lenke til kommentar
Hachon Skrevet 26. februar 2019 Del Skrevet 26. februar 2019 (endret) haha, hva f er det her til blikkboks? Dæven å styggSyns det var stilig! Husk at noen syns sikkert at du er attraktiv og noen syns nok ikke. Smaken er som bakenHa litt mer peiling på bil om du synes det her er bra Haha, peiling på bil har mye å si om man liker designet eller ei. Endret 28. februar 2019 av Hachon Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 27. februar 2019 Del Skrevet 27. februar 2019 Som flere andre sier så er prisen for høy. De ligger nå skremmende nærme Tesla og jeg tror de aller fleste velger Tesla fremfor KIA om de må velge mellom de 2. Også enig at utvendig design er alt for dårlig. 1 Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 27. februar 2019 Del Skrevet 27. februar 2019 (endret) 395 Nm på 204 hk var jo ikke noe imponerende akkurat. Skal ikke liksom elektrisk ha så voldsomt dreiemoment da? F.eks en Merce diesel har 500 Nm på 204 hk, 400 Nm på 170 hk og 360 Nm på 136 hk Girkassen er tilpasset motoren. En 200 hk elmotor med 250 Nm dreiemoment arbeider på høyere turtall enn en 200 Hk elmotor med 500 Nm dreiemoment. Resultatet på hjulene er det samme. Endret 3. mars 2019 av Lynxman Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 27. februar 2019 Del Skrevet 27. februar 2019 Soul har dritkult design. Så en sånn i går med samme blåfarge. Lenke til kommentar
Sersjant SEGA Skrevet 27. februar 2019 Del Skrevet 27. februar 2019 My giant Samsung phone, is also tiny Kia car. 1 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Girkassen er tilpasset motoren. En 200 hk elmotor med 250 Nm dreiemoment arbeider på høyere turtall enn en 200 Hk elmotor med 500 Nm dreiemoment. Resultatet på hjulene er det samme. Resultatet på hjulene er ikke det samme når det er lavere Nm nei.. Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 (endret) Girkassen er tilpasset motoren. En 200 hk elmotor med 250 Nm dreiemoment arbeider på høyere turtall enn en 200 Hk elmotor med 500 Nm dreiemoment. Resultatet på hjulene er det samme.Resultatet på hjulene er ikke det samme når det er lavere Nm nei.. Jo det er det når det er samme effekt inn og girkassen er tilpasset motoren. Det er enkel mekanikk. 200 hk og 250 Nm med 4:1-utveksling gir nøyaktig samme resultat på hjulene som 200 hk og 500 Nm med 2:1-utveksling. En elmotor med 200 Hk maks og 250 Nm vil ha et register på 0-5700 rpm. Over 5700 rpm wil dreiemomentet avta for å holde hestekreftene på 200. En elmotor med 200 Hk maks og 500 Nm vil ha et register på 0-2850 rpm.Over 2850 rpm wil dreiemomentet avta for å holde hestekreftene på 200. Begge systemene vil yte 1425 rpm og 1000 Nm på hjulet ved maks effekt, som er 200 hk. (For å gjøre det enkelt tar jeg ikke med girkassens virkningsgrad da det er likt i begge tilfeller) Endret 4. mars 2019 av Lynxman Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Jo det er det når det er samme effekt inn og girkassen er tilpasset motoren. Det er enkel mekanikk. 200 hk og 250 Nm med 4:1-utveksling gir nøyaktig samme resultat på hjulene som 200 hk og 500 Nm med 2:1-utveksling. I ditt scenario stemmer det ja.. Men litt synd Nm skal måles på hjulene da... Gjør de ikke det blir tallene feil uansett.. Så da hjelper det lite å komme med den der siden det er forskjell på 250 og 500 Nm PÅ HJULENE? Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 (endret) Nei, motorspesifikasjoner oppgis ikke på hjulene. Min Volvo 1,6 diesel har rundt 1500-2000 Nm på hjulene i førstegir.Mitt eksempel er et forhold som gjør det enkelt å forstå. Jeg kunne brukt masse desimaler og reelle motortall, men tallene er vanskeligere å se for seg da.EDIT:Rettet Volvo-data Endret 4. mars 2019 av Lynxman Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 4. mars 2019 Del Skrevet 4. mars 2019 Nei, motorspesifikasjoner oppgis ikke på hjulene. Min Volvo 1,6 diesel har rundt 1500-2000 Nm på hjulene i førstegir. Mitt eksempel er et forhold som gjør det enkelt å forstå. Jeg kunne brukt masse desimaler og reelle motortall, men tallene er vanskeligere å se for seg da. EDIT: Rettet Volvo-data HK og Nm oppgis somregel på hjulene da det er reelt hva man faktisk får ut. 1500-2000Nm har du IKKE på hjulene. Det er ren løgn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå