Gå til innhold

nokia 6600

Nikko_

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg vurderer å gå til anskaffelse av en Nokia 6600! I den anledning har jeg par spørsmål:

1. Hvordan er kvaliteten på bildene?

2. Hvordan er kvaliteten på filmene? og hva slags format blir de lagra på?

3. Mobilen har bare 6 mb internminne. Jeg tenkte å oppdatere til 256 mb. Hva slags minne må jeg kjøpe?

4. Hvordan overfører jeg bilder, filmer etc til pcen?

5. Kan man åpne alle slags nettsider med nettleseren? Tenker på sony ericsson som ikke kan åpne sider med rammer..

6. Har hørt at man ikke kan legge over mp3 filer.. Går det an etter en software oppdatering?

7. Hvordan er batterikapasiteten?

8. og hva søren betyr det at telefonen er 3G?

Takker for alle svar og tips og slikt! :cool:

MVH Steffen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. VGA. Veldig bra.

2. Ikke så veldig bra... det er også en sperre på 100Kb på filene. Man kan heldigvis laste ned 3. parts programvare som lar deg filme større filmer.

3. Den har 6MB internminne + 32MB MMC-kort. Du kan kjøpe et annet MMC-kort og bytte hvis du skulle ønske det.

4. IR, Bluetooth eller e-mail. Evt. lagre på MMC-kortet, ta dette ut og ha en MMC-leser i PC'en.

5. Opera leser de fleste WEB og WAP-sider, ja. Sjekk amobil sin test av telefonen, mener de viste Opera på 6600 der.

6. Du kan legge over hva du vil. Du kan derimot ikke spille av mp3-filer uten å ha et program som gjør det. Det kan lastes ned fra flere nettsider.

7. Varierer. De første dagene var den laber, mest fordi jeg brukte telefonen hele tiden. Det har nå stabilisert seg på ca. 3 dager ved vanlig bruk, telefonen på hele døgnet.

8. 3G er 3. generasjons mobilnettverk/teknologi. 6600 er ikke en 3G-telefon, men en GSM-telefon. Den har i tillegg datafunksjonalitet (GPRS/MMS/osv) som gjør at man kan bruke den til mer enn bare telefoni og SMS.

Lykke til med ny telefon!

-Magnus

Lenke til kommentar
1. VGA. Veldig bra.

2. Ikke så veldig bra... det er også en sperre på 100Kb på filene. Man kan heldigvis laste ned 3. parts programvare som lar deg filme større filmer.

3. Den har 6MB internminne + 32MB MMC-kort. Du kan kjøpe et annet MMC-kort og bytte hvis du skulle ønske det.

4. IR, Bluetooth eller e-mail. Evt. lagre på MMC-kortet, ta dette ut og ha en MMC-leser i PC'en.

5. Opera leser de fleste WEB og WAP-sider, ja. Sjekk amobil sin test av telefonen, mener de viste Opera på 6600 der.

6. Du kan legge over hva du vil. Du kan derimot ikke spille av mp3-filer uten å ha et program som gjør det. Det kan lastes ned fra flere nettsider.

7. Varierer. De første dagene var den laber, mest fordi jeg brukte telefonen hele tiden. Det har nå stabilisert seg på ca. 3 dager ved vanlig bruk, telefonen på hele døgnet.

8. 3G er 3. generasjons mobilnettverk/teknologi. 6600 er ikke en 3G-telefon, men en GSM-telefon. Den har i tillegg datafunksjonalitet (GPRS/MMS/osv) som gjør at man kan bruke den til mer enn bare telefoni og SMS.

Lykke til med ny telefon!

-Magnus

Tusen takk for et kjapt og grundig svar!

Angående alle disse programmene jeg trenger, hadde du gidda å gitt meg linker til de jeg trenger? (Har ikke peil hvor jeg finner de og hva de heter)

Hva er greiest for å overføre bilder og sånt? Trodde det fantes datakabel?

Over mail bør vel gå greiest, for da slipper jeg å kjøpe noe ekstra utstyr som bluetooth adapter etc.

Og dette mmc kortet, er det det samme som compact flash kort eller? Og hvor kan jeg få kjøpt det?

MVH Steffen

Lenke til kommentar

Bluetooth er definitivt det raskeste og enkleste.

Med bluetooth kan du enkelt høyreklikke på hvilken som helst fil, velge send til --> mobiltelefonen din, så havner filen i inboxen, uten at du trenger å ta telefonen opp fra lommen.

Du kan også ha en aktiv bluetooth oppkobling på mobilen, slik at du kan "browse" filene som ligger på telefonen fra PC program.

Du har også en rekke andre muligheter med bluetooth, som f.eks mottak av SMS og skriving av SMS direkte fra PC-en hvis du er i nærheten. Bruke mobilen som fjernkontroll til PC-en er også mulig.

Lenke til kommentar
Bluetooth er definitivt det raskeste og enkleste.

Med bluetooth kan du enkelt høyreklikke på hvilken som helst fil, velge send til --> mobiltelefonen din, så havner filen i inboxen, uten at du trenger å ta telefonen opp fra lommen.

Du kan også ha en aktiv bluetooth oppkobling på mobilen, slik at du kan "browse" filene som ligger på telefonen fra PC program.

Du har også en rekke andre muligheter med bluetooth, som f.eks mottak av SMS og skriving av SMS direkte fra PC-en hvis du er i nærheten. Bruke mobilen som fjernkontroll til PC-en er også mulig.

stilig! har du noen bluetooth adaptere å anbefale meg? Gjerne noen enkle og litt billige noen! hehe..

Lenke til kommentar

Jess! Da har jeg funnet ut hva jeg trenger:

mpx.JPG

Ser dette greit ut? :D Litt kjipt ingenting er på lager ennå, får det ikke før på nyåret engang :cry:

Angående programmer og slikt til 6600, har dere noen url's til noen greie sider, eller eventuelt forums? :p

MVH Steffen

Lenke til kommentar
ps. sikker på at du vil ha rosa?

bare spør...

den er litt stiligere synes jeg da ;)

kanskje du ville ha fått en i grått kjappere! (flere på lagre)

oops! skal seff ha grå! men ingen er på lager!

Det står Antatt 31.12.2003 på både grey og rose på mpx.no... :no:

Lenke til kommentar
Ikke bestill fra mpx.no før du ser det er på lager.

Det er egentlig ingen grunn til å bestille noe som helst før det er på lager.

Har du sjekket andre butikker som f.eks komplett?

Joda..finner den på komplett! men koster 4900,-! dyrt! :no: Finnes den på andre webshoper billigere?

Vært å kikka litt rundt på nettet.. alle programmene må jo kjøpes!! Hvordan ordner dere dette? Og hvor lenge varer slike try-versjoner?

Og forresten: hvor stort er minnet på mobilen? internminne er på 6 står det oppgitt. Men medfølger det noen ekstra brikke?

Endret av Steffen2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...