Mr.Duklain Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Jeg forsvarer ikke islamske terrorister, men det er viktig å markere at ikke alt terrorister gjør er terrorhandlinger. Når en terrorist knyter skoene eller smører seg matpakke er ikke det en terroraksjon.Sier seg vell litt seg selv, men det var ikke eksemplene du ga. 1 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Sier seg vell litt seg selv, men det var ikke eksemplene du ga. Fra bokmålsordboka kriger m2 1 krigsdeltaker, soldaten tapper kriger Kort oppsummert: IS-terrorister deltar i krig, derfor er de krigere. https://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=kriger&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Nei, hvis de kjempet for en anerkjent stat så hadde de vært krigere eller soldater. Disse idiotene nede i Syria er ikke det. 1 Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 (endret) Vel, når noen definerer "terrorister" som "andre folk som gjør det samme som meg" så er det neppe jeg som har vansker med objektivitet. Det er nok rimelig god konsensus om definisjon på terrorisme: https://no.wikipedia.org/wiki/Terrorisme Ingen grunn til å finne opp hjulet på nytt. En annen sak er at å straffe IS-deltagelse hardt signaliserer at en forsvarer verdier. For eksempel muslimske innvandrere ser vel ofte på vårt samfunn som grense- og verdiløst. Endret 19. mars 2019 av lada1 1 Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Det er ikke et kriterium å kjempe for en anerkjent stat for å være en kriger. De blir omtalt som krigere av sine fiender og per ordbokens definisjon er de krigere. Hvis du vil fortsette å fornekte fakta så er du velkommen til å gjøre det. 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Det er ikke et kriterium å kjempe for en anerkjent stat for å være en kriger. De blir omtalt som krigere av sine fiender og per ordbokens definisjon er de krigere. Hvis du vil fortsette å fornekte fakta så er du velkommen til å gjøre det.Ja, jeg tror ikke jeg klarer å overbevise deg om meningen bak en enkel definisjon, så jeg dropper også ut av denne diskusjonen. Lenke til kommentar
debattklovn Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Nei, ikke når din definisjon av ordet går i mot alle andre kilders definisjon. 2 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Man kan være både kriger, terrorist, tulling og fullstendig gal på samme tid, same same but diffelent. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Det er nok rimelig god konsensus om definisjon på terrorisme: https://no.wikipedia.org/wiki/Terrorisme Ingen grunn til å finne opp hjulet på nytt. En annen sak er at å straffe IS-deltagelse hardt signaliserer at en forsvarer verdier. For eksempel muslimske innvandrere ser vel ofte på vårt samfunn som grense- og verdiløst. Handlingene utføres av personer eller grupper med en agenda som ikke faller sammen med de styrendesDin kilde Lenke til kommentar
lada1 Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Din kilde Ja det er ingen grunn til å drive terror dersom en er enig med de som styrer. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 (endret) Ja det er ingen grunn til å drive terror dersom en er enig med de som styrer.Virkelig ... hvordan skal de som styrer få folk til å adlyde uten å terrorisere dem? Selve opprinnelsen av ordet kommer fra terrorveldet i Frankrike etter revolusjonen ... og beskriver hva de som styrer, og de som er enige med dem, bedriver. Endret 20. mars 2019 av Skatteflyktning 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Dette er en av de få tilfellene skatteflyktning og jeg er enige. Det vil ALLTID være noen som ikke er enig med systemet, de ekstreme av disse kaller vi terrorister, og hvorfor? Fordi de er imot flertallet (man kan argumentere for at det er staten selv som har hjernevasket sine innbyggere til å tro at de er på den rette siden av historien om de bare følger disse reglene - alle tror de er på den rette siden av historie). Lenke til kommentar
Alexander4840 Skrevet 9. juni 2019 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2019 https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/2GoAKa/is-kvinnenes-ofre-forteller-de-torturerte-og-drepte-naa-lyver-de?utm_source=vgfront&utm_content=row-1&utm_term=df-86-d98644fe%3Adf-86-na0f9dfb&fbclid=IwAR1G65jqeec_G-6bnOrqG7YxmtQ8nL5Tpq55qNA1KmrVOJkMXguNMaTVbMI Søk etter ''Vi var slavene deres'' på siden (CTRL + F i Chrome), for det mest relevante. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 9. juni 2019 Del Skrevet 9. juni 2019 Søk etter ''Vi var slavene deres'' på siden (CTRL + F i Chrome), for det mest relevante. Ingen tvil om at mange av fruene har gjort mye kriminellt utover å tilhøre en organisasjon, men hvordan får man dømt noen for dette uten vitner? Det samme gjelder mennene, selvfølgelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå